דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות

עובדים מוגנים / נחתם הסכם קיבוצי המסדיר את זכויות עובדי ECI במיזוג עם חברת ריבון

ההסכם קובע כי לא יהיו פיטורי התייעלות עד יוני 2020 וכי תהליך השילוב יהיה במשא ומתן | יו"ר איגוד הייטק והסלולר יקי חלוצי: "יש להנהלת ריבון ולנו אינטרס משותף - להבטיח את היציבות והביטחון התעסוקתי של העובדים באתרי הפיתוח בארץ"

עובדים מפגינים מחוץ למשרדי ECI (צילום ארכיון: אגף הדוברות בהסתדרות)
עובדים מפגינים מחוץ למשרדי ECI (צילום ארכיון: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שבוע לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה, חתמו ועד עובדי ECI טלקום, ההסתדרות והנהלת החברה על הסכם קיבוצי מיוחד המסדיר את תנאי 800 עובדי החברה לקראת המיזוג עם חברת ריבון האמריקנית.

בחודש נובמבר האחרון הודיעה החברה על רכישתה על ידי חברת ריבון האמריקנית. מיד עם הודעת הרכישה, דרש ועד העובדים לשבת למו"מ  – אולם הנהלת החברה סירבה בתחילה לדון בנושא וטענה שאין ביכולתה לדון בפרטי העסקה לפני שזו נחתמת. רק לאחר פנייה ישירה לחברת ריבון, אשר נתנה את הסכמתה, נכנסה הנהלת ECI למו"מ עם ועד העובדים וההסתדרות בדבר השפעות הרכישה. לאחר שהמו"מ נקלע למבוי סתום, איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות הכריז על סכסוך עבודה בחברה.

עובדי חברת ECI בהכרזה על סכסוך העבודה, פברואר 2020 (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
עובדי חברת ECI בהכרזה על סכסוך העבודה, פברואר 2020 (קרדיט: דוברות ההסתדרות)

כעת, ימים ספורים לאחר הכרזת הסכסוך, הגיעו הצדדים להבנות ונחתם הסכם קיבוצי מיוחד. המו"מ להסכם לווה על ידי יקי חלוצי יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות ועו"ד כפיר זאב המייצג את ועד עובדי eci.

על פי ההסכם בין הצדדים, עד חודש יוני 2020 לא תוכל לקיים החברה כל פיטורים מטעמי התייעלות. ככל שבכוונת החברה לקיים תהליכי אינטגרציה עם ריבון, היא מתחייבת להביא את הנושא למו"מ עם העובדים ולהסדיר את השלכותיו. בנוסף, כל תכנית הונית של אופציות ומניות שתאושר לעובדי ריבון, תחול גם על עובדי eci בישראל.

עוד הוסכם על הגדלת בסיס ההפרשות ועל הגדלה למקסימום של אחוז ההפרשה לפנסיה. פעימות ההגדלה יוקדמו מכפי שנקבע בהסכם 2018 למרץ 2021. כמו כן, תקציב הרווחה בחברה יגדל בהדרגתיות בשנתיים הקרובות, בנוסף לתקציב שסוכם בהסכם 2018.

חברת ההיי-טק ECI הוקמה כשותפות ישראלית אמריקנית בשנות השישים. שיאה של החברה הייתה בתקופת הפריחה בהיי-טק בשנות התשעים אז העסיקה למעלה מ-6,000 עובדים. כיום מועסקים בה כ-800 עובדים, והיא עוסקת בתחום התקשורת והרשתות. מרכז החברה בפתח תקווה, ולה מרכז פיתוח נוסף בבאר שבע. בנובמבר האחרון נרכשה ECI, ש-80% ממניותיה היו בבעלותו של שאול שני, על ידי חברת Ribbon Communications, בתמורה ל-32.5 מיליון מניות ריבון (23% מהבעלות), 324 מיליון דולר במזומן ו-31 מיליון דולר עבור נכסי הנדל"ן של החברה.

עובדי ECI (התאגדות עובדי ECI).
עובדי ECI (התאגדות עובדי ECI).

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות: "עובדי eci באתרי הפיתוח בארץ הם הנכס והעתיד של חברת ריבון, אני שמח שהנהלת ריבון השכילה לחבור לנציגות העובדים ומתוך כך גם לתת אמון בעובדים במהלך המיזוג הזה. יש להנהלת ריבון ולנו אינטרס משותף והוא להבטיח את היציבות והביטחון התעסוקתי של העובדים באתרי הפיתוח בארץ מתוך מטרה להצעיד את ריבון העולמית ולהפוך את המיזוג לחיוני. אני מבקש להודות ליו"ר הוועד אופיר לוי ולחברי הוועד על העבודה העיקשת עד להסכם – עובדי eci בידיים טובות".

אופיר לוי, יו"ר ועד העובדים: "ההסכם הקיבוצי עליו חתמנו היום הוא בשורה אמיתית לעובדים. היה לנו חשש אמיתי שתיגרם פגיעה בביטחון התעסוקתי ושייעשה שינוי חד-צדדי בתנאי העבודה והשכר בעקבות עסקת ריבון. חשש זה קיבל בהסכם מענה מצוין באמצעות מנגנון הגנה הכולל חובת ניהול מו"מ. בנוסף, הבאנו בשורה נוספת לעובדים בדמות הגדלת הבסיס לפנסיה ותוספת משמעותית לתקציב הרווחה. כולנו מקווים שעסקת ריבון תעשה טוב לחברה ולעובדיה, ויודעים כעת שנדע להתמודד עם כל השלכה אפשרית שתהיה על העובדים בעקבות המיזוג".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!