דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

חינוך רע / ארגוני העובדים והעובדות מגיבים לדברי שר החינוך: "דוחים כל אמירה מפלה ומפלגת"

בראיון ל'ידיעות אחרונות בסוף השבוע אמר הרב רפי פרץ כי אין סיכוי שאחד מילדיו יצא מהארון כלהט"ב, מכיוון ש”ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה" | לצד גינויים נרחבים של ח"כים וראשי ערים, גם בארגוני המורים, בנעמת ובארגון 'להט"ב בשירות המדינה' הגיבו בחריפות

שר החינוך, רפי פרץ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
שר החינוך, רפי פרץ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
דוד טברסקי

דבריו של שר החינוך, הרב רפי פרץ אשר בראיון ל'ידיעות אחרונות' בסוף השבוע, עוררו זעם רב ותגובות נרחבות. כתשובה לשאלה מה ישיב לאחד מילדיו אם יצא מהארון כלהט"ב, צוטט השר פרץ כאומר ”ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם“. לצד תגובות הפוליטיקאים, הארגונים החברתיים, מועצות אזוריות וערים שונות, והתגובה החינוכית של מורים להט"ב, גם ארגוני העובדים והעובדות התרעמו נוכח דבריו של שר החינוך.

יפה בן דויד, מזכ״לית הסתדרות המורים הגיבה ואמרה:" מערכת החינוך שלנו מכילה מגוון רחב של עובדי הוראה ותלמידים, מדתות שונות, מגזרים שונים ואורחות חיים שונים. אנו דוחים כל אמירה מפלה ומפלגת. כארגון המייצג את עובדי ההוראה, נעמוד על המשמר שעובדי ההוראה והתלמידים לא ייפגעו ושלא יחוו אפליה כלשהי. אנו נמשיך לחנך לערכי שוויון, הכלה, סובלנות וקבלת האחר."

גם בארגון המורים זעמו על דבריו של השר הממונה: ״אנו מייצגים ונמשיך לייצג בגאווה ותוך מתן גיבוי מלא את כל הורי ותלמידי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין ו/או נטייה מינית", נמסר מהארגון.  "אנו דוחים בשאט נפש ובזעזוע עמוק כל אמירה מפלגת, מסיתה וגזענית המופנית כלפי ילדינו או מי מהם. ערכי השוויון, האחווה, הכבוד ההדדי, הסבלנות והסובלנות נר לרגלינו ולאורם נמשיך כולנו לחנך את ילדינו. אנו מצפים ממשרד החינוך והעומדים בראשו להוביל תפיסת עולם זו וליישמה הלכה למעשה״.

הפגנה בעד זכות האימוץ להורים להטב"קים בתל אביב 21 ביולי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
הפגנה בעד זכות האימוץ להורים להטב"קים בתל אביב 21 ביולי (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

גם בנעמת הגיבו בחריפות על הדברים, ״דבריו של שר החינוך על קהילת הלהט״ב מוכיחים כי לאחר שרצה לחנך מחדש הומואים ולהמיר אותם – כעת שר החינוך של ישראל מבקש לחנך מחדש גם את ההורים שלהם. אלו הם דברים שטבעי שישמעו על ידי שר חינוך של מדינות חשוכות במזה״ת ולא על ידי שר החינוך של ישראל. מציעה לרב פרץ לחזור למקורות ולשנן שוב את ״ואהבת לרעך״ ואת ״ויברא אלוהים את האדם בצלמו״. יו"ר נעמת חגית פאר התייחסה גם להתבטאויותיו נגד שירות משותף של נשים וגברים: ״הדברים מבטאים בורות מבישה. רק בימים האחרונים פורסם אודות החלטת הרמטכ״ל להמשיך בפיילוט שילוב הנשים בשריון, החלטה שמבטאת קו מקצועי וערכי נכון. במקום לחבר ולאחד בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית, הרב רפי פרץ משסע ומסית״.​

חגית פאר יו"ר נעמת בארוע צפייה בגמר מונדיאל הנשים 2019 (צילום: אידאה)
חגית פאר יו"ר נעמת בארוע צפייה בגמר מונדיאל הנשים 2019 (צילום: אידאה)

מארגון להט"ב בשירות המדינה נמסר: "צר לנו ששר החינוך בוחר שוב להתבטא נגד אלפי משפחות, הורים וילדים, ואנו מוחים נגד האמירות המסיתות והמסוכנות האלו.
אנו, חברי קהילת הלהט״ב העובדים במגזר הציבורי, תומכים במערכת החינוך, במורות ובמורים וקוראים להמשיך בחינוך הערכי והשוויוני הקיים כיום במערכת."

אירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)
אירוע "מדברים על גאווה וסובלנות" במשרד הכלכלה והתעשייה (צילום: סבין שטרנברג)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!