דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קרית גת

עובדים במאבק / שתי עובדות עיריית קריית גת פוטרו כי עזבו קבוצת וואטסאפ

העובדות עזבו את הקבוצה כצעד מחאתי, על רקע סכסוך מתמשך בין עובדי העירייה לראש העיר אבירם דהרי | בתגובה קיבלו הודעה לפיה עזיבת הקבוצה "מהווה בעיני העירייה הודעת התפטרות לכל דבר ועניין" | יו"ר הוועד: "לא נרתע מאיומים ומהפחדות"

אבירם דהרי (צילום: שגרירות ארה"ב בתל אביב/ ויקימדיה קומונס)
אבירם דהרי (צילום: שגרירות ארה"ב בתל אביב/ ויקימדיה קומונס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדות בעיריית קריית גת פוטרו לאחרונה לאחר שעזבו קבוצת וואטסאפ בה חבר ראש העיר, אבירם דהרי. על פי ערוץ 12, העובדות שעזבו את הקבוצה כצעד מחאתי במסגרת סכסוך עם ראש העיר, קיבלו הודעה בזו הלשון: "לאחר שהעירייה הבהירה לך שמעשה זה של עזיבת קבוצת העבודה של העירייה כמוהו כהודעה על התפטרותך מעבודתך בעירייה, ולאחר שניתנה לך האפשרות להצטרף מחדש לקבוצת העבודה ובחרת שלא לעשות כן – הריני להודיעך שהתנהלות זו מהווה בעיני העירייה הודעת התפטרות לכל דבר ועניין". בתגובה פנתה ההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע לעבודה בבקשה לצו מניעה לפיטורים.

"אלה שתי עובדות ותיקות ומוערכות באגף הרווחה", אמר ל'דבר' יו"ר הוועד, ראובן אלקבץ, והסביר כי "ככל הנראה הוא קיווה שהמהלך הזה ידכא את השאר. העובדות נמצאות בכל מיני קבוצות. באחת הקבוצות הדוברת וגורמים נוספים בעירייה דרשו מהעובדים להפיץ סרטונים שהם מכינים בדוברות שנועדו לפרסם ולהלל את שמו של ראש העיר בציבור. העובדות החליטו שלא לשחק במשחק הזה. הגשנו בקשה לצו מניעה כנגד הפיטורין בבית הדין לעבודה בבאר שבע. ועד העובדים לא מפחד ולא נרתע מאיומים ומהפחדות. אנחנו מצויים בהליך בוררות בנושא ההבראה בעירייה, ורק לאחרונה קיבלנו החלטה מתוקנת לאחר שערערנו על ההחלטה הקודמת לבית הדין. נראה שראש העיר משתולל, אבל אנחנו נמשיך להיאבק על זכויות העובדים".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל הגיב להודעת הפיטורים ואמר כי "זהו פרק נוסף בהתנהלות השערורייתית של ראש העיר. נעשתה פנייה לבית הדין בעניין. תיעשה גם פנייה למשרד הפנים למנות ועדת חקירה להתנהגות ראש העיר שמהווה חציית קו אדום וחריגה מכל דין ונוהל שרשות מקומית מחויבת בו. אולי המסקנה המתחייבת היא ועדה קרואה".

באוגוסט השנה הודיע ראש העיר דהרי על תכנית הבראה לעיר בעקבות הגירעון העירוני, הכוללת פיטורים של מאות עובדים, וזאת באמצעות פוסט בפייסבוק מדף העירייה כחודש לפני חגי תשרי. לאחר מכן, על אף הליך בוררות שבוצע בפני השופטת בדימוס, דינה אפרתי, בו נקבע כי הצדדים ינהלו מו"מ על הצורך בצמצומים, וכי השימועים מבוטלים, פרסמה העירייה פוסט נוסף ובו טענה כי השימועים יתקיימו בכל זאת. דהרי מוכר גם כראש עיר שלא פעם פתח בהליכים משפטיים כנגד מתנגדיו, ולעתים קרובות הפסיד בהם.

מעיריית קרית גת לא התקבלה תגובה לדברים. במידה שתתקבל תגובה נפרסמה כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!