דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | העונש היצירתי של השוטרים ההודים לתיירים שהפרו סגר

ישראלים שנעצרו בעיר רישיקש התבקשו לכתוב 500 פעמים "לא שמרתי על הסגר, אני מצטער" | רוחאני הודיע כי החל מה-20 באפריל יהיה ניתן לנסוע באופן חופשי באיראן | דנמרק תחל להחזיר את מערכת החינוך לשגרה בשבוע הבא

שוטרים חוקרים נוסעים בעיר היידראבאד בהודו, 10 באפריל, 2020 (AP Photo/ Mahesh Kumar A.)
שוטרים חוקרים נוסעים בעיר היידראבאד בהודו, 10 באפריל, 2020 (AP Photo/ Mahesh Kumar A.)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט בעולם עם למעלה מ-1.8 מיליון חולים מאובחנים, ביניהם כ-50 אלף חולים במצב קשה, וכ-110 אלף מתים. מבין כחצי מיליון 'תיקים סגורים' של חולי קורונה, 79% הבריאו ו-21% מתו מהמחלה. כמחצית מהחולים בעולם תושבי אירופה וכשליש תושבי צפון אמריקה. הקורונה אובחנה ב-210 מדינות וטריטוריות ריבוניות, אולם שלושה מכל ארבעה מבין קרבנות המחלה מתו בחמש מדינות בלבד: ארה"ב (כ-20%), איטליה (כ-18%), ספרד (כ-16%), צרפת (14%) ובריטניה (כ-10%). הנתונים העדכניים כאן.

איראן

למרות שמספר המאובחנים באיראן בעלייה מתמדת, וכך גם מספר הקרבנות, הממשלה האיראנית הודיעה על הקלות בסגר שיאפשרו לחלק מהאזרחים לחזור לעבודה. משרד הבריאות האיראני דיווח הבוקר על 1,657 מאובחני קורונה חדשים, ו-117 קרבנות נוספים, שנרשמו ביממה האחרונה. אתמול הודיעה הממשלה האיראנית כי התחבורה הציבורית בתוך הערים תופסק כליל. עם זאת, העסקים שהוגדר כי הסיכון בהם נמוך הורשו לחזור לפעול במתכונת של שני שליש מהפעילות המלאה החל מאתמול (שבת). מקומות העבודה בסיכון נמוך שהורשו לשוב לפעילות אינם כוללים את מערכת החינוך, מסעדות, אולמות אירועים, מלונות ומקומות בילוי. אולם החזרה לפעילות לא תחול כרגע על הבירה טהראן עליה הוטל סגר עד ה-18 באפריל.

טהראן, איראן. 31 במרץ 2020. (Photo by Majid Saeedi/Getty Images)
טהראן, איראן. 31 במרץ 2020. (Photo by Majid Saeedi/Getty Images)

נשיא איראן חסן רוחאני ‏הכריז היום על הקלות נוספות בתנועת אזרחים – החל מהיום ניתן לנסוע בין ערים שונות בשטח המחוז. רוחאני הודיע כי החל מה-20 באפריל יהיה ניתן לנסוע באופן חופשי בין המחוזות השונים.

באיראן אובחנו עד כה 71,686 חולי קורונה ולפחות 9,875 חולים מתו מהמחלה ומסיבוכיה. 

הודו

כלי תקשורת בהודו דווחו הבוקר כי עשרה תיירים, כמה מהם ישראלים, נענשו אתמול על-ידי הרשויות המקומיות בעיר רישיקש על הפרת הסגר במדינה – באופן יצירתי למדי: השוטרים הורו להם לכתוב על דף 500 פעם את המשפט "לא שמרתי על הסגר, אני מצטער". לפי הדיווחים בהודו, העשרה – תיירים מישראל, ארה"ב, אוקראינה ומקסיקו – נתפסו משוטטים על גדות נהר הגנגס בעיר שנמצאת במדינת-המחוז אוטראקהאנד שבצפון המדינה.

לפי אתר העיתון 'Hindustan Times', באוטראקהאנד מותר אמנם לתושבים לצאת מהבתים כדי להצטייד במזון ובאספקה חיונית בין השעות 7 בבוקר ו-13 בצהריים, אך אסור להם לצאת סתם כך למרחב הציבורי וכך כנראה עשו אותם תיירים, לפי הדיווחים. מפקד המשטרה בתחנה באזור טפוואן ברישיקש, וינוד שארמה, אמר לעיתון ההודי שהמשטרה לא יכולה לאפשר לתיירים לשוטט ברחובות בעוד האזרחים נדרשים להסתגר בבתיהם. בעיתון הוסיפו ששארמה אמר שהעונש שניתן לתיירים מהווה "מסר חזק למפרי הסגר". באתר העיתון 'The Times of India' כתבו כי ההערכה היא שכ-600 תיירים זרים נתקעו ברישיקש מאז הטלת הסגר על כלל הודו לפני כשלושה שבועות. שארמה אף אמר לעיתון כי מעתה אנשיו יפעלו נגד מנהלי בתי מלון ואשראמים שיאפשרו לזרים לצאת החוצה בלי ליווי של מקומיים.

ההסגר בהודו, שלטענת האיגודים המקצועיים במדינה פוגע קשות בענייה – הוארך אתמול עד למועד לא ידוע. בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נכתב כי לאחר "דיונים מעמיקים" עם שרי הממשלה, הושגה הסכמה על הארכת הסגר, אם כי ההכרזה על כך טרם נעשתה. לפי הדיווחים בהודו, הסגר שהוטל על 1.3 מיליארד תושבי המדינה יוארך כנראה בשבועיים.

בהודו אובחנו עד כה 8,504 חולי קורונה ולפחות 289 חולים מתו מהמחלה ומסיבוכיה. 

דנמרק

דנמרק תחל השבוע בתהליך מדורג של חזרה לשגרה, לאחר שבוע בו נרשמה ירידה תלולה במספר המאובחנים החדשים בקורונה. ביום רביעי הקרוב יחזרו ילדי דנמרק בני 11 ומטה לבתי הספר והגנים, אחרי כחודש בו מערכת החינוך הייתה סגורה. לצד נורבגיה ואוסטריה, דנמרק היא אחת המדינות האירופיות הראשונות שמתחילות לצמצם בהדרגה את הסגר, כפי שהייתה אחת הראשונות להטיל מגבלות על אזרחיה.

ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן (AP Photo/Jason DeCrow)
ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן (AP Photo/Jason DeCrow)

"חשוב שלא נשאיר את דנמרק סגורה למשך יותר זמן ממה שאנחנו צריכים", אמרה ראש הממשלה מטה פרדריקסן, עם הכרזתה על המהלך בשבוע שעבר. היא השוותה את החזרה לשגרה כהליכה על חבל דק. "אם נפתח את דנמרק מהר מדי, אנחנו מסתכנים בעלייה חדה במספר הנדבקים ואז נצטרף לסגור שוב", הדגישה. דורטה לאנג, סגן נשיא איגוד המורים של דנמרק, הבהיר כי הלימודים לא יהיו כבעבר, בשלב ראשון. "חברינו מלאים בשאלות כיצד עלינו לנהל זאת באופן בטוח", אמר. "אין שני בתי ספר זהים". בין ההנחיות המתגבשות הן שמירת מרחק רב יותר בין הילדים, הקשחת הרגלי ניקיון וקיום יותר שיעורים מחוץ לכיתות. ייתכן גם שחלק מבתי הספר לא יהיו מוכנים להיפתח בזמן.

דנמרק הגיבה מהר למגיפה, בהשוואה למדינות אחרות ביבשת. כבר ב-11 במרץ היא הגבילה את מספר המשתתפים בהתקהלויות ציבוריות לעשרה, מרבית כוח העבודה נותר בבתים והגבולות נסגרו. זאת בניגוד לשכנתה שבדיה, שבה המצב כמעט לא השתנה, ורק לאחרונה צומצם מספר המתקהלים המקסימלי מ-500 ל-50. ב-10 במאי תבחן הממשלה את צעדיה הנוספים, ועדיין לא ברור מתי עסקים מסוימים, כמו מסעדות, ישובו לפעול.

בדנמרק אובחנו עד כה 5,996 חולי קורונה ולפחות 260 חולים מתו מהמחלה ומסיבוכיה. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!