דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

בעיות אכיפה / נמשכים העיצומים ברשות האכיפה והגבייה: "העובדים נשארו מאחור"

העובדים לא יקבלו קהל בלשכות ההוצאה לפועל, במחאה כנגד כוונת ההנהלה והאוצר לבצע רפורמה חד-צדדית | יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי: "ההסתדרות עומדת מאחורי מאבק העובדים לקבל שכר ותנאים ההולמים את השכלתם, סמכויותיהם ותחומי האחריות החדשים"

לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)
לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי רשות האכיפה והגבייה ממשיכים בעיצומים בהם החלו אתמול (שלישי) במחאה על ניסיון ההנהלה ומשרד האוצר לבצע רפורמה מקיפה ללא הידברות עם נציגות העובדים ובאופן חד-צדדי. במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל בלשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ. ברשות הודיעו כי מוקד המידע והשירות של הרשות יפעל כרגיל מ-8:00 עד 18:00, וכי דיונים יתקיימו בהתאם להחלטות הרשמים. בהסתדרות הוקמה ועדת חריגים אלה ניתן לפנות במקרים דחופים.

"לא ייתכן שאופי העבודה, תחומי האחריות וההתמקצעות וסביבת העבודה המודרנית ישתנו באופן דרמטי, אך העובדים יישארו מאחור" אמר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי , "ההסתדרות עומדת מאחורי מאבקם של העובדים לקבל שכר ותנאים ההולמים את השכלתם, סמכויותיהם ותחומי האחריות החדשים עליהם הם חולשים ברשות האכיפה והגביה. ואכן, כל אזרח המגיע ללשכת ההוצאה לפועל חש בשינוי העמוק שעברה עבודת הרשות בשנים האחרונות".

אריאל יעקבי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק 1 בנובמבר (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)
אריאל יעקבי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה בכינוס ההסתדרות לקראת השביתה במשק 1 בנובמבר (צילום: אורן כהן דוברות ההסתדרות)

יו"ר ועד עובדי רשות האכיפה והגביה, אלי אלבס, הוסיף כי"לא נשקוט עד אשר אחרון העובדים יקבל את הזכויות והתנאים, לרבות שכר, ההולמים את אופי העבודה הייחודי בלשכות ההוצאה לפועל".

על פי הודעת העובדים, הסתדרות עובדי המדינה ונציגות העובדים פנו פעמים רבות, כבר מאז שנת 2017, להנהלת הרשות ולמשרד האוצר בדרישה לניהול משא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את השלכות הרפורמה על העובדים אך ללא הועיל. כבר לפני חודש נקטו העובדים שביתת אזהרה בת יומיים.

"לצערנו, נאלצנו להשבית את הרשות לפני כחודש שביתת אזהרה למשך יומיים, כאשר כלו כל הקיצין, בתקווה שמשרד האוצר יתעשת ולאחר למעלה משנתיים של בקשות  – יואילו לשבת איתנו" מסר לדבר מחזיק תיק רשות האכיפה והגבייה בהסתדרות עובדי המדינה, אבנר סולטני, "לצערנו משרד האוצר בוחר שלא להגיב, וזאת למרות דרישה של הנהלת הרשות עצמה לנהל משא ומתן משום שגם הם סבורים שנחוץ הסכם קיבוצי חדש. נראה שלאוצר לא אצה הדרך, ולצערנו אנחנו נאלצים שוב לנקוט בפעולת השבתה, וזאת אחרי לבטים קשים. ואנו מקווים שהאוצר יתעשת במהרה."

רשות האכיפה והגבייה היא יחידת סמך במשרד המשפטים שהוקמה בינואר 2009 ובה מועסקים כ-1000 עובדים. הרשות מופקדת על אכיפת החלטות שיפוטיות, על גביית חובות שונים בין גופים פרטיים וכן על גביית קנסות, חובות ותשלומים. הרשות מורכבת משתי יחידות: מערכת ההוצאה לפועל והמרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות. מנהל הרשות הוא תומר מוסקוביץ'.

במשרד האוצר בחרו שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!