דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ל"ג בעומר

בדרך לשגרה / ההקלות שנכנסו לתוקף היום (ראשון): חתונות, לוויות ותפילות של עד 50 איש בשטח פתוח

הסרת המגבלות מתווספת לשורה של הקלות משבוע שעבר ובהן פתיחה של מכוני כושר וסטודיו לפעילות ספורט או מחול | הדלקת מדורות אסורה בל״ג בעומר

תפילה מחוץ לבית כנסת בישוב אפרת (צילום: גרשון אליסון / פלאש 90).
תפילה מחוץ לבית כנסת בישוב אפרת (צילום: גרשון אליסון / פלאש 90).
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

החל מהיום (ראשון) תוסר המגבלה על קיום חתונות, לוויות ותפילות של עד 20 איש. בנוסף, יותרו בריתות במקום סגור עם עד 19 משתתפים (על אף איסור ההתקהלות החל במבנה) וגם תפילות, חתונות ולוויות, במקום פתוח, בהשתתפות של עד 50 איש.

הסרת המגבלות מתווספת על המגבלות שהוסרו ביום חמישי האחרון שהותירו את פתיחתם של מכוני כושר וסטודיו לפעילות ספורט או מחול, כך שכמות השוהים המותרת תהיה ביחס של אדם לכל 10 מ"ר (במקום 15) בחדרי הכושר, וביחס של אדם לכל 7 מ"ר בסטודיו. בהפעלת מקומות אלו יש להקפיד על הכללים שנקבעו לשם שמירה על בריאות הציבור במקום ציבורי.

במשרד הבריאות קוראים לציבור להמשיך ולהישמע להנחיות בדבר ריחוק פיזי, חבישת מסיכות ושמירה על היגיינה, לשם הבטחת בריאות הציבור והמשך המאבק המשותף בהתפשטות נגיף הקורונה.

ל״ג בעומר: עד ליום רביעי, ה-13 במאי, אסורה הדלקת מדורות ברחבי הארץ. בנוסף, תיאסר בתקופה זו השהייה בשטח הר מירון, למעט אנשים הגרים במקום או שנדרשים להגיע למקום במסגרת עבודתם. כמו כן, תיאסר השכרה של צימרים ויחידות אירוח בתקופה זו בשטח הר מירון, לכל אדם שאינו מתגורר במקום. בנוסף נקבע כי בתקופה שמיום חמישי, ה-14 במאי, ועד ליום ראשון, ה-17 במאי בשעה 6:00 בבוקר, תיאסר גם כניסה ושהייה באזור המצומצם של קבר הרשב"י והיישוב מירון, וכן השכרת צימרים וחדרי אירוח באזור זה, לאנשים שאינם מתגוררים במקום.

במקום אירועי ל"ג בעומר הנהוגים בכל שנה במתחם קבר הרשב"י בהר מירון יאפשר השר לשירותי דת את קיומן של שלוש מדורות באזור קבר הרשב"י, שיתקיימו על פי היתר מיוחד, בנפרד ובמועדים שונים. מספר המשתתפים בכל אירוע הדלקה לא יעלה על 50 איש. השר לשירותי דת ייתן ייצוג שוויוני לקהילות שונות, לרבות ייצוג הולם לנשים. עוד קובעות התקנות שאושרו כי לאורך תקופה זו לא תופעל תחבורה ציבורית אל שטח הר מירון, למעט הסעת תושבי המקום והמשתתפים באירועי הדלקת המדורות שהותרו.

על-פי התקנות כל הפרה של אחת מהחובות האמורות (שהייה בשטח האסור, למעט מי שהותר לו, השכרת צימר או חדר אירוח בתקופה זו למי שאינו מתגורר במקום, הפעלת תחבורה ציבורית לאזור הר מירון בתקופה האמורה, והדלקה או השתתפות במדורה ברחבי הארץ בתקופה האסורה) – תהווה עבירה שעונשה קנס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!