דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב המדינה

מדינה בהמתנה / מצב בלתי נסבל: ועדת הכספים תקיים דיון על תקצוב המיזם לביטחון תזונתי

בשבוע שעבר פנו חברי כנסת ליו"ר הכנסת בבקשה לכנס את ועדת הכספים כדי לחדש את פרויקט הביטחון התזונתי שהופסק בגלל התקציב ההמשכי | "אחד מכל חמישה ילדים בישראל סובל מחוסר ביטחון תזונתי" נכתב בעצומה עליה חתמו כ-700 אזרחים

דיון בוועדת הכספים. ארכיון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
דיון בוועדת הכספים. ארכיון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים תקיים דיון על תקצוב המיזם לביטחון תזונתי ביום רביעי הקרוב. בשבוע שעבר פנו חברי כנסת ליו"ר הכנסת בבקשה לכנס את ועדת הכספים כדי להפעיל מחדש את פרויקט הביטחון התזונתי שהופסק בגלל התקציב ההמשכי. בנוסף לכך ארגונים חברתיים פנו לפני מספר שבועות בדרישה דומה ליו"ר הועדה.

על עצומה שהחתימו הארגונים בדרישה מיו״ר הוועדה, מראש הממשלה ומשר הרווחה לפעול בעניין, חתמו קרוב ל- 700 אזרחים. נכתב בה, בין היתר: ״אנו קוראים למדינת ישראל לקחת אחריות על אזרחיה, ופונים אליכם בדרישה לאשר באופן מיידי תקציב להמשך קיום הפרויקט והפיכתו מפיילוט לתכנית של ממש, שתוסיף להעניק סיוע במציאות בה אחד מכל חמישה ילדים בישראל סובל מחוסר ביטחון תזונתי".

המיזם הלאומי לביטחון תזונתי מעניק כרטיסי מזון בסך 250 שקלים וארגזי ירקות בשווי זהה, לכ-11 אלף משפחות בישראל מדי חודש. עלות המיזם במתכונתו המצומצמת נאמדת ב-60 מיליון שקלים. המיזם בוצע כפיילוט ולווה במחקר שתוצאותיו הראו כי למרות שהסכום נמוך בכדי לתת סיוע מספק, הוא מפחית באופן מובהק את חוסר הביטחון התזונתי של המשפחה. הפיילוט התחיל ב-2016 והוא תוקצב לשלוש שנים, שהסתיימו כעת. נכון לכרגע לא הוקצה תקצוב חדש לפרויקט, וכ-11 אלף המשפחות שמשתתפות בו יפסיקו לקבל את הסיוע.

במיזם לביטחון תזונתי לוקחות חלק 11 אלף משפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי ועלותה כ-30 מיליון שקלים בשנה. במסגרתה מקבלות המשפחות כרטיסים מגנטיים באמצעותם הם יכולים לרכוש מזון ברשתות שיווק. התכנית מוגדרת כפיילוט, ולכן היא איננה בבסיס התקציב ומתוקצבת כל שנה מחדש. בגלל מנגנון התקציב ההמשכי, כדי לתקצבה יש צורך באישור של ועדת החריגים של החשב הכללי במשרד האוצר.​

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "שיתוף הפעולה הזה הוא המהות של התפקיד שלנו בכנסת. כולי תקווה שנצליח למנוע ממשפחות רבות להישאר רעבות בלילה רק בגלל שאין ממשלה. לא נאפשר לילדים להישאר רעבים כתוצאה מהפלונטר הפוליטי שהמדינה נמצאת בו. אני מודה לחבריי וחברותיי בוועדת הכספים ששמו את המחלוקות הפוליטיות בצד ושילבו ידיים למען האזרחים שצריך עזרה. הצעד הבא הוא להמשיך לשתף פעולה יחד גם בועדה ביום רביעי על מנת להעביר את התקציב."

מנכ״ל רבנים לזכויות אדם, אבי דבוש, מסר: "מדינת ישראל מצויה כבר קרוב לשנה בשלוש מערכות בחירות מיותרות, בזבזניות וחסרות אחריות, שלא רק ששופכות את כספים הציבור בלא הבחנה אלא גם תוקעות העברתם של תקציבים לפרויקטים ולמטרות קריטיות לחברה הישראלית ולשכבות המוחלשות. זה מצב בלתי נסבל, וכינוס הוועדה הוא צעד ראשון בדרך ללקיחת אחריות של המדינה"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!