דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום השנה לרצח רבין

24 שנים לרצח רבין / גנץ בעצרת הזיכרון לרצח רבין: "לא ניתן לשנאה לנצח"

בדבריו בעצרת תחת הכותרת "כן לשלום ולא לאלימות", קרא יו"ר כחול לבן לפוליטיקאים מכל המגזרים לשים קץ להסתה | העצרת פותחת את אירועי הזכרון לציון 24 שנים לרצח, הכוללים את הטקס הממלכתי בהר הרצל, מפעל "האסיפה הישראלית", תערוכות זכרון ופעילויות במערכת החינוך והביטחון

עצרת הזכרון ה24 לראש הממשלה יצחק רבין שנרצח. (מרים אלסטר/פלאש90)
עצרת הזכרון ה24 לראש הממשלה יצחק רבין שנרצח. (מרים אלסטר/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עצרת הזיכרון לציון 24 שנים לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון, יצחק רבין, התקיימה הערב (מוצ"ש) בכיכר רבין בת"א בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם. בעצרת נשאו דברים יו"ר מפלגת כחול-לבן, ח"כ בני גנץ; שמעון שבס, שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה תחת יצחק רבין; ירון זילברמן, במאי הסרט זוכה פרס אופיר, "ימים נוראים", ופעילות ארגון 'נשים עושות שלום'. מספר אומנים יופיעו בין הנאומים, ביניהם אביב גפן, אחינועם ניני, להקת צעירי תל אביב ושמעון בוסקילה.

יו"ר כחול-לבן, בני גנץ, אמר בנאומו כי מדינת ישראל לעולם לא תכנע לשנאה. "אני לא אתן לשנאה לנצח, אתם לא תתנו לשנאה לנצח. ישראל תנצח את השונאים. לפי 24 שנים, בשיאו המזוויע של מסע הסתה חסר גבולות, ירד יצחק רבין מורד מדרגות מאחורי ורוצח מטורף ירה בגבו שלושה כדורים. 24 שנה אחרי, יצחק רבין כבר לא איתנו אבל לבושתנו ההסתה שוב מרימה את ראשה המכוער", אמר והוסיף כי כראש ממשלה ידאג שהעצרת תהיה עצרת ממלכתית.

בני גנץ נואם בעצרת הזכרון לרצח יצחק רבין , 2 בנובמבר 2019 (מרים אלסטר / פלאש90)
בני גנץ נואם בעצרת הזכרון לרצח יצחק רבין , 2 בנובמבר 2019 (מרים אלסטר / פלאש90)

בהמשך דבריו אמר כי "השנים האחרונות הוכיחו לציבור בישראל כי ההסתה אינה שייכת למחנה או למגזר פוליטי. "חובתם של מנהיגים מהימין מרכז ושמאל לשים סוף למי שלשונם אינה יודעת מעצור. זוהי חובתי, זוהי חובתם של מנהיגי הליכוד, חובתם של ראשי הציבור הדתי לאומי, חובתם של מנהיגי השמאל וחובתם של מנהיגי הציבור הערבי", קרא.

העצרת פותחת את אירועי יום הזיכרון לרצח שכוללים ארועים ממלכתיים לצד יוזמות של ארגונים ותנועות לצד פעילויות הנצחה של מערכת החינוך ומערכת הביטחון.

טקס הדלקת "נר יצחק" בבית הנשיא
הטקס יתקיים ביום ראשון, ה-10 בנובמבר, בשעה 13:00 בבית הנשיא בירושלים, במעמד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ובהשתתפות המשפחה, שרים, חברי כנסת, חיילים, תלמידים ומוקירי זכרו.

טקס האזכרה הממלכתי ללאה ויצחק רבין ז"ל
הטקס יתקיים גם הוא ביום ראשון, ה-10 בנובמבר, בשעה 15:00 בהר הרצל בירושלים במעמד משפחת רבין, נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, נשיא ביהמ"ש העליון, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור.

האסיפה הישראלית
ביום ראשון בערב, ה-10 בנובמבר, הוא יום הזיכרון הממלכתי לרצח רה"מ יצחק רבין, תתקיים ב-18:00 "האסיפה הישראליתהמרכזית בכיכר רבין. מאות מעגלי שיח בהשתתפות אלפים מכלל חלקי החברה הישראלית. האסיפה הישראלית היא יוזמה של קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה", שמובילות תנועות הנוער, והיא תתקיים השנה ב-7 מקומות נוספים ברחבי הארץ כבר ביום חמישי, ה-7 בנובמבר: חיפה, ירושלים, באר שבע, נוף הגליל (נצרת עילית), שדרות, רחובות וקריית שמונה.
לראשונה, לצד אלפי בני נוער, צעירים ומבוגרים, יקחו חלק גם אנשי ציבור ורוח מכל קצוות הקשת שיספרו את סיפורם האישי מהתקופה ההיא ויובילו את מפגשי המבוגרים.

האסיפה הישראלית בכיכר רבין, 21 באוקטובר 2018 (צילום: יח"צ)
האסיפה הישראלית בכיכר רבין, 21 באוקטובר 2018 (צילום: יח"צ)

 

ישיבת זיכרון מיוחדת של הכנסת
הישיבה תתקיים ביום ראשון, ה-10 בנובמבר, בשעה 17:00 במשכן הכנסת בירושלים.

אוהלי "זכור"
תנועת הנוער העובד והלומד ותנועת דרור ישראל יקיימו בעשרות מוקדים ברחבי הארץ את מפעל אוהלי "זכור" בו ימדו תערוכות המציגות את קורות חייו של רבין מדרכו בביה"ס החקלאי כדורי, דרך הפלמ"ח וצה"ל ועד לדרכו המדינית וליל הרצח. התערוכה תסקור את מסע ההסתה שקדם לרצח ותציב בפני המשתתפים דילמות הנוגעות בחיי היומיום בשיח הפוליטי בישראל גם היום. את התערוכה יעברו תלמידים מבתי הספר, קבוצות מתנועות הנוער, קבוצות של מחנכים ועוברי אורח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!