דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זכויות עובדים

נגיף הקורונה / התאחדות התעשיינים דורשת הבהרות לגבי פיצוי עובדים השוהים בבידוד

הנחיות משרד הבריאות לחוזרים מסין, ורשימה הולכת ומתארכת של מדינות נוספות, מציבות סוגיות בתחום דיני העבודה | האם ימי הבידוד יתקזזו מימי המחלה של העובדים וכיצד יש להתייחס לעבודה מהבית?

אדם עם מסכה בביתו. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)
אדם עם מסכה בביתו. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)
הדס יום טוב

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, שיגר אתמול (ראשון) מכתב לשר העבודה והרווחה, אופיר אקוניס ולשר הבריאות, יעקב ליצמן, בו ביקש הבהרה בנוגע לחובות המעסיקים והעובדים בעניין עלויות היעדרות עובדים שחזרו מסין עקב תקופת בידוד ארוכה אליה הם נדרשים. החשש מאי-בהירות סביב הנושא עולה בעקבות הרחבת הוראות משרד הבריאות כהכנה להתפשטות נגיף הקורונה, שהרחיבו את דרישת הבידוד גם לחוזרים ממדינות נוספות מלבד סין וכוללות עתה גם את תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו – ומחשש כי צפויות הנחיות נוספות. העתקי המכתב שוגרו גם לשר האוצר, משה כחלון; לשר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן וליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר (צילום: הילה תומר)
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר (צילום: הילה תומר)

בתחילת החודש פרסם משרד הבריאות מסמך, לפיו ניתנת תעודת מחלה גורפת לכל עובד שנעדר מעבודתו עקב שהיה בבידוד בעקבות חזרה משהיה בסין, תאילנד, הונג קונג, סינגפור או מקאו. הצו אוסר כניסה למקום העבודה של עובד בבידוד ומורה על איסור פיטורי העובד בשל היעדרותו בתקופת הבידוד, הנדרשת ל-14 ימים. לטענת תומר, מי שנמצא בתקופת בידוד אינו בהכרח חולה או מצוי במצב בריאותי לקוי ואין מקור חוקי לחיוב של המגזר העסקי בתשלום דמי מחלה למשך תקופת הבידוד, או לחיוב העובדים בניצול מכסת ימי המחלה השנתית שממילא מוגבלת. עוד טען במכתב כי ניכוי 14 ימים ממכסת ימי המחלה הצבורה לזכות העובדים שבבידוד, מהווה פגיעה משמעותית בעובדים, כי מכסת ימי המחלה אמורה לשמש את העובדים בעת מחלה שלהם או של ילדיהם.

בעקבות הוראות משרד הבריאות מבקש תומר ממשרדי הבריאות והעבודה והרווחה להבהיר על מי מוטלת האחריות לשאת בעלויות הבידוד הממושך ואיסור ההעסקה, ומדגיש כי עקב כך שבשני הצווים שפרסם משרד הבריאות לא דובר על עניין זה אף לא פעם אחת, נגרם בלבול במגזר העסקי. בשל החשש להרחבת הנחיות הבידוד לשבים מארצות נוספות במקרה של התפשטות הנגיף, מבקש תומר להבהיר את הנושא ולקבוע את מקור המימון של עלות הבידוד של העובדים, המצייתים בסך הכל להנחיות משרד הבריאות. בנוסף, מבקש תומר את הבהרות המשרדים לגבי האפשרות להעסיק עובדים בריאים, המצויים בבידוד, במסגרת עבודה מהבית.

ממשרד העבודה והרווחה טרם נמסרה תגובה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!