דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

לא בטוחים בעבודה / במשרד, בבי"ס, במסעדה: 3% ממקרי הלהט"בופוביה שדווחו ב-2018 ארעו בעבודה

ע"פ דו"ח האגודה למען הלהט"ב, הפגיעות מתרחשות במגוון סביבות עבודה ובכל שלבי ההתפתחות המקצועית | בכמחצית מן המקרים המנהל/ת היו הגורם הפוגע, ובכמחצית היו אלו הקולגות | "יש להגביר את קולנו נגד האלימות והשנאה מכל סוגיה", נמסר מהאגף לשוויון בהסתדרות

דגל גאווה על שולחן משרד (צילום: Ron Chapple / gettyimages).
דגל גאווה על שולחן משרד (צילום: Ron Chapple / gettyimages).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

3% מכלל מקרי הלהט"בופוביה שדווחו לאגודה למען הלהט"ב ארעו בסביבת העבודה – כך עולה מדו"ח מצב הלהט"בופוביה 2018 של האגודה למען הלהט"ב.

בכמחצית מן המקרים המנהל/ת היו הגורם הלהט"בופובי, ובכמחצית הקולגות היו אלו שהתבטאו או התנהגו באופן להט"בופובי. באגודה מציינים כי אווירה, הטרדה, אפליה או אלימות להט"בופובית בסביבת העבודה משפיעות על מעגל רחב של אנשים, הרבה מעבר לעובד/ת עצמה, וכי להט"בופוביה מתרחשת במגוון סביבות עבודה ותעשיות, ובכל שלבי ההתפתחות המקצועית של חברי/ות הקהילה.

דיווח אחד המובא בדו"ח הוא של צעיר שעבד בבית קפה: "לאורך רוב התקופה שבה עבדתי קיבלתי הערות לגבי הנטייה המינית שלי ובכלל לרדת עליי משום הנטייה המינית, ובנוסף הרבה מהעובדים (בעיקרם טבחים שמבוגרים ממני בעשור לפחות) דאגו להסביר לי למה זה לא בסדר וכמה שזה כביכול "סוטה'".

בדו"ח צוין כי כמה מן הדיווחים נגעו במקרי להט"בופוביה שארעו בתחנות דלק, במסעדות ובבתי קפה, ומקרים אחרים אירעו במקומות עבודה "מבוססים", כמו לדוגמה המקרה הבא המובא בדו"ח: "גבר בשנות ה-30 לחייו שדיווח שלאחר שעבר בהצלחה את שלושת הראיונות הטכניים לעבודה בחברת היי-טק, הוא רמז בראיון האחרון, שאמור להיות הקל ביותר, על הנטייה המינית שלו ולכן לא קיבל את המשרה." כמו כן, חלק מהדיווחים שהגיעו לאגודה היו של מורים שרצו לצאת או יצאו מהארון בבית הספר וספגו תגובות להט"ביות מצד המורים והתלמידים.

הדיווחים בדו"ח מחולקים לזירות הפגיעה בהן התרחשו: מוסדות המדינה, הרשתות החברתיות, המרחב הציבורי, מוסדות החינוך, אנשי תקשורת ומקומות העבודה.

מתוך דו"ח מצב הלהט"בופוביה בישראל של האגודה לזכויות הלהט"ב
מתוך דו"ח מצב הלהט"בופוביה בישראל של האגודה לזכויות הלהט"ב

לפי הדו"ח, בכל 4 דקות מדווחים בישראל מקרי אלימות, התעמרות, התעללות או הסתה נגד הומואים, לסביות, טרנס* ובי. באגודה למען הלהט"ב ציינו בדו"ח מספר אירועים מרכזיים שארעו במהלך השנה האחרונה והיוו שיא של אלימות כנגד להט"ב: קמפיין השנאה של מפלגת 'נעם' ותנועת 'חזון', ההתבטאויות הלהט"בופוביות של שר החינוך, רפי פרץ, ומקרה הדקירה של הנער בבית דרור.

באגודה ציינו כי העלייה הדרמטית בדיווחים, 36% בהשוואה לשנה שעברה, נרשמה למרות שהאוכלוסיות החרדית והערבית כמעט ולא מדווחות על פגיעות המתרחשות בתוכן. באגודה קראו לממשלה להפנות משאבים רבים יותר לטיפול באפלייה ובאלימות על רקע זהות מגדרית ונטייה מינית במיוחד בקרב האוכלוסיות המוחלשות בישראל.

הזירה בה נרשמו מספר האירועים הלהט"בופובים הרבים ביותר היא זירת מוסדות המדינה שהיוותה 39% מהדיווחים. נוכח ממצאי הדו"ח, נמסר מארגון 'להט"ב בשירות המדינה' כי "אנו פועלים ונמשיך לפעול מול משרדי הממשלה השונים ומול נציבות שירות המדינה במטרה לייצר קבלה וסביבת עבודה תומכת, שתענה על הפער שעולה גם בדו״ח הלהט״בופוביה החשוב הזה".

סיכת עם דגל הגאווה בדש החולצה של עובדת בנתב"ג בזמן שביתת הלהט"ב. 22 ביולי 2018 (צילום: עמר כהן)
סיכת עם דגל הגאווה בדש החולצה של עובדת בנתב"ג בזמן שביתת הלהט"ב. 22 ביולי 2018 (צילום: עמר כהן)

"אנו נאבקים למען שוויון בין כל בני האדם ובין כל מרכיבי החברה, ללא הבדל לאום, גזע, דת, צבע עור, מין ומגדר", מסרו מהאגף לשוויון בהסתדרות. "אנו קוראים לקבלת האחר והשונה מאיתנו וקוראים לשילוב כל מרכיבי החברה בכל מרכיבי החיים, נאבקים בשנאה, באלימות ובהדרה. השתיקה הורגת. כדאי שנגביר את קולנו נגד האלימות והשנאה בכל סוגיה".

במערכת הפוליטת הגיבו לתוצאות הדו"ח: "2,125 מקרים יותר מדי", מסר בני גץ. "העלייה בגילויי האלימות כלפי הקהילה הגאה מזעזעת, אך לא מפתיעה – כשההומופוביה והשנאה מתחילות בממשלה, איך אפשר להתפלא שאלו הנתונים?
אני מתכוון להחמיר את הענישה על פשעי שנאה כלפי הקהילה, לשפר את מעמדה בזכויות וחקיקה ובעיקר להשקיע בחינוך לקבלת כל אדם באשר הוא אדם ולא משנה מה דתו, נטייתו או צבע עורו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!