דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

העובדים בחוץ / עובדי משרד החוץ: "לא לתת לפקידי האוצר להרוס את השירות הציבורי"

עשרות עובדים הפגינו מול משרד האוצר ולשכת שר החוץ במחאה על פגיעה מתמשכת בעבודתם ובתנאיהם עקב צמצום בתקציב המשרד | עוד טוענים העובדים להתעמרות מצד מנכ"ל המשרד בעובדים המשתתפים במאבק

הפגנת עובדי משרד החוץ 17 בדצמבר 2019 (צילום: אלון שמר)
הפגנת עובדי משרד החוץ 17 בדצמבר 2019 (צילום: אלון שמר)
שי ניר

עובדי משרד החוץ הפגינו הבוקר (שלישי) מול לשכת השר ישראל כ"ץ ומנכ"ל המשרד יובל רותם, זאת במחאה על מה שהם מגדירים "הכוונה המפתיעה לפגוע בשעות הנוספות, הקיפוח  של החטיבה החוץ מנהלית והתחושה המתמשכת שמנכ"ל המשרד פוגע בתנאי ההעסקה של העובדים וכפועל יוצא בתפקודם". קודם לכן התאספו העובדים ל"דקת דומיה" מול בניין משרד האוצר.

"ההפגנה מול משרד האוצר היא תולדה של פגיעה בתקציב המשרד" מסרו העובדים, "פגיעה בתקציב פוגעת בשכר העובדים, פוגעת בתיפקוד העובדים ובעבודתם פוגעת בפעולות הרווחה, פוגעת בקידום העובדים, פוגעת בעבודת הקונסולים בחו"ל, לקחו לקונסולים את הכלים לסייע לישראלים בחו"ל. קראנו לכחלון להתעורר ולא לתת לפקידי האוצר להרוס את השירות הציבורי."

מחאת עובדי משרד החוץ, דצמבר 2019. (צילום: ועד עובדי משרד החוץ)
מחאת עובדי משרד החוץ, דצמבר 2019. (צילום: ועד עובדי משרד החוץ)

כאמור, ממשרד האוצר עברו העובדים להפגין מול לשכת מנכ"ל המשרד, שלא נענה לבקשתם לצאת ולדבר עימם. משם עברה ההפגנה ללשכת השר.

"הנהלת המשרד אינה מתפקדת והגיע הזמן להחליף אותה" מסרו העובדים, "די להפחדות העובדים המשתתפים בהפגנות כי זו זכות חוקית המוקנת לנו בחוק ההתארגנות ולא ניתן שיקחו אותה מאיתנו."

במכתב שנשלח אתמול לעובדים בנושא, קרא ועד עובדי החטיבה החוץ-מנהלית במשרד לשר כ"ץ להנחות את המנכ"ל יובל רותם  "לפעול למען העובדים ולהפסיק את ההתעמרות וההפחדות מצד ההנהלה בעובדי המשרד המוחים על מצבו העגום". עוד ציינו כי זכות העובדים להתארגן מעוגנת בחוק וכי "לא ניתן שיפחידו אותנו בוודאי לא גורמים בעלי סמכות מתוך הבית."

הפגנת עובדי משרד החוץ 17 בדצמבר 2019 (צילום: עודד ענבים)
הפגנת עובדי משרד החוץ 17 בדצמבר 2019 (צילום: עודד ענבים)

ועד העובדים הבהיר כי ימשיך לקיים אספות עובדים עד שהמנכ"ל יפעל מידית להפסיק את מה שהגדירו כפגיעה תמשכת בעובדים, בתנאי העסקתם וברווחתם. "העובדים אינם אשמים בהחלטות על קיצוצים מתמשכים בתקציב המשרד", כתב הוועד.

מלבד נושא הפגיעה בתנאיהם, דורשים העובדים כי השר כ"ץ יורה לרותם לפעול לשקיפות בוועדות הדרגים ופתרון בעניין המחסור בדרגים הפוגע בקידום העובדים, לשתף את נציגות העובדים בוועדת השעות הנוספות, לכנס מיד את ועדות המינויים ליוצאים לחו"ל בהתאם לנוהל פרסום המקובל,דורשים להפסיק את שינוי כללי העבודה הנהוגים ללא משא ומתן עימם, להודיע מידית על פתיחת קורס הסמכה לעובדי המשרד ולפתוח קורס צוערי מנהלי לחיזוק עתידה של החטיבה החוץ מנהלית.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "הנהלת המשרד פועלת יום וליל לתמוך במאבק של עובדי המשרד וההסתדרות להגן על זכויות עובדי המשרד ולמנוע כל פגיעה בתנאי העסקתם. ההנהלה מייחסת חשיבות עליונה לנושא ורואה בפעילות זו כדבר משמעותי ומרכזי בפעילותה."

עוד נמסר כי "לצד פעילות הנהלת המשרד להגנה על זכויות העובדים, ההנהלה פעלה ופועלת מול משרד האוצר על מנת להבטיח כי יועמדו התקציבים הנדרשים כדי לאפשר את פעילות המשרד שהינה חיונית לביטחון הלאומי ולביסוס מעמדה הבינלאומי של ישראל."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!