דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת הקורונה / "העובדים הפשוטים אלה האנשים שאנחנו צריכים לדאוג להם. תאהבו את זה או לא, זה ארגון העובדים"

דבריו של יו"ר ועד עובדי קק"ל, במעמד אישור ההסכם הקיבוצי החדש בחברה, ממחישים את הכאב במקומות העבודה בתקופה הזו, ואת ניסיונותיהם של העובדים להתמודד עם פגעי המשבר | מונולוג

מחאת עובדי קק״ל מול משרד ראש הממשלה ב-2017 (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
מחאת עובדי קק״ל מול משרד ראש הממשלה ב-2017 (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

הסכם קיבוצי חדש נחתם השבוע בקרן הקיימת לישראל, כפי שדווח לראשונה ב׳דבר׳. במסגרת ההסכם, שנועד להתמודד עם פגעי הקורונה, יפוטרו 50 מתוך כאלף עובדי החברה – 15 עובדים בני 55 ומעלה עם פנסיה תקציבית, ו-35 עובדים עם ותק של שלוש שנים בחברה. בין היתר מבטיח ההסכם שעד סוף 2021 לא יהיו יותר פיטורים בחברה.

בישיבה שבה אושר ההסכם נשא דברים יו"ר ועד העובדים, ישראל גולדשטיין, ודבריו ממחישים את הכאב במקומות העבודה בתקופה הזו, ואת ניסיונותיהם של העובדים להתמודד עם פגעי המשבר. כך זה נשמע (בתמלול מתוך סרטון מהישיבה).

״אשתי הייתה מדברת איתי, והייתי שואל אותה: ׳איך אני עכשיו מדבר עם העובדים ואומר: יש לכם קיצוץ בשכר?׳ ולעובדים המסכנים. רובנו פה עובדים חזקים עם שכר טוב. אני בתקציבית, ואתה בתקציבית, ואתה בתקציבית, והשכר שלנו והשעות הנוספות, יופי. אבל אתה לא בתקציבית, ואתה לא בתקציבית, ואם לכם היו יורדות שעות, לא הייתי יכול להסתכל לכם בעיניים, כי השכר שלכם מורכב ברובו מהשעות הנוספות. בלי השעות הנוספות יש לכם משכורת רעב, וזה הדבר היחיד שראיתי מול העיניים שלי.

"אני מדבר מהלב. החברים האלה שילכו הביתה, ואני בטוח, אורנית, שאת חושבת כמוני כי אני מכיר אותך; ואני בטוח שגם אתה, דודו, חושב כמוני; ואתה, אלעזר; כל האנשים החזקים פה – חזקים בגלל הפנסיה התקציבית, וכולכם הייתם נרתמים – גם אם אנחנו צריכים לוותר על ה-15 עובדים פה – להשאיר את אלה שלא ימצאו עבודה. ה-15 עובדים שיוצאים עם פנסיה מלאה, יקבלו גם סעיף 8, עם כל הצער, הייתי מוציא אותם ומשאיר את החבר'ה החלשים. הם יותר חשובים. לא יעזור לכם.

״אני לא מעניין אותי, לי יש הכל. לכם יש הכל. לחבר'ה בתקציבית, לאקדמאית, יש הכל. לכולם יש הכל. לאלה – אין להם כלום, חברים. ואני עוד אעבוד, אנחנו חברתיים, ואני אעשה הכל. גם ההסכם הבא ידבר על העובדים החלשים. אני אומר לכם, אתם לא מבינים מה קורה פה בקק"ל. אף אחד לא יודע את השכר שלהם. אני יודע את השכר שלהם. יש פה אנשים עם משכורת רעב. יש אנשים שבזמן הקורונה בכו לי שאין להם מה לאכול. אלה העובדים הפשוטים. אלה האנשים שאנחנו צריכים לדאוג להם. תאהבו את זה או לא, זה ארגון העובדים.

״אם דודו יושב איתי ואומר לי 'אני עוד מעט יוצא, מה עם הפנסיית יסוד?' אז אנחנו נעשה מהפכה בהסכם הבא ונתקן את פנסיית היסוד. נחכה לימים טובים. היום, אם ניכנס למשא ומן על פנסיות היסוד, גם את מה שהשגנו יקחו לנו. היום אנחנו בתקופה אחרת. מה לעשות. אנחנו צריכים לשרוד אותה עם כל ההסכם הטוב שעשינו, עם כל התנאים שהשגנו בהסכם הזה. אנחנו צריכים לשרוד את התקופה הזו. היא לא נגמרה.

"אני אומר לכם, אני יכול להסתכל בעיניים לכולם, מדני עטר ועד העובד הפשוט שעובד ביער. אני עובד ככה עם לב נקי. ביושר. יש לנו את העובדים הכי טובים. אני מסתכל על כולם, לא מעניין אותי אם אקדמאי או מהנדס, או משהו אחר. היום כולנו מועצת עובדים. של כולם. ואנחנו צריכים להרים מהקרשים את האנשים שצריך להרים אותם״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!