דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מג"ב

מכירת מגה / רשות ההגבלים העסקיים אישרה את מכירתה של מגה ליינות ביתן

תנאי העסקה: פירוק השותפות בין יינות ביתן לחברת ביכורי השדה ומכירת סניפי יינות ביתן במטרה לשמור על התחרות באיזורים מסויימים. יו"ר ועד עובדי מגה: "אלפי עובדי הרשת ניצחו וזכו מחדש ביציבות תעסוקתית".

עתיד מגה - להכרעה  צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
עתיד מגה - להכרעה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר בדיקה שארכה כחודש אישרה רשות ההגבלים העסקיים את מכירתה של חברת מגה ליינות ביתן. אישורה של רשות ההגבלים העסקיים היוותה את התנאי האחרון לביצוע העסקה. המכירה הותנתה בפירוק השותפות בתחום סיטונאות הירקות בין יינות ביתן לבין חברת ביכורי השדה דרום, ובהפסקת פעילותה באתר תימורים. על פי ניתוח רשות ההגבלים, המשך השותפות עשוי היה להביא למצב של ריכוז כוח שעשוי היה לפגוע בחקלאים. כמו כן, תצטרך יינות ביתן למכור עשרה סניפים בשמונה אזורים, במטרה לשמור על התחרות באותם האיזורים. תנאים אלו הוצבו כתנאים מקדמיים לביצוע העסקה בפועל.

אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה מסר כי ועד עובדי מגה מברך על אישור הממונה על ההגבלים לרכישת רשת מגה על ידי נחום ביתן. "לאחר מאבק ארוך של נחישות, יזע ודמעות, שלכל אורכו ניסו גורמים עסקיים לשבור את אחידות העובדים במטרה לרכוש את הרשת בחלקים ובנזיד עדשים, אלפי עובדי הרשת ניצחו וזכו מחדש ביציבות תעסוקתית. אנחנו מקבלים את נחום ביתן בברכה ואני משוכנע שיחד, נוביל את הרשת לצמיחה ושגשוג". אלי הודה שוב להסתדרות ולחברי הכנסת על התמיכה לה זכו העובדים במאבקם על מקום עבודתם, ולעובדים עצמם שלא וויתרו. כמו כן הודה אלי לציבור הרחב על כך ש"שבשעתנו הקשה נתן בנו אמון, חזר לרכוש בסניפים והציל בכך אלפי משרות".

אישור הרשות להגבלים עסקיים ניתן כחודש לאחר אישור העסקה באסיפת נושי מגה. יינות ביתן הבהירו כי גם במידה ואישור העסקה יותנה במכירת סניפים, לא יורידו את סכום הצעתם העומד על 455 מיליון ש"ח. הצעתו של נחום ביתן נתמכה על ידי נאמני מגה וכן על ידי בית המשפט המחוזי בלוד, בשל העובדה שביתן ביקש לקנות את הרשת בשלמותה, ואף חתם על הסכם קיבוצי עם עובדיה. על פי ההסכם, כמעט ולא יפוטרו עובדים, יגוייסו 500 עובדים נוספים ויישמרו תנאיהם של עובדי הרשת. ההסכם זכה לתמיכתם של 89% מהנושים, המחזיקים ב-98% מערך חובה של מגה.

יינות ביתן מונה כיום 71 סניפים, ומגה 127. הרשת תמנה 188 סניפים לאחר מכירת עשרה סניפים וביצוע העסקה. האיזורים בהם הורתה רשות ההגבלים ליינות ביתן כי עליה למכור בהם סניפים הם רעננה, הרצליה, שוהם-אייר פורט סיטי, קריית שמונה, אילת, מגדל העמק, תל מונד-קדימה וקריית אתא. על פי חשיפת כלכליסט, רוב הסניפים הצפויים להמכר יהיו סניפי מגה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!