דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
31.4°תל אביב
  • 27.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 29.6°באר שבע
  • 29.4°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 23.9°צפת
  • 30.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט בקורונה / שרת התרבות והספורט: ענפי הספורט היחידנים ישובו לאימונים לאחר יום העצמאות

השרה מירי רגב וראשי משרד הבריאות סיכמו כי בשלב הראשון יחזרו לאימונים ענפי ספורט רבים וביניהם: טניס, שחייה, ריצה, שייט והתעמלות | לאחר יום העצמאות יתקיים דיון על החזרת אומנויות הלחימה

שרת התרבות והספורט, מירי רגב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
שרת התרבות והספורט, מירי רגב (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פעילות הספורט היחידני המקצועני תשוב לשגרת האימונים מיד לאחר יום העצמאות. כך סיכמו היום (שני) שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) סיכמה עם ראשי משרד הבריאות. הסיכום הגיע לאחר לחץ שהופעל מצד גופי הספורט השונים והדיון שהתקיים אתמול (ראשון) בוועדה המיוחדת בכנסת לטיפול בקורונה, בנושא קפאת ענפי הספורט והשלכות איסור פעילות גופנית לציבור.

על פי הסיכום, מיד לאחר יום העצמאות, ניתן יהיה להניע את מרבית שלב א' בתכנית שהגיש משרד התרבות והספורט הכולל את ענפי הספורט היחידני: ריצה, קפיצה לרוחק ולגובה, הדיפת כדור ברזל, מוט. אופניים, גולף, גלישת גלים, שיט, חתירה, סקי מים, טניס, טיפוס ספורטיבי, טריאתלון, כדורעף חופים, ניווט, קיאקים, קשתות, רכיבת סוסים, טיסנאות, התעמלות קרקע ומכשירים, שחייה, כדורמים, טניס שולחן, סיוף, קליעה, הרמת משקולות, פיתוח גוף, כדורת, גלגיליות אומנותי, ביליארד, סקווש ובדמינגטון. 

מורן סמואל, חותרת באליפות העולם בחתירה 2019. (קרדיט: Detlev Seyb)
מורן סמואל, חותרת באליפות העולם בחתירה 2019. (קרדיט: Detlev Seyb)
הג'ודוקא שגיא מוקי, ימתין להחלטה לאחר יום העצמאות (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
הג'ודוקא שגיא מוקי, ימתין להחלטה לאחר יום העצמאות (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

כמו כן, ענפי הספורט התחרותיים (כדורגל, כדורסל, כדור-יד, כדורעף) ישובו לפעילות של אימונים יחידניים בחלוקה לאזורים מתוחמים, ללא מגע בין המתאמנים ותוך שמירה על מרחק פיזי: אימוני כושר וכוח, קליעה לסל, בעיטות לשער, דריבלים, ריצות ספרינט, קפיצות וכו'. עוד סוכם כי לאחר יום העצמאות יתקיים דיון על אימוני אומנויות הלחימה, שמתקיים בהם מגע גופני, ועל פתיחת חדרי הכושר לפעילות מצומצמת, בכפוף לשיפור במצב התחלואה בציבור ולקצב ההידבקות.

לאחר ההחלטה אמרה השרה רגב: "אני שמחה שמשרד הבריאות נענה לבקשתי להחזיר את האימונים לענפי הספורט היחידניים תוך הקפדה על ההנחיות, שמירה על מרחק פיזי בין המתאמנים וללא כל מגע". יו״ר ועדת הקורונה ח״כ עפר שלח (יש עתיד-תלם), התייחס גם הוא להחלטה, לאחר שאתמול (ראשון), תקף את משרדי הספורט והבריאות, על כך שלא מאפשרים חזרה של ספורט יחידני, ואמר ״אני מברך על ההחלטה להחזיר בשבוע הבא את ענפי הספורט היחידניים לפעילות דבר שיציל את השנה של ספורטאים אולימפיים רבים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!