דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

לא ספורטיבי / "אוהדי לאציו, תתביישו לכם": מריו באלוטלי משיב לקריאות הגזעניות

חלוץ ברשיה האיטלקית ספג פעם נוספת קריאות גזעניות, הפעם במשחק קבוצתו מול לאציו | למרות שתופעת הגזענות כנגד שחקנים שחומי עור מחריפה, תגובת המועדון לא מראה על לקיחת אחריות "זה לא אנחנו, זה קומץ קטן"

מריו באלוטלי במדי ברשיה, במשחק קבוצתו מול לאציו ב-5 בינואר 2019. (Photo by MB Media/Getty Images)
מריו באלוטלי במדי ברשיה, במשחק קבוצתו מול לאציו ב-5 בינואר 2019. (Photo by MB Media/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הליגה האיטלקית החלה לתכנן את המאבק שלה כנגד הגזענות המשתוללת במגרשי הכדורגל, אך ביום ראשון אוהדי קבוצת לאציו מזכירים לכולנו שהדרך היא עוד ארוכה וכנראה שנאת האחר היא דבר הרבה יותר מושרש בתרבות המקומית. ביום ראשון האחרון, במהלך משחקה של ברשיה נגד לאציו, אוהדי לאציו שרו שירים גזעניים לעבר חלוץ ברשיה מריו באלוטלי, שהגיב לאחר המשחק באמירה "תתביישו לכם".

בסיירה א' מתכננים להיאבק בתופעה, אך כרגע היא גדלה ומתרחבת והאוהדים הגזענים ממשיכים לפעול ללא שום ענישה או התערבות אמיתית מצד הליגה והקבוצות.

באלוטלי כבש את השער הראשון לזכות ברשיה בדקה ה-18, בהפסד קבוצתו 2:1. מתחילת המשחק ספג החלוץ האיטלקי הערות גזעניות בלתי פוסקות. לאור ההערות הגזעניות כלפי החלוץ במועדון לאציו ביקשו מהקהל להפסיק את גילוי הגזענות, אך לשווא. המשחק נמשך וכך גם הגזענות. 

לאחר המשחק פרסם החלוץ בחשבון האינסטגרם שלו את השער שכבש והוסיף את הכיתוב "אוהדי לאציו אשר נוכחו היום במגרש תתביישו לכם". תגובת המועדון הראתה שוב פעם חוסר אונים מתמשך, אשר מאפיין בצורה כל כך בוטה את התנהלות הכדורגל האיטלקי שאינו עושה מספיק כדי לעצור את גילוי הגזענות השונים "כמו תמיד לאציו מנותקת מההתנהגות המפלה שביצע מיעוט קטן מאוד של האוהדים במהלך המשחק נגד ברשיה. המועדון חוזר ומדגיש את גינויו מההתנהגות הבלתי-מוצדקת ומאשר את כוונתו להעמיד לדין את מי שבוגד בלהט הספורטיבי שלנו, וגורם נזק חמור לתדמית המועדון".

בשנים האחרונות שחקני הכדורגל שחומי העור באיטליה סופגים קריאות גזעניות ללא הפסקה במגרשי הכדורגל. זה לא באמת משנה אם השחקנים הם אזרחים איטלקים ומייצגים את נבחרות איטליה כמו מריו באלוטלי, מויס קין ושחקנים זרים שמשחקים במועדונים האיטלקיים כמו רומאל לוקאקו הבלגי המשחק באינטר וקאלידו קוליבאלי הסנגלי-צרפתי המשחק בנאפולי. 

ההודעה הגנרית של מועדון לאציו ממשיכה את קו הטיעונים הישן ביותר בעולם הכדורגל "זה לא אנחנו, זה קומץ קטן". הודעות מסוג זה, לצד העלמת עין יוצרות אווירה המאפשרת טיפוח וגדילת הגזענות במגרשים. בסיירה א' מתכננים להיאבק בתופעה, אך כרגע היא גדלה ומתרחבת והאוהדים הגזענים ממשיכים לפעול ללא שום ענישה או התערבות אמיתית מצד הליגה והקבוצות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!