דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
24.6°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 24.6°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 30.9°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | רוסיה מתחילה להכיר בבעיה. האם זה מאוחר מדי?

לאחר שבמשך שבועות ארוכים שידרה רוסיה כמעט "עסקים כרגיל" הוחלט להאריך את הסגר על מוסקבה אך המספרים המדווחים עדיין נשמעים למומחים לא אמינים | ראש ממשלת אירלנד מתנדב כרופא ובאוסטריה, שהחמירה נהלים כבר בתחילת הדרך, מתחילים לדבר על חזרה לשגרה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בחליפת מיגון בעת ביקור בבית חולים מיוחד לחולי קורונה מחוץ למוסקבה. 24 במרץ 2020 (Alexei Druzhinin, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בחליפת מיגון בעת ביקור בבית חולים מיוחד לחולי קורונה מחוץ למוסקבה. 24 במרץ 2020 (Alexei Druzhinin, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP)
אוריאל לוי

מספר החולים המאובחנים בנגיף הקורונה ברחבי העולם מתקרב למיליון וחצי, ביניהם קרוב למיליון המאושפזים עתה בבתי חולים ב-209 מדינות וטריטוריות שונות. נכון להבוקר (רביעי) אובחנו ברחבי העולם 1,431,706 חולים ו-82,080 בני אדם מתו מהמחלה. בארה"ב מספר החולים הגיע ל-333,811 ומספר המתים עלה ל-9,559. בספרד מתו מהמחלה 13,055 ובאיטליה 16,525 בני אדם. אלה שלוש המדינות המובילות במספר הנפטרים כתוצאה מהמחלה. הנתונים העדכניים כאן.

רוסיה

התפשטות הקורונה ברוסיה נחשפת במהרה. אתמול דווחו לראשונה למעלה מאלף מאובחנים ביממה אחת. העוצר שהוטל על מוסקבה וערים נוספות הוארך בהוראת מושל מוסקבה המקורב לפוטין. מגזין ה'פוריין פוליסי' דיווח כי סין החלה להעניק לרוסיה סיוע רפואי, זאת לאחר מתיחות שגאתה בין המדינות מאז שרוסיה החליטה לסגור את הגבול הארוך בן ה-4,209 ק"מ שהיא חולקת עם סין ולאסור על אזרחי סין להיכנס לרוסיה בעקבות התפרצות המגפה בסין כבר בחודש ינואר. רוסיה מצידה שולחת סיוע למדינות רבות במערב במבצע המכונה "מרוסיה באהבה", כשמם של הספר והסרט המיתולוגיים מסדרת ג'יימס בונד.

רחובות שוממים מחוץ לבניין הקרמלין במוסקבה בשעות שהן בדרך-כלל שעות השיא של הערב. 1 באפריל 2020 (AP Photo/Pavel Golovkin)
רחובות שוממים מחוץ לבניין הקרמלין במוסקבה בשעות שהן בדרך-כלל שעות השיא של הערב. 1 באפריל 2020 (AP Photo/Pavel Golovkin)

עד לפני כחודש רוסיה כמעט והכחישה כליל את הימצאות  נגיף הקורונה בשטחה ורק בזמן האחרון החלו להגיע דיווחים על מספרים גדולים של חולים אולם מספר המתים נותר די מועט. מכון דוידסון מציין כי יש ספק רב לגבי אמיתות הנתונים. על-פי המכון העובדה שמספר המתים שדווח ברוסיה, 47 עד כה, דומה למספר המתים בישראל, ממחישה כי הנתונים שם אינם אמינים. הנשיא ולדימיר פוטין האריך את הסגר שהוטל על מוסקבה, בתקווה להאט את התפשטות המגפה.

ברוסיה אובחנו עד כה 6,343 חולי קורונה ו-47 בני-אדם מתו מהמחלה.

אירלנד

ראש ממשלת אירלנד, לאו ורדקר, הודיע כי חידש את רישומו כרופא במאגרים הממשלתיים ויעבוד מעתה כרופא משמרת אחת בשבוע כדי לעזור למערכת הבריאות האירית במלחמתה בנגיף הקורונה. ורדקר בן ה-41 עבד כרופא במשך שבע שנים לפני שעזב את המקצוע והפך לפוליטיקאי. הוא הוסר ממרשם הרופאים הממשלתי ב-2013, ולכן היה עליו לחדש את רישומו אם ברצונו לשוב ולעסוק במקצוע. לפי דיווח בעיתון Irish Times, ראש הממשלה עוזר באמצעות שיחות הערכה טלפוניות. כל אדם שנחשף לנגיף צריך תחילה לעבור הערכה ראשונית בשיחת טלפון, ובזה מגיש ורדקר עזרה.

מתנדב למשמרות כרופא. ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר. 24 במרץ 2020 (Steve Humphreys / PA via AP)
מתנדב למשמרות כרופא. ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר. 24 במרץ 2020 (Steve Humphreys / PA via AP)

ראש הממשלה בא ממשפחה רפואית במיוחד: אביו היה רופא ואמו הייתה אחות. גם בן זוגו, שתי אחיותיו ובעליהן של האחיות עובדים במערכת הבריאות. המחווה הסמלית של ורדקר באה כשברקע מבצע של הממשלה לגיוס עובדים למערכת הבריאות בשל התפרצות הנגיף. שר הבריאות סיימון הריס השיק את המבצע הזה בחודש שעבר תחת הסיסמה "המדינה שלך צריכה אותך". יותר מ-70 אלף בני אדם פנו לרשויות הבריאות כדי לסייע.

באירלנד אובחנו עד כה 5,364 חולי קורונה ו-174 בני-אדם מתו מהמחלה.

אוסטריה

הקאנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ הודיע אתמול שחנויות מעל 400 מ"ר ייפתחו ב-14 באפריל, בעוד קניונים, מספרות ועסקים אחרים ייפתחו ב-1 במאי, בתנאי שמספר המבקרים בהם לא יעלה על אדם אחד ל-20 מ"ר. מסעדות, בתי ספר ומלונות ייפתחו רק באמצע מאי ואירועים המוניים לא יתקיימו לפחות עד הקיץ. קורץ הוביל מתחילת המשבר מדיניות מחמירה נגד התפרצות המחלה. בראיון לאנטוניה ימין ב"כאן" סיפר כי תרמה לכך התייעצות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמליץ לו להקדים ולאמץ צעדים קשים.

הקאנצלר האוסטרי, סבסטיאן קורץ (צילום: AP Photo/Matthias Schrader)
הקאנצלר האוסטרי, סבסטיאן קורץ (צילום: AP Photo/Matthias Schrader)

אוסטריה סגרה את גבולותיה לתנועת רכבות מאיטליה, הטילה סגרים על אזורים שלמים שהיו מקורות התפרצות אירופיים, כמו אתר הסקי באישגל שמעריכים ש-2,500 תיירים מרחבי אירופה נדבקו בו בקורונה. אוסטריה שלחה הביתה מאות אלפי תיירים, חיסלה מוקדם את עונת הסקי, ומאז התרכזה בבדיקה, בידוד וטיפול. קורץ גם איים על תושבי המדינה בקנסות אם יסתובבו בחבורות והפציר בהם להישאר בבית. הצעדים הניבו תוצאות, ומספר הנדבקים החדשים היומיים ירד לאחוזים חד-ספרתיים, לצד התייצבות במספר המאושפזים בבתי החולים ומספר המחלימים גבוה פי שניים מהחולים החדשים.

באוסטריה אובחנו עד כה 12,297 חולי קורונה ו-220 בני-אדם מתו מהמחלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!