דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הבריאות

נגיף הקורונה / מנכ"ל משרד הבריאות: "מעריכים כי יש פוטניצאל להדבקה מהקבוצה מקוריאה הדרומית"

המשרד הורה למאות תלמידים להישאר בביתם, לאחר שהתגלה כי טיילו בסמוך לקבוצת התיירים שנמצא כי חלקם חלו בנגיף הקורונה | איסור הכניסה לישראל הורחב גם לאזרחים זרים שהגיעו מקוריאה הדרומית ומיפן | מטוס שהגיע מקוריאה הדרומית הוחזר למדינה מלבד 12 ישראלים ששהו בו ונשלחו לבידוד

פרופסור סיגל סדצקי, ראש אגף שירותי בריאות הציבור ומנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב בתדרוך משרד הבריאות, 22 לפברואר 2020 (יח"צ)
פרופסור סיגל סדצקי, ראש אגף שירותי בריאות הציבור ומנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב בתדרוך משרד הבריאות, 22 לפברואר 2020 (יח"צ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

לפחות 90 תלמידים ועשרה מורים מעפולה, כמו גם כ-60 תלמידים מחטיבת ביניים בקריית חיים וחמישה מורים ו-30 תלמידים בכיתה ח' מבאר שבע הוכנסו לבידוד אחרי ששהו בקרבת קבוצה תיירים מקוריאה הדרומית שטיילה  שאחרי חזרתה מהארץ התגלה בקרבם נגיף הקורונה. עשרים עובדים של רשות הטבע והגנים, שככל הנראה באו במגע עם חברי הקבוצה במצדה, בקיסריה ובגן הלאומי תל באר שבע, ושני עובדי משק במלון דיוויד ים המלח שניקו את החדרים שבהם שהו התיירים הקוריאנים, יבודדו אף הם.

12 תיירם ישראלים שהורדו ממטוס של חברת התעופה הקוריאנית שנחת אמש (שבת) בנמל התעופה בן גוריון הועברו לבידוד. 200 האזרחים זרים וצוות המטוס הוטסו בחסרה לקוריאה הדרומית.

בתדרוך שערך אמש (שבת) התייחס מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לקבוצת התיירים מדרום קוריאה. "כל מי שהיה עמם במגע צריך להיות בבידוד בית – זו חובה לא בקשה. אם לא נעמוד בכללים אלו תהיה התפשטות נרחבת בישראל. אנחנו מעריכים כי יש פוטניצאל להדבקה מהקבוצה".

"אנחנו יוצאים מתוך נקודה הנחה שהתיירים מדרום קוריאה נשאו את הנגיף כבר כשהיו בארץ", אמר בר סימן טוב. "מדובר בציבור גדול ומורכב ואנחנו עובדים על זה. אם נשמע על עוד מקומות שהם היו בהם אנחנו נפרסם באופן מלא את המידע לציבור וכל מי שהיה במקומות שהם שהו בהם יצטרך להיות בבידוד בביתו".

בר סימן טוב אמר כי במשרד החליטו לצרף את יפן ודרום קוריאה לרשימת המדינות שהשבים מהם חייבים להכנס לבידוד בן 14 ימים: "בחנו את שיעור התחלואה בדרום קוריאה שהתחיל לעלות וביממה האחרונה טיפס מאד. הכלל שהוחל על סין חל כעת גם על מדינות אלו – דרום קוריאה ויפן. אנו בוחנים יעדים נוספים דוגמת טייוואן".

"אנחנו יודעים שהמצב מעורר הרבה שאלות, לכן הקמנו מוקד כדי לענות על שאלות והקמנו מוקד טלפוני נוסף ביחד עם מגן דוד אדום לטובת מי שחושד שהיה במגע עם הקבוצה מדרום קוריאה, שבו תתקבל החלטה האם האדם צריך לבצע בדיקה או לא. אם יש חשד לסימפטומים תצרו קשר עם מד"א ואל תגיעו לקופת החולים כדי למנוע הדבקה". אמר בר סימן טוב.

לגבי משפחות 30 התלמידים מבאר שבע שהיו במגע עם הקבוצה אמרו במשרד הבריאות כי: "בני משפחות הנערים שחיות עמם באותו בית לא צריכות להיות בבידוד. יש הנחיות מפורשות כיצד לקיים בידוד בית באתר משרד הבריאות עד לפרטים הקטנים".

משרד החינוך הודיע שיפתח קו פתוח לשיחות עם הורים ותלמידים. הקו יאויש על ידי מומחים להתמודדות במצבי לחץ וחירום מטעם השירות הפסיכולוגי ייעוצי. הקו ייתן מענה מענה רגשי להתמודדות עם המצב והוא יחל לפעול ממחר (ראשון) בשעה 08:00 ועד לשעה 19:00. מספרו: 1800-25-00-25 או 073-3931111

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר בבוקר הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, עם שר הבריאות ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!