דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מתים בעבודה / ראשון לציון: עובד כבן 30 נהרג בנפילה מגובה באתר בנייה

כוחות הרפואה שהוזעקו לאתר בשדרות משה דיין בעיר נאלצו לקבוע את מותו של העובד במקום | המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע | ביום שני נהרג עובד בן 74 באולם אירועים בחיפה, ביום שלישי נהרג עובד בן 37 כנפל מגג מפעל טמפו במגדל העמק

קורבנות תאונות הבניין (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
קורבנות תאונות הבניין (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 30 נהרג היום (רביעי) אחרי שנפל מגובה באתר בנייה בשדרות משה דיין בראשון לציון. כוחות הרפואה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום. ממשטרת ישראל נמסר כי מחקירה ראשונית עולה חשד לפיו מדובר בתאונת עבודה, הועבר דיווח למשרד העבודה ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע. זהו ההרוג השלישי בתאונות עבודה בשנת 2020, לאחר שבשנת 2019 נהרגו 87 עובדים במקומות עבודתם.

חובש רפואת חירום במד"א יוסי נבול, סיפר כי "הגבר שכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, כשהוא סובל מחבלת ראש קשה, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום."

ראובן בן שמעון מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה מסר כי "הפועלים הכי חלשים ממשיכים לשלם את מחיר הדמים וההפקרות בענף הבנייה וכבר מתחילת שנת 2019 אנו עדים לשלושה פועלים שנהרגו בתאונות עבודה שונות, בסמכות התובעת במשרד העבודה והרווחה להגיש כתבי אישום פלילים נגד מעסיקים וקבלנים אך בפועל לא נעשה כמעט כלום והמסר לקבלנים שמותר לבנות מגדלים על גופות של פועלים ואין אף אחד שישלם את מחיר הרשלנות."

ד"ר הדס תגרי, מנהלת 'הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה', מסרה כי "תאונת עבודה קטלנית שלישית בתוך שלושה ימים בשנה חדשה – הפעם נפילה מגובה באתר בנייה במזג אוויר סוער – שממשיכה רצף של עלייה מסחררת במספר תאונות העבודה הקטלניות שהתרחשו בשנתיים האחרונות. שוב אנו נוכחים בתוצאות הקטלניות והטרגיות של העדר הרתעה מפני הפרות בטיחות שתוצאתה הפקרת העובדים החלשים ביותר לפציעה ולמוות. אנחנו שבים וקוראים למשרד העבודה לחדש את הטלת העיצומים הכספיים בגין הפרות בטיחות באתרי בנייה, למשטרה לשפר את ניהול החקירות הפליליות של תאונות קטלניות ולפרקליטות להגיש כתבי אישום כנגד האחראים ברשלנותם לפגיעה בעובדים, ולרשם הקבלנים במשרד השיכון לחדש את הההליכים המשמעתיים כנגד חברות קבלניות המתרשלות בשמירה על בטיחות עובדיהם."

אתמול נהרג עובד בן 37 בתאונת עבודה במפעל טמפו במגדל העמק. על פי הודעת המשטרה, העובד נפל מגובה, ככל הנראה גג המפעל, ונפצע באורח אנוש. כוחות הרפואה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותו במקום. ביום שני נהרג  עובד בן 74, לאחר שנפל מסולם במהלך שיפוץ אולם אירועים סמוך לכניסה הדרומית של חיפה. ההרוג, תושב העיר, נפצע באורח אנוש. חובשים ופארמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה וניסו לפנותו לבית החולים רמב"ם, אך בדרך נאלצו לקבוע את מותו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!