דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות עבודה

עבודה מסוכנת / עובד כבן 45 נהרג באתר בניה בקריית גת מפגיעת חפץ כבד

זהו ההרוג ה-6 באתרי בניה מתחילת השנה וה-16 בתאונות עבודה בסך הכל | המשטרה ומשרד הכלכלה פתחו בחקירה | אתמול נפל עובד כבן 30 אל מותו בבאר שבע

קורבנות התאונות באתרי הבנייה ומקומות העבודה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קורבנות התאונות באתרי הבנייה ומקומות העבודה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד נהרג באתר בניה של חברת "אורות גת בע"מ" בקריית גת, מפגיעת חפץ כבד. העובד, סיני כבן 45, פונה לבית החולים סורוקה כשהוא במצב קשה ומחוסר הכרה, שם נקבע מותו. המשטרה בשיתוף משרד הכלכלה והרווחה פתחו בחקירת נסיבות האירוע. זהו ההרוג ה-16 במקומות העבודה וה-6 באתרי הבניה מתחילת השנה האזרחית.

מחקירה ראשונית שערכו מפקחי מינהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה, עולה כי עובדים של קבלן משנה סיני עבדו בסביבה של תבניות טפסות מתועשות שככל הנראה לא נתמכו בצורה תקנית שתמנע נפילה. אחת התבניות נפלה על העובד. יתר הפועלים שנכחו במקום חילצו את הפועל הנפגע בכך שהרימו ממנו את התבנית. בזמן התאונה מנהל עבודה נכח באתר אך לא ראה את האירוע. שני עובדים סיניים נוספים שהיו במקום התאונה נלקחו לחקירת משטרה. מינהל הבטיחות הוציא בעקבות התאונה צו בטיחות לסגירת האתר ל-48 שעות, ובנוסף שני צווי בטיחות חלקיים על ליקויים אחרים שנמצאו באתר. מפקחי המינהל הגיעו לתחנת המשטרה לצורך המשך ליווי החקירה.

אמש נהרג עובד כבן 30 בנפילה מגובה, באתר בניה של חברת "אופק שלי" ברחוב יוסף בורג בבאר שבע. פראמדיקים של מד"א דיווחו כי ההרוג נמצא עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים, והם נאלצו לקבוע את מותו במקום. זהו ההרוג ה-16 בתאונות עבודה מתחילת השנה.

נער בן 16 נמצא אתמול כשהוא מחוסר הכרה בבור באתר בניה בין אזור התעשייה עטרות לרמאללה, במפעל "דלק נואל" לייצור דלקים ושמנים. הנער פונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם. מפקח בטיחות שהגיע למקום יחד עם המשטרה, הטיל צווי בטיחות מרובים האוסרים על פעילות במפעל עד לתיקון הליקויים לרבות הוצאת רישיון עסק. לטענת בעל המפעל הקטין שנפגע אינו מועסק במקום כי אם עובר אורח. נסיבות האירוע נחקרות.

מוקדם יותר אתמול התמוטטה קונסטרוקציית ברזל גדולה באתר בניה של חברת שובל ברחוב שביט באזור התעשייה שורק בראשון לציון. למקום הוזעקו כוחות הצלה גדולים בחשד כי פועלים נלכדו בהריסות, אולם לאחר סריקות ובדיקה שנעשתה בשטח מול רשימת העובדים, עלה כי כלל העובדים שהו מחוץ למבנה והאירוע נסתיים ללא נפגעים בנפש. בעקבות האירוע החמור הורה משרד העבודה על סגירה מידית של האתר ונפתחה חקירת משטרה.

ביום שני נפל עובד, מתקין מערכות סולאריות כבן 55, מסולם בחנות ברחוב מרדכי נמיר בקריית ים. הוא פונה לבית החולים רמב"ם עם חבלת ראש כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם.

ביום ראשון נפל עובד כבן 34 מגובה באתר בנייה ברחוב ספיר בחיפה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו התחתון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!