דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

התאגדות / יו"ר ועד עובדי סאני ניסה להיכנס למשרדי החברה, ופונה באלימות ע"י המאבטחים

טל שטרית שהגיע למשרדים בפתח תקווה על מנת לדבר עם העובדים, המצויים בסכסוך עבודה, נהדף על ידי שני מאבטחים שגררו אותו אל מחוץ לאתר | ביום שישי פתחו עובדי סאני בשביתה

מאבק עובדי סאני תקשורת. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
מאבק עובדי סאני תקשורת. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת סאני, היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג בישראל, מנעה באמצעות מאבטחים את כניסת יו"ר ועד העובדים טל שיטרית למשרדי החברה בפתח תקווה, במטרה לדבר עם העובדים המצויים בסכסוך עבודה קיבוצי. אמש (חמישי), כשהגיע שיטרית למקום, במטרה לדבר עם העובדים המצויים בסכסוך עבודה קיבוצי, טען קב"ט החברה כי ניתנה לו הוראה שלא לאפשר את כניסתו. כשניסה להיכנס בכל זאת, כפי שמתירות לו הוראות החוק, נהדף על ידי שני מאבטחים שהפילו אותו לרצפה. בסרטון שהגיע לידי דבר, נראים המאבטחים כשהם גוררים את שיטרית, שנחבל בראשו, אל מחוץ לאתר. החל מהיום עורכים עובדי סאני שביתה.

כאמור, חוק הסכמים קיבוציים מגן על זכותם של נציגי ארגון עובדים להיכנס למקום העבודה כאשר מטרת הביקור נוגעת להתארגנותם של העובדים.

יו"ר ועד עובדי סאני טל שיטרית, אחרי שהותקף בידי מאבאחי החברה. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ועד עובדי סאני טל שיטרית, אחרי שהותקף בידי מאבאחי החברה. (קרדיט: דוברות ההסתדרות)

עובדי סאני התאגדו בהסתדרות לפני שנה, ולאחרונה הכריזו סכסוך עבודה לאחר שהנהלת החברה לטענתם 'מורחת' את המשא ומתן במטרה שלא לחתום הסכם קיבוצי ולהביא להתפרקותה של ההתארגנות, בין היתר באמצעות מניעת ועד העובדים מלפגוש את עובדי החברה בסניפים ובמטה. עובדי סאני העלו לאחרונה גם דף ציבורי וסרטון לתמיכה במאבק תחת הכותרת "סמסונג מתקפל – העובדים לא!".

בחודש שעבר פנה יו"ר איגוד עובדי הסלולר וההיי-טק יקי חלוצי להנהלת סמסונג העולמית, בדרישה שיתערב ביחסי העבודה בסאני. פניה נוספת למטה סמסונג בקוריאה נעשתה על ידי הפדרציה הבינלאומית של האיגודים המקצועיים (ITUC), לה הובטח כי סמסונג תפעל מול הנהלת סאני לכבד את חופש ההתארגנות.

רק לאחרונה הורשע יו"ר סמסונג העולמית לשעבר, לי סאנג הון, לצד 25 בכירים נוספים בחברה, ונשלח-18 חודשי מאסר בפועל בשל צעדים לא חוקיים שיזם כנגד פעילי איגודים מקצועיים בחברה בשנת 2013. בין היתר תוך שימוש בטקטיקות של גרירת רגליים מכוונת במשא ומתן, סגירה חברות בנות בהן היו לאיגודים המקצועיים פעילות ענפה ואיסוף מידע רגיש על מובילי ההתארגנות. בעקבות הפסיקה הודיע חברת סמסונג כי היא "מקבלת בהכנעה שיחסה לאיגודים היה מתחת למה שמצופה ממנה."

בחברת סאני מסרו בתגובה כי "אנשי ההסתדרות הגיעו אתמול למשרדי החברה ללא תאום מראש כנדרש על פי החוק והתפרצו למבנה החברה. נציגי ההסתדרות פרצו למבנה החברה, ופונו על ידי המשטרה תוך שהיא מבהירה להם שהתנהלותם מנוגדת לדין. כפי שהבהירה החברה לנציגי ההסתדרות, החברה תאפשר להם להיכנס למתקנים בתיאום מראש כמתחייב בדין."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!