דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

לא חזר הביתה בשלום / תאונת עבודה קטלנית בראשל"צ: עובד נפל למכונה לפינוי פסולת - ונהרג

סמיח אבראהים ג'אבר, כבן 60 מטייבה, נפל לתוך מסוע באתר לפינוי פסולת ונפגע קשות בכל חלקי גופו. כוחות רפואה קבעו את מותו במקום | הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה: יש להגביר את הפיקוח על העבודה בפינוי אשפה

סמיח אבראהים ג'אבר, בן 60 מטייבה, נהרג בתאונה באתר לפינוי פסולת בראשון לציון ב-30 בינואר 2020
סמיח אבראהים ג'אבר, בן 60 מטייבה, נהרג בתאונה באתר לפינוי פסולת בראשון לציון ב-30 בינואר 2020
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד (60) באתר למחזור פסולת בראשון לציון נהרג בעת עבודתו אחר הצהריים (חמישי), כך נמסר מהמשטרה ומארגוני ההצלה. מהמשטרה נמסר כי הועבר דיווח למשרד העבודה, כוח משטרה במקום ונסיבות האירוע נבדקות.

אורון משולם חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגענו למקום הפועל סבל מפגיעה רב מערכתית לאחר שנפל לתוך מסוע באתר לפינוי פסולת (תחנת מעבר). למרבה הצער נקבע מותו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל". חובש בכיר על אופנוע מד״א ישראל רוסט, סיפר: ״כשהגענו למקום ראינו גבר מחוסר הכרה סמוך למכונה, הפועלים במקום סיפרו לנו שהוא נפל לתוכה והם חילצו אותו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא סבל מפציעות קשות בכל חלקי גופו, ונאלצנו לקבוע את מותו״.

זוהי התאונה השנייה בתוך שבוע בה נהרג עובד במתקני אשפה. רק ביום שישי האחרון נהרג חוסאם ג'מעה אל קוז, בן 35 משועפט, כשעבד על משאית לפינוי אשפה במועצה האזורית גן יבנה.

בשנתיים האחרונות ארעו שישה מקרי מוות נוספים באתרי טיפול, מיון ומחזור פסולת. ב-4 בינואר 2018, נמחץ למוות אסלאם חמזה מסארוה בן 20 במתקן דומה באחריות עיריית טייבה. כשנה לאחר מכן, באותו אתר בדיוק, ב-14 בינואר 2019, נהרג עבד אלג'באר דאהא חאג' יחיא, בנסיבות דומות.

ב-9 במאי 2018 נהרג עובד שנמחץ למוות בדוחסן אשפה במתקן פינוי פסולת של עיריית רחובות. ב-13 ביולי נהרג עובד בנסיבות דומות במתקן מחזור אשפה של עיריית חולון. ב-30 ביולי 2018, נדרס עובד על ידי טרקטורון במפעל אמניר מחזור במודיעין. ב-14 בנובמבר 2018, נדרס עובד נוסף במפעל 'גל מיחזור קריית אתא'. הוא נמצא לאחר שעות בין מלגזה למכולה. ב-5 בפברואר 2019, נדרס עובד על ידי משאית באתר לטיפול בפסולת במטמנות אפעה שבמישור רותם.

בקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה אמרו בעקבות התאונה הקטלנית כי פניותיהם לגורמי האכיפה להגברת הבטיחות בעבודה על אתרי פסולת לא נענו. מנהלת הקבוצה ד"ר הדס תגרי אמרה כי "לפני שנה וחצי פנתה הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה למנהל הבטיחות התעסוקתית בעקבות מותם של 3 עובדים בשל הילכדות במכונות במתקני טיפול פסולת של הרשויות המקומיות, בדרישה לנקוט בצעדי חקירה ופיקוח למניעת הישנותן של תאונות אלה – אולם פניותינו בעניין לא נענו וככל הידוע לנו לא ננקטו כל פעולות בעניין; מאז עלה מספרם של ההרוגים בתאונות עבודה בענפי התעשייה, השירותים והמסחר ב-80%".

תגרי הוסיפה כי "מתחילת החודש והשנה נהרגו 4 עובדים בתאונות עבודה בענפים אלה – אך לפני שבוע נהרג חוסאם קוז משועפט לאחר שנפל ממשאית לפינוי אשפה; אנו קוראים למשרד העבודה והרווחה להגביר לאלתר באופן ניכר את משאבי ופעולות הפיקוח על בטיחותם של העובדים המופקרים בענפים אלה, ולרשויות המקומיות ליישם את אחריותן לבטיחות העובדים עבורן ובמתקניהן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!