דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

סולידריות / יו"ר ההסתדרות נפגש עם משלחת פלסטינית: "השלום יכול להתחיל משיתופי פעולה למען העובדים"

הפגישה עם נציגי הרשות עסקה בהגברת הבטיחות בענף הבנייה, ובחיזוק הקשר בין ההסתדרות לגופים המקבילים אליה ברשות הפלסטינית | זיאד דרוויש, ראש המשלחת הפלסטינית: "כל עזרה לפועלים הפלסטינים מבורכת"

מפגש עם המשלחת הפלסטינית במשרדו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. צילום: דוברות ההסתדרות
מפגש עם המשלחת הפלסטינית במשרדו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד. צילום: דוברות ההסתדרות
שי ניר

"החלום לשלום בין העמים יכול להתחיל משיתופי פעולה למען העובדים". כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד לזיאד דרוויש יו"ר הוועדה הפלסטינית לאינטרקציה עם החברה הישראלית מטעם ארגון אש"ף, בפגישה עם המשלחת הפלסטינית בתיאום האגף לקשרים בינלאומיים של ההסתדרות שנערכה ביום שני השבוע בלשכתו של בר דוד. מטרת הפגישה: המאבק למען הגברת הבטיחות בענף הבנייה וחיזוק הקשר עם הגופים המקבילים ברשות הפלסטינית. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי, יו"ר האגף לקשרים בינלאומיים משה פרידמן ומנהלת הקשרים הבינלאומיים אביטל שפירא.

בשנה האחרונה ההסתדרות פועלת להנגשת מידע וצמצום הפגיעה מתאונות בקרב עובדי בניין פלסטינים שמועסקים בישראל ברישיון. בר דוד סקר בפגישה את פעילות השטח שקיימו נציגי הארגון במעברי הגבול ואת עבודת ההסברה שכוללת ידיעון זכויות מיוחד לעובדים, הרחבת הפעילות של המוקד לכל עובד בשפה הערבית וגיוס עורכי דין דוברי השפה למרחבי ההסתדרות. בפגישה בר דוד התייחס גם לתכניות עתידיות של ההסתדרות לקדם הכשרה מקצועית במרכזי הכשרות ייעודיים בשטח הרשות הפלסטינית לעובדים הפלסטינים שמועסקים בישראל, שתתמקד בנושא הבטיחות בעבודה.

מבצע הסברה של ההסתדרות לעובדי בניין פלסטינים (צילום: טל בורשטיין) english
מבצע הסברה של ההסתדרות לעובדי בניין פלסטינים (צילום: טל בורשטיין) english

זיאד דרוויש, ראש המשלחת הפלסטינית אמר ל'דבר' כי עבור הצד הפלסטיני מטרת הפגישה הייתה היכרות עם ההסתדרות והוסיף כי פגש אנשים שרוצים לעזור, לתת יד ולמצוא פתרונות. "כל עזרה לפועלים הפלסטינים מבורכת" אמר דרוויש והביע הערכה לפעולת ההסתדרות למען העובדים הפלסטינים ולהנגשת השירות לפלסטינים הנכנסים לעבוד במדינת ישראל.

עד כמה שיתוף הפעולה בין ארגוני העובדים יכול לקרב בין היהודים לפלסטינים?

"צריך לקחת בחשבון שאנחנו נמצאים במצב לא נורמלי – הכיבוש רובץ על ראשינו. ברגע שלא יהיה כיבוש, שנגדיר את היחסים עם מדינת ישראל אז הכל פתיר. אמרתי בפגישה עם בר דוד כי המילה שלום, לצערי הרב, הפכה להיות מילת גנאי במדינת ישראל וגם אצלנו. מדברים על שלום כמו על משהו שנמצא במרחק אלפי מיילים. אני מאמין שאם שני העמים מכירים טוב אחד את השני ויש הידברות ביניהם – הם יכולים להתוות את הדרך אל עבר השלום הנשגב".

אופיר אלקלעי מנכ"ל ההסתדרות אמר ל'דבר' כי ההסתדרות עושה מאמצים גדולים על מנת לשפר את השירות לעובדים הפלסטינים ולהגביר את הבטיחות בענף הבניין וכי בחודשים האחרונים אנשי ההסתדרות הגיעו למאות מקומות עבודה ברחבי הארץ וגם במעברי הגבול וחילקו חומרי הסברה ומידע בשפה הערבית בנושא זכויות עובדים ושיפור הבטיחות. ביחס לפגישה עם המשלחת הפלסטינית אמר אלקלעי כי "אין ספק שאם תהיה פעילות משותפת עם הרשות הפלסטינית – משרד העבודה הפלסטיני והפדרציה הפלסטינית הכללית של האיגודים המקצועיים (PGFTU), אפשר יהיה להגיע לשיפור ניכר בתנאי העבודה והגברת הבטיחות באתרי הבנייה" והוסיף, "אנחנו אופטימיים לגבי שיתוף הפעולה".

פיטר לרנר ראש האגף לקשרים בינלאומיים של ההסתדרות, שמשתתף בכנס המועצה המייעצת של ה-OECD בחו"ל, אמר ל'דבר' כי יש כיום כ-80,000 פלסטינים שעובדים בישראל באופן חוקי ועוד עשרות אלפי פלסטינים שמועסקים בישראל באופן לא מוסדר. "הפגישה הזו מצטרפת לפגישות נוספות עם האיגודים המקצועיים הפלסטינים, עם ארגונים ומוסדות בינלאומיים וכן לפעילות נרחבת בשנת 2019 עבור העובדים הפלסטינים" אמר לרנר והוסיף כי, "פעילות זו נועדה בראש ובראשונה לדאוג לבריאותם, ורווחתם של העובדים הפלסטינים אך גם לקדם דו קיום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!