דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות האכיפה והגבייה

רשות האכיפה והגבייה / "להסיר את המכשולים": שבוע שני לשביתה ברשות האכיפה והגביה

העובדים משביתים את לשכות ההוצאה לפועל במחאה על היעדר מו"מ עמם על רפורמה ברשות שמובילים האוצר והנהלת הרשות | יו"ר הוועד אלי אלבס פנה לממונה על השכר באוצר: "בכדי להתקדם יש להסיר את המכשולים ומשחקי השרירים. המאבק יימשך ללא הגבלת זמן"

לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)
לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שביתת עובדי רשות האכיפה והגביה נכנסת לשבוע השני. העובדים מוחים על ניסיון ההנהלה ומשרד האוצר לבצע רפורמה מקיפה ללא הידברות עם נציגות העובדים ובאופן חד-צדדי.

במסגרת העיצומים אין קבלת קהל בלשכות ההוצאה לפועל ברחבי הארץ. ברשות הודיעו כי מוקד המידע והשירות של הרשות יפעל כרגיל מ-8:00 עד 18:00, וכי דיונים יתקיימו בהתאם להחלטות הרשמים. בהסתדרות הוקמה ועדת חריגים, אלה ניתן לפנות במקרים דחופים.

"בסופו של יום מי שאמור להביא משכורת שמכבדת זה אנחנו, ולא נערי האוצר ולא ההנהלה. אני ונציגות העובדים שאיתי עושים לילות כימים בכדי שנרים את ראשנו במקום העבודה ונהיה גאים בכל העשייה שלנו, ועל כך יש לתת תמורה בהתאם". כתב בסוף השבוע יו"ר ועד עובדי הרשות אלי אלבס לעובדים. "אני פונה למשרד האוצר ולממונה על השכר, בסופו של דבר הסכם ייחתם, בכדי להתקדם יש להסיר המכשולים ומשחקי שרירים. כאוצר מוטלת גם עליכם אחריות רבה, למנוע כל פגיעה בפרט כלפי ציבור הפונים ולהתקדם במשא-ומתן עם ועד העובדים וההסתדרות .עד אז המאבק והשביתה ימשכו ללא הגבלת זמן".

הסתדרות עובדי המדינה ונציגות העובדים פנו פעמים רבות, כבר מאז שנת 2017, להנהלת הרשות ולמשרד האוצר בדרישה לניהול משא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את השלכות הרפורמה על העובדים אך ללא הועיל. כבר לפני חודש נקטו העובדים שביתת אזהרה בת יומיים.

לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)
לשכת רשות האכיפה והגבייה (צילום: דוברות רשות האכיפה והגבייה)

"לא ייתכן שאופי העבודה, תחומי האחריות וההתמקצעות וסביבת העבודה המודרנית ישתנו באופן דרמטי, אך העובדים ישארו מאחור" מסר בשבוע שעבר יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי. "ההסתדרות עומדת מאחורי מאבקם של העובדים לקבל שכר ותנאים ההולמים את השכלתם, סמכויותיהם ותחומי האחריות החדשים עליהם הם חולשים ברשות האכיפה והגביה. ואכן, כל אזרח המגיע ללשכת ההוצאה לפועל חש בשינוי העמוק שעברה עבודת הרשות בשנים האחרונות".

רשות האכיפה והגבייה היא יחידת סמך במשרד המשפטים שהוקמה בינואר 2009 ובה מועסקים כ-1000 עובדים. הרשות מופקדת על אכיפת החלטות שיפוטיות, על גביית חובות שונים בין גופים פרטיים וכן על גביית קנסות, חובות ותשלומים. הרשות מורכבת משתי יחידות: מערכת ההוצאה לפועל והמרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות. כיום עומד בראשה תומר מוסקוביץ'.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!