דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סייעת

הגיל הרך / שני גנים בחולון ישבתו בשל הפרה של הוראות רפורמת הסייעות

הסתדרות המורים מוחה על העברת סייעות מגן לגן בעיר, בניגוד להנחיות | "כל גן שייפתח עם סייעת אחת בלבד, למחרת יושבת הגן לשעתיים", מסרה יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענתי דדון | תגובת עיריית חולון: "לעיתים, לצערנו, הדבר הוא בלתי נמנע"

סייעת בגן ילדים (למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: סרגיי אטל / פלאש 90).
סייעת בגן ילדים (למצולמים אין קשר לכתבה. צילום ארכיון: סרגיי אטל / פלאש 90).
דוד טברסקי

הסתדרות המורים תשבית היום (שני) את הלימודים בשני גנים בעיר למשך שעתיים בעקבות העברה של סייעות מגן לגן, בגני ילדים בעיר חולון. "עיריית חולון מפרה את הוראות רפורמת הסייעת השנייה ובכך פוגעת מדי יום בתנאי העסקתן של גננות משרד החינוך. לאור זאת, גני הילדים סול וששון בעיר, יחלו את הלימודים בשעה 10:00", נמסר מהסתדרות המורים.

בשני גני הילדים בחולון 35 ילדים בני 3-4, רבים מהם לא גמולים. ע"פ הסתדרות המורים, מדי יום מניידת עיריית חולון את הסייעות מגן לגן, ומשאירה את הגננת לבד עם סייעת אחת בלבד ומספר רב של ילדים, למרות שמדובר בהפרה בוטה של הרפורמה.

ילדים משחקים בגן. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
ילדים משחקים בגן. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

מדובר במקרה השני בתקופה האחרונה כאשר סיטואציה דומה נרשמה בעיר בת ים רק לפני חודש. ברחבי הארץ פורסמו בשנה האחרונה מספר גנים שלא קיבלו סייעת שנייה, או רק סייעת לחלק מהזמן כתוצאה ממחסור או חוסר תקצוב. מזכלי"ת הסתדרות המורים אף סיפרה שבמקומות רבין אינה סייעת שנייה בגנים בימי שישי.

"כל גן שיפתח עם סייעת אחת בלבד, למחרת יושבת הגן לשעתיים", מסרה יושבת ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענתי דדון. "על מחלקת החינוך בעיר לדאוג שיהיו מספיק סייעות בגני הילדים, על מנת להבטיח חינוך איכותי ובטיחותי לילדים ולצוות".

רפורמת הסייעת השנייה הייתה הרפורמה החינוכית הראשונה של שר החינוך נפתלי בנט, היא השוקה ביוני 2015 נעשתה בשיתוף משרד האוצר והשלטון המקומי כדי לשפר את מערך החינוך לילדים מעל גיל 3 כחלק מתוכנית חוק חינוך חובה מגיל 3. לפי הרפורמה המיועדת לגני הילדים בגילי 4-ו3, אשר עלותה נמדדת בכ-400 מיליון שקל בשנה, התוופסה סייעת שנייה בשכר בגני הילדים שבהם 30 ילדים לפחות.

ע"פ דו"ח ה-OECD שפורסם אמש, ישראל מדורגת נמוך מאוד בתחום ההשקעה בגיל הרך, כאשר עד כניסת הילדים למערכת היסודית ההורים משלמים בממוצע כרבע מסך ההוצאות לילד, וזאת אחרי חוק חיוך חובה מגיל 3. ממוצע הילדים בגן בארצות הארגון עומד על 20 ילדים, ואילו בישראל הוא עובר את ה-29. בגן ממוצע במדינות ה-OECD ישנן 7 נשות חינוך בעוד שבישראל יש רק 5. ישראל מדורגת אחרונה במספר אנשי הצוות החינוכי על עשרה ילדים באותו הזמן, עם קצת יותר מ-2 נשות חינוך על כל 10 ילדים ביום ממוצע. ההוצאה הכללית בדולרים על חינוך בישראל נמוכה משל חברותיה ב-OECD ועומדת על 2,971 דולר לילדים עד גיל 3 בעוד ממוצע ה-OECD גדול פי שלושה ועומד על 12,080 דולר.

תגובת עיריית חולון: "צר לנו שההסתדרות בחרה בדרך של השבתה מיותרת ובכך גורמת לפגיעה בילדים ובהוריהם. קיים מחסור בסייעות בכל הארץ וחברת מוסדות חינוך, המעסיקה אותן בחולון, עושה מאמצים גדולים לגייס סייעות מקצועיות וראויות לילדי הגנים בעיר. החברה משתדלת ככל שניתן להימנע ממצב שבו לא נשלחת סייעת נוספת ואולם לעיתים, לצערנו, הדבר הוא בלתי נמנע. בכל מקרה, שני הגנים ייפתחו היום כרגיל עם שתי סייעות בכל גן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!