במכתב ששלח לשר התקשורת דוד אמסלם, יצא יו"ר מרכז השלטון המקומי כנגד המלצות הצוות הבין משרדי לפריסת הסיבים האופטיים. "המתווה המוצע מקפח את הפריפריה" כתב, "ומתעלם באופן בוטה מצרכי התושבים המתגוררים בישובים הפריפריאליים". עוד קרא ביבס למשרד לפתוח בדיונים עם מרכז השלטון המקומי ביחס לנושא תשתית האינטרנט המהיר ברחבי הארץ.
לטענת ביבס, "כפי שידוע לכולנו מצב תשתיות התקשורת בפריפריה בכי רע, מהירות הגלישה והקליטה הסלולארית אינם מאפשרים שימוש בתשתיות האינטרנט מעבר למהירות של 40 מגה, דבר אשר פוגע בתושבי הפריפריה בתחומי החיים השונים כגון חינוך ,בריאות, תעסוקה ועוד. המלצת הוועדה לפריסת התשתיות בפריפריה, לא רק מרחיקות את השימוש בשנים רבות נוסף על כך הן מסתמכות על מימון חיצוני של חברות התקשורת שאין להעריך את היקפו כמו גם אין בו רמת וודאות מוחלטת."
ביבס קרא, כאמור, לפתיחת דיונים עם משרד התקשורת בהם יסוכמו העמדת התקציבים הנדרשים לפריסת הסיבים בפריפריה מתוך תקציב המשרד והחזרת המימון למשרד מחברות התקשורת; פרסום מכרזים לפריסת הסיבים בפריפריה; החלת התוכנית על כל חלקי הארץ; ובחינת האפשרות לפריסת התשתית על ידי הרשות המקומית.
על פי המתווה שגיבש הצוות הבין משרדי, ופורסם בשבוע שעבר, בזק תספק חיבור לסיבים ב-80% ממשקי הבית במדינה, ואילו חברות אחרות יתומרצו להשלים פריסה בשאר איזורי המדינה, בשאיפה לפריסה ארצית מלאה, של לפחות ספק אחד.
על פי ההצעה, הפריסה באיזורים לא כדאיים כלכלית יוצאו למכרז כך שבכל איזור שבו בזק תחליט שלא לפרוס, יתאפשר לכלל חברות התקשורת לפרוס סיבים במקומה, בעזרת קרן סבסודים ציבורית. המימון לקרן מבוסס על גביית 0.5% מההכנסות של כלל חברות התקשורת, כך שבזק תישא בעיקר העלות הזו.
בנוסף, החברה הזוכה תזכה לתשלומי שכירות מופחתים על השימוש בתשתית הפאסיבית של בזק, אך תחוייב להציע בעצמה שירות סיטונאי. כלומר, כלל חברות התקשורת יוכלו לשווק את הסיבים של זוכות המכרזים, במחיר מפוקח.
יש לציין כי שינויי הרגולציה ורכיבי האסדרה לפריסת רשת כלל ארצית של סיבים אופטיים, עליהם המליץ הצוות הבין משרדי, דורשים שינויי חקיקה שישנו את חובת השירות הכלל הארצי של בזק. שינויים כאלה יוכלו להתממש רק בממשלה הבאה.