דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | ראש ממשלת יפן הכריז על מצב חירום

ראש ממשלת בריטניה החולה בקורונה אושפז, המלכה אליזבת נשאה נאום לאומה וקראה לאזרחים לשמור על קור רוח | באיטליה שוקלים להקל את הסגר במדינה | מספר חיות חלו בקורונה, על אף טענת ארגון הבריאות העולמי שהנגיף לא עובר לבעלי חיים

ראש ממשלת יפה שינזו האבה נואם בפרלמנט בעת משבר הקורונה, 3 באפריל 2020 (AP Photo/Eugene Hoshiko)
ראש ממשלת יפה שינזו האבה נואם בפרלמנט בעת משבר הקורונה, 3 באפריל 2020 (AP Photo/Eugene Hoshiko)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפרץ בעולם. בימים האחרונים דווחה האטה בהתפרצות המגפה ובמספרי הקרבנות באיטליה, ספרד וגרמניה, והאצה בארה"ב ובריטניה. מספר החולים שאובחנו בקורונה עד כה ברחבי העולם הוא 1,312,494, ביניהם 46,215 מאושפזים במצב קשה. מספר המתים הוא 72,636.

על פי הטענה הרשמית של ארגון הבריאות העולמי, חיות בית לא יכולות להידבק או להדביק בנגיף הקורונה, זאת אף על פי כי ידוע שהנגיף עבר לבני האדם מחיה כלשהי שזהותה טרם בוררה. לפני כמה שבועות אובחנו בהונג-קונג שני כלבים חולי קורונה. שבוע שעבר חתול חולה נשלח למעבדה בליאז' שבבלגיה ואובחן עם קורונה. אתמול אובחנו בגן החיות בניו-יורק 3 אריות אפריקאים ו-4 טיגריסים מלאיים נשאי קורונה. כולם נדבקו מבני אדם ועד כה לא ידוע על מקרה הפוך שקורונה עברה מחיה לאדם. המקרים האלה דווחו לארגון הבריאות העולמי ובדיקות המעבדה הועברו אליו. כך לפי סוכנויות הידיעות שפרסמו את המקרים.

אשה עם מסכה מטיילת עם הכלב שלה, בטקסס, ארה"ב. 6 לאפריל 2020 (AP Photo/Eric Gay)
אשה עם מסכה מטיילת עם הכלב שלה, בטקסס, ארה"ב. 6 לאפריל 2020 (AP Photo/Eric Gay)

יפן

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הכריז על מצב חירום בניסיון לבלום את התפשטות מגיפת הקורונה – כך דווח היום בסוכנות הידיעות רויטרס. הממשלה היפנית מתכננת להעביר בימים הקרובים חבילת תמריצים לריכוך המכה שספגה הכלכלה שכבר הייתה תחת סכנה של כניסה למיתון. מצב החירום שיחל ביום רביעי יאפשר למושלים לדרוש מהתושבים להישאר בבתיהם, ולבתי עסק לסגור את שעריהם. ברוב המקרים, לא יוטלו עונשים על התעלמות מהבקשות, והאכיפה תתבסס ברובה על לחץ חברתי ועל כיבוד הרשויות.

ביפן אובחנו עד כה 3,654 חולי קורונה ו-85 מתו מהמחלה ומתסביכיה.

בריטניה

אליזבת מלכת בריטניה נשאה אמש נאום לאומה. הנאום ששודר בטלויזיה היה החמישי בלבד של המלכה במהלך 68 שנות מלכותה. כשהיא מהדהדת את רוח מלחמת העולם השנייה, היא קראה לאזרחים להראות את אותה הנחישות של אבותיהם ולהפגין חוסן כמו זה של הדורות הקודמים. "אנחנו ניפגש שוב", היא אמרה בהתייחסות ישירה לשיר המפורסם משנות ה-40, שנות המלחמה, אז הייתה נערה. "הימים הטובים ישובו. יחד אנחנו נאבקים במחלה הזו ואני רוצה להבטיח לכם שאם נישאר מאוחדים ונחושים, נתגבר על זה".

המלכה אליזבת' פונה במסר לאומה הבריטית בעת משבר הקורונה, 5 באפריל 2020 (Buckingham Palace via AP)
המלכה אליזבת' פונה במסר לאומה הבריטית בעת משבר הקורונה, 5 באפריל 2020 (Buckingham Palace via AP)

המלכה בת ה-93 נשאה את הנאום מארמון ווינדזור, שבו היא שוהה יחד עם בעלה הנסיך פיליפ בן ה-98. הנאום נישא שעה שבריטניה התקרבה ל-5,000 הקרבנות הראשונים מהמגפה. זמן קצר לאחר הנאום אושפז ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בבית חולים. פינויו של ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון לבית חולים מגיע 10 ימים לאחר שפורסם כי נדבק בנגיף הקורונה. הוא אושפז לצורך ביצוע בדיקות, ועל פי מקורביו זהו צעד שננקט ליתר ביטחון – בעקבות התסמינים שמהם הוא סובל.

בבריטניה אובחנו עד כה 47,806 חולי קורונה ו-4,934 מתו מהמחלה ומתסביכיה.

איטליה

גורמים רשמיים באיטליה אמרו אתמול כי הם שוקלים להקל את הסגר במדינה, זאת לאחר שמספר המתים מקורונה היה הנמוך ביותר מזה שבועיים וחצי. לצד זאת, ממוצע המאובחנים היומי בשבוע האחרון נמוך בכאלף מאשר בשבועיים שלפניו. ביומיים האחרונים חלה ירידה נוספת מדי יום במספר החולים שאובחנו במדינה – אולם מספר זה עודנו קרוב ל-4,000 מאובחנים חדשים מדי יום. היום צפויה הממשלה להכריז על חבילת סיוע בסך 25 מיליארד יורו שיועברו ישירות למשפחות ובעסקים קטנים.

באיטליה אובחנו עד כה 128,948 חולי קורונה ו-15,887 מתו מהמחלה ומתסביכיה.

צוות רפואי באיטליה, מתכונן לקבלת חולי קורונה לבית החולים (AP Photo/Luca Bruno)
צוות רפואי באיטליה, מתכונן לקבלת חולי קורונה לבית החולים (AP Photo/Luca Bruno)

טורקיה

ממשלת טורקיה החליטה לשלוח בדואר לכל אזרח במדינה 5 מסיכות הגנה אחת לשבוע ללא תשלום. המהלך היחודי נעשה לאחר שהתקבלה במדינה החלטה לחייב את כולם לעטות מסיכות במרחבים הציבוריים. המסכות יועברו לאזרחים דרך רשות הדואר הטורקית. במקביל לכך, שר הבריאות הטורקי מקדם הצעת חוק שכל אנשי מערך הרפואה שמתו במהלך תפקידם כתוצאה מהנגיף יוכרו כשהידים. שר הפנים הטורקי הורה לרשויות המקומיות לדאוג להאכלת חיות המחמד המסתובבות בערים ברחבי המדינה. על פי הנחית השר כל רשות מקומית נדרשת להשאיר במקומות פתוחים מים ומזון לכלבים וחתולים וזאת על מנת למנוע מהם למות מרעב ומצמא. על פי הדיווח חיות מחמד רבות ננטשות בגלל מגת הקורונה, ולצד זאת חיות שונות המצויות במרחב העירוני ומתבססות על אוכל מעוברי אורח סובלות מההסתגרות של האזרחים בבתיהם. כך על פי סוכנות הידיעות הטורקית 'אנדולו'.

בטורקיה אובחנו עד כה 27,069 חולי קורונה ו-574 מתו מהמחלה ומתסביכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!