דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סאני תקשורת

סולידריות בסלולר / ראשי ועדים בענף הסלולר לסמסונג ישראל: התערבו במשבר בסאני תקשורת

בעקבות הפגיעה בעובדים והרחקתו בכוח של יו"ר הוועד מהמשרדים דרשו ראשי הוועדים בפלאפון, פרטנר ובזק בינ"ל את התערבות ההנהלה, והזהירו כי ינקטו צעדי סולידריות | "נדהמנו לראות את האלימות המופעלת כלפי עובדי סאני, ובעיקר את היחס המזלזל והפוגעני שננקט כנגדם", כתבו

מאבק עובדי סאני תקשורת. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
מאבק עובדי סאני תקשורת. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראשי ועדים בענף הסלולר והאינטרנט פנו למנהל חטיבת סמסונג מובייל בישראל ודרשו את התערבותו בסכסוך העבודה הממושך בחברת סאני, המשווק המורשה של מוצרי סמסונג בישראל. "אנחנו פונים אליך בדרישה דחופה להתערב בהקדם במשבר שנוצר בין העובדים לחברה ולהביא לסיומו במהירות האפשרית" כתבו, "במידה ולא נראה שינוי במגמה כבר בתקופה הקרובה, לא נהסס לנקוט בצעדים נוספים, על כל המשתמע מכך".

על המכתב שנשלח השבוע חתומים יושבת ראש ועד עובדי פרטנר קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן, ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמן לביא. "כיושבי ראש של ועדים המייצגים אלפי עובדים בשוק התקשורת, נדהמנו לראות את האלימות המופעלת כלפי עובדי סאני ובעיקר את היחס המזלזל והפוגעני שננקט כנגדם" כתבו, בין היתר על רקע סילוקו בכוח של יו"ר ועד עובדי סאני טל שטרית ממשרדי החברה בפתח תקווה בחמישי שעבר, אליהם הגיע במטרה לשוחח עם העובדים.

יו"ר ועד עובדי סאני טל שיטרית, אחרי שהותקף בידי מאבאחי החברה. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ועד עובדי סאני טל שיטרית, אחרי שהותקף בידי מאבאחי החברה. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)

עובדי סאני התאגדו בהסתדרות לפני שנה, ולאחרונה הכריזו סכסוך עבודה לאחר שהנהלת החברה לטענתם 'מורחת' את המשא ומתן במטרה שלא לחתום הסכם קיבוצי ולהביא להתפרקותה של ההתארגנות, בין היתר באמצעות מניעת ועד העובדים מלפגוש את עובדי החברה בסניפים ובמטה. לאחרונה החלו העובדים לשבש את העבודה בסניפי החברה ברחבי הארץ והפגינו מולם.

ראשי הוועדים הוסיפו כי "עובדי סאני תקשורת הם עובדים חרוצים ונאמנים אשר אוהבים את החברה, ובסך הכל רוצים הסכם קיבוצי הגון וראוי המסדיר את תנאי העסקתם". הם ציינו כי "גם אנחנו עובדים ופועלים בשוק תחרותי כמו הסלולר. שוק שחווה כמעט מדי יום טלטלות וסערות רבות. רק באמצעות עובדים מסורים ומקצועיים ניתן לצלוח טלטלות אלו ומי כמונו יודע כי מאחורי אותם עובדים ישנם פנים ושמות, הזכאים לסביבת עבודה מכבדת וצודקת ללא נקיטת אלימות מכל סוג שהיא".

קרן אופק, יו"ר ועד עוברי פרטנר (ללא קרדיט)
קרן אופק, יו"ר ועד עוברי פרטנר (ללא קרדיט)

"סולידריות בין ועדים ובין עובדים רלוונטית היום יותר מתמיד", מסרה ל'דבר' קרן אופק שיזמה את המכתב, "אנחנו נמשיך לתמוך ולסייע לעובדים מכל המגזרים הנמצאים תחת מגננה, כתוצאה מאלימות ויחס מזלזל של הנהלות. במקרה הספציפי הזה, עובדי סאני הם לא פחות מגיבורים ואנחנו מחזקים אותם ומצדיעים להם במאבק הכל כך צודק שלהם".

ועדי עובדים נוספים שלחו מכתבי תמיכה במאבק עובדי סאני לחתימת הסכם קיבוצי ראשון ולמימוש זכות ההתארגנות, ביניהם ועד עובדי טבע בכפר סבא, ארגון הכבאים בישראל, ארגון עובדי קק"ל, ועד עובדי תרו וועד עובדי בנק אוצר החייל. בחודש שעבר פנה יו"ר איגוד עובדי הסלולר וההיי-טק יקי חלוצי להנהלת סמסונג העולמית, בדרישה שיתערב ביחסי העבודה בסאני. פניה נוספת למטה סמסונג בקוריאה נעשתה על ידי הפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים (ITUC), לה הובטח כי סמסונג תפעל מול הנהלת סאני לכבד את חופש ההתארגנות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!