דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

עובדים בחזית / "את הקורונה נשרוד, את משרד האוצר לא": ועד עובדי משרד החוץ זועם על הפגיעה בשכר

כמה שעות לאחר שקוצץ שכרם באלפי דולרים, קיים שר החוץ ישראל כ"ץ הערכת מצב עם עובדי המשרד שנותרו בסין | "האם מקובל עליך שככה נוהג האוצר במי שמסכנים את חייהם בשליחות המדינה?" שאלה אותו יו"ר הוועד דנה בנבנישתי | משרד החוץ: "תומכים בעמדת העובדים"

שר החוץ ישראל כ"ץ ויו"ר ועד עובדי משרד החוץ דנה בנבנישתי גבאי (תומר ניוברג/פלאש90/באדיבות המצולמת)
שר החוץ ישראל כ"ץ ויו"ר ועד עובדי משרד החוץ דנה בנבנישתי גבאי (תומר ניוברג/פלאש90/באדיבות המצולמת)
שי ניר

מבוכה לשר החוץ כ"ץ. בזמן הערכת מצב בעניין התפשטות נגיף הקורונה, אותה קיים הבוקר (חמישי) השר בווידאו עם שליחי ישראל בסין, מחתה דנה בנבנישתי, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ על הפגיעה בשכרם. "את הקורונה נשרוד, את משרד האוצר לא", אמרה בנבנשתי לשר כ"ץ כרבע שעה אל תוך הדיון והוסיפה, "האם מקובל עליך שככה נוהגת הממשלה וככה נוהג האוצר במי שמסכנים את חייהם בשליחות המדינה?". השר כ"ץ בתגובה ביקש ממנה לשבת וטען שזה לא הזמן והמקום לדון בנושא. בהערכת המצב השתתפו גם שר הבריאות יעקב ליצמן וחשב המשרד.

בנבנישתי אמרה את הדברים כחלק ממחאת עובדי המשרד על מברק אותו קיבלו שליחי המשרד בו התבשרו על פגיעה בשכרם בהיקף של אלפי דולרים, מברק שזכה לכותרת "התחשבנות רטרואקטיבית". הנוהל החדש, לדברי הוועד, נעשה שלא עפ"י סיכום, והוא מהלך נוסף של האוצר סביב סוגיית דמי הייצוג. לפי שעה הנחה הוועד את העובדים שלא לקיים את הנוהל החדש.

הערכת מצב של משרד החוץ והבריאות להתפשטות הקורונה, 13 בפברואר 2020 (קרדיט: דוברות משרד החוץ)
הערכת מצב של משרד החוץ והבריאות להתפשטות הקורונה, 13 בפברואר 2020 (קרדיט: דוברות משרד החוץ)

בסין נשארו כ-20 דיפלומטים, אנשי משרד החוץ, בארבעת הנציגויות הישראליות שעודן פתוחות בצל משבר המגיפה. "אדוני שר החוץ, אני שמחה שהשליחים היקרים שלנו בסין, האחרונים שנשארו בנציגויות, מספקים לך פוטו אופ לתקשורת" אמרה בנבנישתי לשר ושאלה אותו האם הוא מודע לכך "שאתמול בערב הם קיבלו, כמו כל שליחי משרד החוץ האחרים, הודעות על קיזוז אלפי דולרים משכרם?" דבריה של בנבנישתי הופרעו ע"י השר כ"ץ.

בהודעת משרד החוץ נמסר כי כ״ץ אמר בדיון כי ייעשו מירב המאמצים מול הרשויות ביפן על מנת להשיב את האזרחים הישראלים חזרה ארצה, זאת תוך נקיטת כל אמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע מן הנגיף לחדור לישראל. עוד הביע כ"ץ את הערכתו לדיפלומטים הישראלים בסין, "על עבודתם החשובה בחזית זו".

מלשכת שר החוץ נמסר: "שר החוץ ומנכ״ל המשרד תומכים חד משמעית בעמדת העובדים ביחס לסוגיה הזו – מול כל הגורמים הרלוונטים. לא היה מקום לאירוע הזה בתוך חדר המצב בנושא שעוסק בהצלת חיים."

בסוף חודש אוקטובר 2019 שבתו עובדי משרד החוץ העובדים במחאה על פגיעה ב'דמי הייצוג' – תשלומים הניתנים לעובדי המשרדים בחו"ל כדי לארח ולהיפגש עם אנשי קשר בארצות השונות בהן הם פועלים. בית המשפט הורה לצדדים להמשיך במו"מ ומאז התקיימו ארבע פגישות בין הצדדים אך ללא תוצאה מוסכמת.

בקרב העובדים אין רק הסכמה למחאה מול השר כ"ץ. יו"ר הוועד החוץ מינהלתי, אלי יפרח אמר בדיון לבנבנישתי כי זה לא הזמן למחאה. יפרח אומר כי "זה לא היה המקום למחות בעניין הייצוגים, בוודאי לא באירוע המתייחס לחיי אדם. עניין הייצוגים הוא עניין כואב וקשה לשליחי המדינה אך גם אנו כוועדים יש לנו אחריות". עוד הוא הוסיף כי "בניגוד לדעת הועד המדיני, אנו מאמינים בתמיכתו של השר שלנו ישראל כ"ץ במאבקנו.
השר עושה כמיטב יכולתו. אנו מאמינים שבימים כתיקונם לא היינו נקלעים למצב הזה".

באוצר בחרו שלא להגיב לפרסום הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!