דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תל אביב

חלוצים, לא פולשים / מפוני שכונות הפגינו מול בית רה"מ: הכירו בזכותנו ההיסטורית ושלמו לנו פיצויים

המפגינים הקימו במקום מאהל מחאה | אורה גריב, שפונתה מביתה בשכונת אבו כביר בת"א: "אנחנו דורשים להכיר בזכות ההיסטורית שלנו ולקבל תמורה מלאה"

מחאת תושבי אבו-כביר כנגד פינוי הדיירים הוותיקים של השכונה (קרדיט: אורה גריב)
מחאת תושבי אבו-כביר כנגד פינוי הדיירים הוותיקים של השכונה (קרדיט: אורה גריב)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות תושבי שכונות המיועדות לפינוי בתל אביב ובערים נוספות הפגינו הבוקר (רביעי) מול בית ראש הממשלה בירושלים, בדרישה להסדיר את הפיצויים המגיעים להם ולמצוא להם פתרונות דיור. הם אחזו בשלטים עליהם נכתב "עיריית תל אביב, הרצחת וגם ירשת?", "לוקחים מהעניים, נותנים לעשירים", ו"מחאת המנהל – דורשים פיצוי מלא עבור אדמותינו". לטענת התושבים, הם נפגעו לאורך שנים מהתנהלות מנהל מקרקעי ישראל. לאחר ההפגנה הקימו התושבים מאהל מחאה שימשיך לפעול מול בית ראש הממשלה.

אורה גריב, שפונתה לפני כחודש מביתה בשכונת אבו-כביר אמרה, "בקום המדינה יושבו תושבי שכונת אבו כביר על ידי המדינה ליישב ולשמור את הבתים שננטשו, אך מעולם לא דאגו להסדיר את זכותם בקרקע. בשנת 2010, כשהופקעה השכונה לטובת עיריית תל-אביב, זו ניצלה את הסטטוס של התושבים והגדירה אותם 'פולשים' שלא בצדק והיא מגרשת אותם מביתם ללא פיצויי על ביתם ורכושם. דרישתנו היא להכיר בזכותם ההיסטורית של תושבי השכונה ולהבטיח שיקבלו את ההכרה והתמורה המלאה של שווי נכסיהם".

(קרדיט: יוסי כהן תושב גבעת עמל)
(קרדיט: יוסי כהן תושב גבעת עמל)

ההפגנה בארגון ובהשתתפות תושבי השכונות גבעת עמל, כפר שלם, חסן ערפה, אבו כביר, נס לגויים, פרדס כ"ץ, תל גיבורים, ההקדש-יפו, עין כרם, העיר העתיקה בעכו, מרכז ירושלים וליפתא. דרישתם העיקרית של המוחים היא כי המדינה תקיים את החלטת הממשלה 1156 ותסדיר את בעלות הדיירים על האדמות בנכסי רשות הפיתוח. עוד הם דורשים כי יבוטלו כל הנהלים של הרשות להגבלות המכירה וכי דייר שהחזיק בנכס למעלה מ-25 שנה יוכל לרשום בעלותו בטאבו או לחילופין לקבל פיצוי מלא בשווי בעלות מלאה. בנוסף, דורשים התושבים הקפאה מיידית של כל העסקאות למכירת נכסי הדיירים לצדי ג' וכי תוקפא החלטה 116 של רשות מקרקעי ישראל. לבסוף, דורשים המוחים שתוקם ועדת בדיקה חיצונית (משרד המשפטים והאקדמיה) שתבדוק את התנהלות רשות מקרקעי ישראל בנושא.

(קרדיט: יוסי כהן תושב גבעת עמל)
(קרדיט: יוסי כהן תושב גבעת עמל)

תושבי שכונות אלו נמצאים במאבק מתמשך נגד גורמים שרוצים לפנות אותם מבתיהם, חלקם ללא פיצוי כלל ואחרים בעבור פיצוי כספי בשיעור נמוך שאינו מאפשר מגורים חלופיים. בין היתר, בשבועות האחרונים החלה עיריית תל אביב לפנות את תושבי שכונת אבו-כביר בדרום העיר מבלי לפצות את התושבים. לאחרונה פונתה מביתה מובילת מאבק התושבים, גריב.

ח"כ עופר כסיף שעתיד להשתתף בהפגנה מסר כי "מדינת ישראל שיכנה אנשים במקומות הללו וכעת לאחר עשרות שנים מנסה לזרוק אותם לרחובות, בין אם בעבור פיצוי משפיל או ללא פיצוי בכלל. ראש הממשלה יודע להשקיע מאות מיליונים במטוס פרטי ומיליארדים בהתנחלויות, אבל לא מזיז אצבע כדי למנוע פינוי של משפחות מוחלשות לרחוב בימי החורף הקרים. אמשיך להיאבק לצד התושבים במאבקם הצודק."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!