דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

כדורגל נשים / בעקבות המאבק הציבורי: הנהלת בית"ר י-ם הודיעה על החזרת קבוצת הנשים

לפני כחצי שנה הודיע המועדון בחגיגיות על פתיחת קבוצת נשים - מהלך בעל פוטנציאל להזניק את הענף | אלא שמאז, בשקט בשקט, נסוגה ההנהלה מההחלטה | מאבק שהובילו השחקניות הביא עכשיו לפתיחה מחודשת של הקבוצה

מקימות קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים (באדיבות בית"ר ירושלים)
מקימות קבוצת הנשים של בית"ר ירושלים (באדיבות בית"ר ירושלים)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקניות הכדורגל של בית"ר ירושלים יצאו לפני שבוע למאבק ציבורי בשביל למנוע את סגירת הקבוצה. אתמול (רביעי) נשאו מאמצים אלו פרי, כשבמועדון הודיעו על חזרה לאימונים ורישום קבוצת הנשים לליגה הארצית. הקמתה מחדש של קבוצת הנשים של בית"ר היא חלק חשוב מתהליך ההתפתחות שעובר על כדורגל הנשים הישראלי.

בחודש אפריל האחרון הודיעה בית"ר ירושלים באופן חגיגי על הקמתה מחדש של קבוצת הנשים של המועדון, אחרי הפסקה של 12 שנים. הפרויקט התאפשר בעקבות התארגנות של שחקניות המתגוררות בעיר, והיה אמור להיות חלק מבשורה חדשה וחשובה שהגיעה לענף כדורגל הנשים. בניגוד להד התקשורתי שליווה את תחילת המהלך, ההודעה על הרצון לפרק את קבוצת הנשים נשארה מתחת לרדאר.

נועה אברהם, ממובילות המאבק להחזרת קבוצת הנשים: "אני מודה בשם השחקניות מקרב לב למועדון שלנו ובטוחה שנחזיר להם על המגרש. כמו כן, אם הכדורגל זורם אצלכן בדם, אנחנו רוצות אתכן איתנו. יאללה בית״ר!"

הבעיה החלה כשהתאחדות הכדורגל החליטה על ארגון מחדש של ליגות הנשים, בהתאם לדרישת משרד התרבות והספורט, במסגרתה ככל הנראה תהפוך הליגה השלישית (הארצית) מליגת פיתוח לליגה מקצוענית בה יחויבו כל הקבוצות החדשות להתחיל את משחקיהן. לטענת השחקניות, החשש מפגיעה תדמיתית וטענה שעלות החזקת קבוצה בליגה השלישית גבוהה יותר הביאו להחלטת המועדון.

ב-3 בספטמבר הופסקו באופן פתאומי אימוני הקבוצה ולפי השחקניות הן קיבלו הודעה על פירוק הקבוצה. לאחר חודש וחצי הן החליטו לצאת למאבק ציבורי ושלחו מכתב בו הן קוראות לבעלי המועדון, משה חוגג ומנהל הקבוצה, אלי אוחנה שלא לסגור את קבוצת הנשים.

משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בעקבות ההד התקשורתי שנוצר והתמיכה של עיריית ירושלים הגיעו הצדדים להסכמה מבורכת לחידוש פעילות הקבוצה וכבר היום יחודשו באופן חגיגי אימוני קבוצת הנשים. בית"ר ירושלים הוא אחד המועדונים הגדולים והחשובים בישראל והחלטה לפתוח מחדש את קבוצת הנשים שלו היא החלטה מבורכת שתשפיע בשנים הקרובות על כדורגל הנשים בישראל.

מנכ"ל בית"ר "מילניום" ירושלים, מוני ברוש, אמר לאתר של בית"ר ירושלים: "מתחילת הדרך ראינו בקבוצת הנשים נדבך חשוב בבניית המועדון. כעת, לאחר שהוסרו כל המכשולים אנחנו גאים לתת לנשים את התמיכה לה הן זקוקות ומאחלים הצלחה רבה לשחקניות ולצוות המקצועי. אני מבקש להודות לעיריית ירושלים על העזרה הרבה בנושא".

נועה אברהם, ממובילות המאבק להמשך הפעילות של הקבוצה הוסיפה: "אחרי שבועות רבים של חוסר ודאות, אנו חוזרות למקום שאנחנו הכי אוהבות – כר הדשא. אני מודה בשם השחקניות מקרב לב למועדון שלנו ובטוחה שנחזיר להם על המגרש. כמו כן, אם הכדורגל זורם אצלכן בדם, אנחנו רוצות אתכן איתנו. יאללה בית״ר!״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!