דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החופש הגדול

סיום שנת הלימודים / ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר היסודיים יצאו לחופש הגדול

כ-1.5 מיליון ילדים פתחו באופן רשמי את חופשת הקיץ. משרד החינוך יפעיל מסגרות לתלמידי כיתות א' -ב' ולמרות מחאת ההורים לא תורחב התכנית לכיתות גבוהות יותר.

תלמידים ביום האחרון ללימודים. צילום ארכיון: יוסי זמיר / פלאש 90
תלמידים ביום האחרון ללימודים. צילום ארכיון: יוסי זמיר / פלאש 90
דוד טברסקי

כ- 1.5 מיליון ילדי גנים ותלמידי בתי הספר היסודיים סיימו אתמול (חמישי) את שנת הלימודים תשע"ו ופתחו באופן רשמי את חופשת הקיץ. בכך הם מצטרפים ל- 700 אלף תלמידי החטיבה העליונה שהחלו את חופשתם לפני עשרה ימים. בנוסף, יצאו לחופשת הקיץ גם כ-170 אלף עובדי ההוראה וכ-4,000 מנהלי מוסדות החינוך.

שר החינוך נפתלי בנט בירך את היוצאים לחופשה ואמר כי "זאת הייתה השנה של התלמידים. שנה שבה לראשונה תלמידי כיתה א' למדו בכיתות קטנות יותר, ובגני הילדים נהנו מסייעת שניה. שנה שבה העלינו משמעותית את נבחני חמש יחידות במתמטיקה, שנה שבה הוספנו תקציבים לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים".

בנוסף, העביר שר החינוך מסר לילדים, "בחופש הגדול עזבו את המסכים – צאו לטיולים, תהיו פחות בטלוויזיה – ויותר עם חברים" ולא שכח להודות גם לצוותים החינוכיים, "תודה גדולה לכל המורים, המנהלים ואנשי החינוך, שגם השנה השקיעו ועשו את עבודתם בשליחות מופלאה. נחכה לכם בשנה הבאה בזרועות פתוחות לעוד שנת לימודים מוצלחת", כתב השר.

כמעט הכל אפשר, בחופש הגדול

מאות מתלמידי בית הספר היסודי 'ליאו-בק' בחיפה יצאו בריצה מחוץ לשער בית הספר בקריאות צהלה ושמחה. "הולכים להשתעמם מול הטלוויזיה, יש יורו, ולהסתובב בחוץ עם חברים," סיפרו ל'דבר ראשון' עידן ואלכס, שסיימו היום את כיתה ו'.  "אני טס בסוף אוגוסט ליוון" צעק אחד החברים, "אני לסבתא לרוסיה" צעק חבר שני, "גם אני" עונה לו חבר שלישי.

בתשובה לשאלה האם הם שמחים לעזוב את בית הספר היסודי ענה אלכס, "ברור. למרות שנתגעגע לכל המורים ועכשיו בטח יהיה הרבה יותר קשה. אבל כולנו הולכים ביחד לאותה החטיבה".

הכיתות מחכות לתחילת שנת הלימודים הבאה. צילום: דבר ראשון
הכיתות מחכות לתחילת שנת הלימודים הבאה. צילום: דבר ראשון

סבטלנה צ'וחבירינה, אמא לגיא שסיים היום את כיתה ב', אמרה ל'דבר ראשון' כי מתחילת השבוע הבא, הילדים ילכו לקייטנות החופש הגדול, "אנחנו מתכננים להישאר בעיר במהלך הקיץ, במדרחוב נורדאו מתכננים כל ערב פעילות לילדים עד סוף אוגוסט, ליצנים, משחקים, דברים שילדים אוהבים. חם מדי לים, אולי נלך לבריכה".

משרד החינוך פירסם כי כ-200 אלף תלמידים, בכיתות א' ו- ב', צפויים לקחת חלק השנה חלק בתכנית 'בתי הספר של החופש הגדול'. במסגרת התכנית ייהנו התלמידים, בין היתר, מפעילויות המעודדות קריאה ותגבור השפה, אומנויות, תחרויות ספורט, סיורים במוזאונים ופעילויות בתחום המדע והטכנולוגיה. הנושא המרכזי שנבחר השנה לתכנית הוא חברות – בדגש על ערכים כמו: כבוד, קבלת השונה, סובלנות ואחריות . הנושא יהיה ציר מארגן לכל הפעילות וממנו יבחר כל מוסד או  רשות מקומית את הייחודיות שלו.

כזכור, במהלך השבועות שקדמו לחופשת הקיץ, יצא פורום ועדי ההורים היישובים להפגנות ברחבי הארץ במחאה על כך שתכנית 'בית הספר של החופש הגדול' לא מתרחבת לכיתות ג' ו-ד' ולא תפעל במהלך חודש אוגוסט. אולם מחאה זו לא נשאה פרי.

"אנחנו לא שולחים את הילדים לקייטנה" אמרה ל'דבר ראשון'  רחל בן חיון, אמא לאורית שסיימה היום את כיתה ד', "זה בסדר כי לא נראה לי שהם גם ככה רוצים. היה להם מספיק מסגרת כל השנה, שיסתובבו בחוץ קצת. מה רע?"

"אם היה את בית ספר של החופש הגדול, בטח כל הילדים היו הולכים והיינו שולחים, וחבל שהתכנית לא יוצאת לפועל. אבל בסדר, לא סוף העולם", הוסיפה.

"אני חושבת שהעירייה צריכה לדאוג לילדים. שיקרינו סרטים בפארקים, שמדריכים יסתובבו ברחובות ויקחו אחריות על הילדים. הילדים מתפוצצים משעמום תוך יומיים בבית ואף הורה לא מצליח להחזיק ולעקוב אחר הילד שלו" הוסיפה דורית חייאטוב, אם נוספת.

"אין מה לעשות, אנחנו ממשיכות לעבוד והילדים מסתובבים כל היום בחוץ" סיכמה חייאטוב, "הם נהנים כמובן, אבל אנחנו דואגים, העיקר שישמרו על עצמם ולא ישברו את העיר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!