דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / באר שבע: עובד כבן 30 נהרג בנפילה מגובה באתר בנייה בעיר

צוותי מד"א שהוזעקו לאתר ברחוב יוסף בורג דיווחו כי ההרוג נמצא עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו במקום | זהו ההרוג ה-15 בתאונות עבודה מתחילת השנה

קורבנות התאונות באתרי הבנייה ומקומות העבודה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קורבנות התאונות באתרי הבנייה ומקומות העבודה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 30 נהרג הבוקר (רביעי), אחרי שנפל מגובה הקומה ה-13 באתר בנייה ברחוב יוסף בורג בבאר שבע. ההרוג היה מתקין מזגנים, תושב באר שבע, נשוי ואב לשניים.
והתאונה התרחשה בפרויקט 'Horizon Tower' של חברת הבנייה 'אופק שלי לבנייה ופיתוח'.

פראמדיקים של מד"א דיווחו כי ההרוג נמצא עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו במקום. זהו ההרוג ה-15 בתאונות עבודה מתחילת השנה.

הפראמדיקים של מד"א, ים ברבי ומנחם בלומנטל, שהוזעקו לזירה סיפרו: "כשהגענו לאתר בניה ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לבניין כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

בקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, ציינו כי בשנה שעברה נהרג באתר בביצוע חברת 'אופק שלי' בכפר סבא קאיס חטיב בן ה-20 לאחר שהתחשמל למוות במהלך עבודתו. בתחילת השנה הוגש כתב אישום כנגד החברה ומנהל עבודה באחד מאתריה בגין מותו של עובד באתר החברה באשקלון לפני 6 שנים. בשנתיים האחרונות הוטלו 14 צווי בטיחות באתרים בביצוע החברה – אולם לא ננקטו נגדה הליכים משמעתיים על ידי רשם הקבלנים.

"התקופה האחרונה התאפיינה בנפח פעילות מצומצם יותר באתרי הבנייה ולפיכך גם במיעוט יחסי של תאונות, אולם ההזנחה הבטיחותית ממשיכה לאפיין אתרי בנייה רבים באתר" מסרה ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה. "לצד זאת, מאוימים בתקופה זו העובדים מסכנת וירוס הקורונה, וזאת ביתר שאת נוכח התנערות משרד העבודה והרווחה וכלל משרדי הממשלה מאחריותם לאכיפת נהלים למניעת הידבקות עובדים בקורונה".

מוקדם יותר הבוקר התמוטטה קונסטרוקציית ברזל גדולה באתר בניה של חברת שובל ברחוב שביט באיזור התעשיה שורק ראשון לציון. למקום הוזעקו כוחות הצלה גדולים בחשד כי פועלים נלכדו בהריסות, אולם לאחר סריקות ובדיקה שנעשתה בשטח מול רשימת העובדים, עלה כי כלל העובדים שהו מחוץ למבנה והאירוע נסתיים ללא נפגעים בנפש. בעקבות האירוע החמור,הורה משרד העבודה על סגירה מיידית של האתר ונפתחה חקירת משטרה.

ביום שני נפל עובד, מתקין מערכות סולאריות, כבן 55 מסולם בחנות ברחוב מרדכי נמיר בקריית ים. הוא פונה לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם עם חבלת ראש.

ביום ראשון נפל עובד כבן 34 מגובה באתר בנייה ברחוב ספיר בחיפה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו התחתון.

על אף שענף הבניין, המסוכן בענפי העבודה בישראל, הוחרג במלואו מהתקנות לשעת חירום ועובד גם בתקופה זו כרגיל, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית האמון על פיקוח על הבטיחות במקומות העבודה בכלל ובאתרי הבנייה בפרט, עובד במתכונת מצומצמת של 30% בהתאם להחלטת הממשלה להוציא לחופשה כפויה את מרבית עובדי המגזר הציבורי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!