דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

מדיניות חוץ / עובדי משרד החוץ צפויים לשבות במחאה על פגיעה בתנאי העסקתם

לאחר קרוב לשנה בה מנהלים העובדים משא ומתן עם משרדי האוצר והחוץ על סעיף דמי הייצוג במשכורתם, העובדים מאיימים לנקוט בצעדים ארגוניים במעברי הגבול ובנציגויות של ישראל בעולם החל משלישי

עובדי משרד החוץ בחדר המצב של המשרד (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
עובדי משרד החוץ בחדר המצב של המשרד (צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש90)
שי ניר

עובדי משרדי החוץ והביטחון בגיבוי ההסתדרות, מאיימים בצעדים ארגוניים במעברים היבשתיים ובנציגויות ישראל בחו"ל החל מיום שלישי הקרוב. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל היום (שני).

בהודעה משותפת של יו"ר ועד העובדים במשרד הביטחון ששון פרץ, יו"ר ועד העובדים המדיני במשרד החוץ דנה בנבנישתי, יו"ר ועד העובדים החוץ מנהלתיים אלי יפרח ויו"ר ועד הקב"טים במשה"ח יעקב ישראל לעובדי המשרדים, מאשימים השלושה את משרד האוצר כי על רקע משבר דמי הייצוג הנמשך כבר שנה ו"בניגוד לכל התנהלות תקינה, שקופה ואחראית ובניגוד לסיכומים שהושגו בין הצדדים ולמזכר ההבנות שנחתם ב-21.7, בחר משרד האוצר לפעול באופן חד-צדדי ולהנחית נוהל בלתי מוסכם". העובדים מאשימים את האוצר כי הנוהל שפרסם "הינו תלוש ממציאות החיים והעבודה של שליחי המדינה בחו"ל" ומהווה פגיעה הן בכלי העבודה החיוניים של השליחים והן בתנאי ההעסקה שלהם.

שר החוץ ישראל כ״ץ במסיבת עיתונאים להכרזה על יוזמת האי המלאכותי מול חופי עזה, 5 באפריל 2017 (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
שר החוץ ישראל כ״ץ במסיבת עיתונאים להכרזה על יוזמת האי המלאכותי מול חופי עזה, 5 באפריל 2017 (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

באוצר מאשימים את ועד משרד החוץ שהם חזרו בהם מהסיכומים שהושגו בחודש יולי האחרון, ומסרו ל'דבר' כי על מנת שיוכלו השליחים לקבל החזרי הוצאות עליהם להגיש קבלות כמקובל.

עוד הודיע הוועד כי בגיבוי יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, יקיימו את הצעדים הארגוניים הבאים: סגירת המעברים לאזור יהודה ושומרון ולרצועת עזה בהם, מעבר הסחורות בכרם שלום, מעבר ארז, מעברי הולכי רגל באיו"ש ומעברים רכובים לאיו"ש, הפסקת הטיפול בבקשות לייצוא ביטחוני במשרדי הביטחון והחוץ, שיבושים קשים בעבודת נציגויות ישראל בחו"ל והפסקת הטיפול בביקורי בכירים ומשלחות בחו"ל.

משבר דמי הייצוג החל בעקבות ביקורת שכר באוצר בחודש דצמבר שנה שעברה, בה התברר כי משרד האוצר מבקש להחיל מיסוי על רכיבי שכר של הדיפלומטים בשירות החוץ, לרבות רכיבי שכר שהיו פטורים ממיסוי עד כה: דוגמת "דמי ייצוג" (כלומר החזר על הוצאות פרטיות הנדרשות לשם ייצוג המדינה), דמי ייצוג עבור בני ובנות זוג, ותוספת לאחזקת הבית. התוספות הללו נהוגות גם עבור נציגי משרד הביטחון בחו"ל ונציגי משרד הכלכלה, והרפורמה שהאוצר מוביל אמורה הייתה לחול גם עליהם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!