דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה בסיכון / משרד הרווחה יסגור את המסגרת היחידה בדרום לילדים בסיכון עד גיל 7

'בית שרי' בבאר שבע, המעניק מסגרת לילדים שהוצאו מבתיהם עקב אלימות והזנחה, ייסגר בסוף חודש מרץ | גורמי מקצוע חוששים שמדובר בתחילת מהלך רחב יותר של סגירת מסגרות דומות ברחבי הארץ

פינת משחקים לילדים מתוך מעון לנשים מוכות (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
פינת משחקים לילדים מתוך מעון לנשים מוכות (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד הרווחה הודיע על כוונתו לסגור את 'בית שרי', בית מעבר לגיל הרך שמפעילה עמותת 'בית לכל ילד' בבאר שבע בסוף מרץ 2020. גורמים מקצוע אמרו ל'דבר' כי אין כיום מענה אחר באזור לילדים בסיכון שצריכים לצאת מהבית. בנוסף להפסקת המענה הטיפולי, יפוטרו גם כ-20 עובדים המועסקים ב'בית שרי'. מדובר במסגרת לילדים בגילי שנתיים עד שבע, שמוצאים מביתם בעקבות פגיעות, אלימות, אלימות מינית, הזנחה ועוד.

במכתב בו הוכרז על סגירת המרכז, הודיע המשרד כי המענה שיינתן לילדים במקום 'בית שרי' הוא מרכזי החירום, בהם שוהים ילדים עד גיל 14. יש לציין כי מדובר בצרכים שונים, והמענה הטיפול הייחודי שניתן עד כה ייפסק. על פי המשרד, "לאור התקדמות תהליך פרסום המכרז לעניין מרכזי החירום החדשים, הוחלט במשרדנו על סגירת בית המעבר הנ"ל". בניגוד לטענת המשרד, לא התפרסמו עדיין מכרזים חדשים.

גורמים מקצועיים שעוסקים בתחום מביעים חשש מכך שמדובר רק בהתחלה של מהלך לסגירת מסגרות לילדים בסיכון, בדומה למהלך שהחל בשנה שעברה לסגירת מעונות לנוער בסיכון.

השיטה בה משרד הרווחה פועל לסגירת המעונות היא ייבוש מתמשך. המעונות מתוקצבים על פי מספר השוהים בהם, לכן כשהמשרד לא מפנה אליהן שוהים המעון לא מקבל תקצוב ראוי, ואז טוען המשרד כי המעון לא מתפקד ומחליט על סגירה. בנוסף אי ההפניה למעונות מהווה עוד סיבה עבור המשרד להודיע על סגירת המקומות, לשיטתם, העובדה שהמקום מעידה על כך שאין בו צורך. גורמים שעוסקים בתחום טוענים שהצורך קיים, מפני שיש ילדים בסיכון בישראל. טענה זו נתמכת גם בנתוני המועצה לשלום הילד, לפיהם מספרם של ילדים אלה הוכפל ב-20 השנים האחרונות.

ממשרד הרווחה נמסר כי "המשרד החליט להגדיל את מרכזי החירום הנותנים מענה טיפולי רחב יותר לילדים בטווח גילאים גדול יותר מאשר בתי מעבר. מדובר בהחלטה מקצועית שהתקבלה לאחר בחינת החלופות הקיימות. בהתאם לכך החליט המשרד שלא להאריך את ההתקשרות עם 'בית שרי' ובמקביל להרחיב את מרכז החירום בבאר-שבע.

"כיום פועלים ברחבי הארץ 12 מרכזי חירום מתוכם שניים בדרום הארץ שמוכיחים את יעילותם בהגנה, בטיפול ובאבחון של הילדים הזקוקים לכך. בחודשים הקרובים צפויים להתפרסם מכרזים להקמת שלושה מרכזי חירום נוספים אחד בדרום ושניים במרכז."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!