דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קרנות הפנסיה הוותיקות

קרנות הפנסיה הוותיקות / בגלל המצב הפוליטי: הקיצוץ בפנסיות הוותיקות יידחה לינואר 2021

ראש רשות שוק ההון משה ברקת הודיע על דחיית קיצוץ בסך כאחוז מקצבאות הפנסיה של כ-270 אלף גמלאים, שתוכנן לאפריל | ברשות מקווים לקדם חקיקה בכנסת להעלאת גיל הפרישה לנשים

הפגנת גימלאים מול קרית הממשלה בת"א כנגד הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, 21 במאי 2019 (פלאש 90)
הפגנת גימלאים מול קרית הממשלה בת"א כנגד הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, 21 במאי 2019 (פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הקיצוץ בפנסיות בקרנות הוותיקות נדחה לינואר 2021, כך הודיע הבוקר הממונה על רשות שוק ההון, הבטחון והחיסכון, משה ברקת. המהלך היה אמור להתחיל באפריל.

בקרנות הפנסיה הוותיקות חברים כ-270 אלף מבוטחים, שהיו אמורים לספוג קיצוץ של כאחוז בקצבת הפנסיה החודשית שלהם החל מאפריל, לאחר שהקיצוץ נדחה מיולי בשנה שעברה. הסיבה לקיצוץ שיזם האוצר, שיועד במקור מאוקטובר 2018, היא טענה לגירעון אקטוארי עתידי בקרנות עקב הימנעות הכנסת מחקיקת העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64.

חבר הכנסת אבי ניסקורן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "סוכם הבוקר כי הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות יידחה לינואר 2021. במהלך תקופה זו נגבש פתרון קבע שימנע פגיעה באזרחים הוותיקים."

מרשות שוק ההון נמסר: ״בשל המצב הפוליטי בישראל, שכלל שלוש מערכות בחירות רצופות, ולא איפשר קידום אפקטיבי של החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים, הוחלט על דחיית ההפחתה בקצבאות העמיתים בקרנות הוותיקות שהייתה אמורה לצאת לפועל בתחילת חודש אפריל, עד לחודש ינואר 2021״.

יו״ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, כתב בשם הארגון: "אני מביע את תודתנו ליו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולקודמו חבר הכנסת אבי ניסנקורן על פעילותם המבורכת שהביאה להחלטה. הסתדרות הגמלאים ניהלה מאבק ממושך בנושא כולל הפגנות מול משרד האוצר בירושלים וקרית הממשלה בת״א במהלכה חסמו כאלפיים גימלאים גם את צומת עזריאלי."

הדחייה, שנעשתה בתיאום עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי חוקתי) רז ניזרי, תאפשר לכנסת להשלים הליך החקיקה הנדרש, מה שעשוי לייתר את הצורך בהפחתה.

כזכור, בקיץ 2019 נדחתה ההפחתה, גם אז, בשל המצב הפוליטי, ועל רקע הניסיונות הבלתי פוסקים להמשיך ולהשלים את התשתית החוקתית להעלאת גיל הפרישה. לאחר מכן, פורסם על ידי שר האוצר תזכיר חוק בעניין, שהיה על דעת ראש הממשלה, אשר במסגרתו הוצע מתווה להעלאת גיל הפרישה באופן שישפיע על שיעור ההפחתה הנדרש.

נוכח העובדה כי ישראל נקלעה פעם נוספת למצב חריג, יוצא דופן וייחודי, שלא ניתן היה לצפות מראש, במסגרתו פוזרה הכנסת ה-22 מבלי שניתן היה להשלים את החקיקה, החליט הממונה על דחיית המהלך, כאמור, עד חודש ינואר 2021.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!