דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגה

מכירת מגה / מגה הועברה רשמית לבעלות יינות ביתן

בטקס בהשתתפות הבעלים החדשים, נאמני מגה, ההסתדרות, עובדי מגה וכונס הנכסים הרשמי, הושלמה סופית עסקת המכירה של הרשת הקמעונאית. הנוכחים הדגישו את חשיבות השמירה על זכויות עובדי מגה.

טקס העברת הבעלות על מגה. צילום: דבר ראשון
טקס העברת הבעלות על מגה. צילום: דבר ראשון
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בטקס שנערך היום (חמישי) במשרדי מגה בראש העין, הועברה הבעלות על הרשת לקבוצת יינות ביתן. הטקס נערך בהשתתפות בעלי הקבוצה נחום ונורית ביתן, נאמני מגה – רו"ח גבי טרבלסי עו"ד אהוד גינדס ועו"ד אמיר בר טוב – יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר) פרופ' דוד האן, ובהשתתפות עובדי מגה.

"אנחנו מאוד שמחים שהגענו לרגע הזה, ומעבירים את המושכות של מגה" אמר עו"ד בר טוב בשם הנאמנים, "ראינו את הנחישות, הענייניות והאמונה שיוכלו להצעיד את מגה לעתיד משותף עם יינות ביתן, שטוב גם לעובדים וגם ללקוחות".

לדבריו, במהלך תקופת הניהול של הרשת נחשפו הנאמנים למורכבויות הכרוכות בהפעלת רשת קמעונאית והוסיף כי הסכם המכירה "לא יכול היה לקרות בלי העובדים המסורים של מגה. אנחנו שמחים שיחד עם העובדים הובלנו למכירתה בשלמותה עם הסכם קיבוצי. ההסתדרות הראתה שגם מקום עבודה מאוגד יכול להיות גמיש ולשמור על זכויות העובדים". הר טוב הודה גם לכנ"ר על שיתוף הפעולה שהביא להצלחת התהליך. "אנחנו נפרדים מהעובדים היקרים והחברה שנקשרנו בה", סיכם.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "היו לנו חודשים ארוכים של דאגה, חוסר ודאות והחלטות קשות מאוד". ניסנקורן הודה לנחום ביתן ואמר כי ההסתדרות האמינה בהצעת הרכישה של יינות ביתן כבר מתחילת הדרך והוסיף כי "אנחנו צריכים שלצד ההסתדרות יהיו בעלים שרואים בעובדים את השלד של החברה, ואת זה מצאנו בנחום. ההסתדרות ו-ועד העובדים –  מחויבים לכך שמגה תהיה חברה מצליחה".

ניסנקורן שיבח, אף הוא, את העובדים אשר במשך תקופה ארוכה עבדו תחת חוסר ודאות, ויתרו על שכר והסכימו לצדי התייעלות. "העובדים היו אחראים לפדיון בכל התקופה, ועמדו בזאת בהצלחה. הם לא היו נטל אלא נכס אדיר. זה יום חג כי אנחנו מצילים את מגה, מיסודה של ההסתדרות. צפוי לרשת עתיד גדול של פריון גבוה, וזכויות לעובדים", אמר.

יו"ר ועד עובדי מגה, אלי אייל, הדגיש גם הוא את המחויבות של הבעלים החדשים לשמירה על ההסכם הקיבוצי וציין כי זו הסיבה שהעובדים תמכו בהצעתם. אייל התייחס גם לעובדה שתהליך המכירה הוביל לפיטורי עובדים רבים ואמר "בלי לקבל החלטות קשות לא היינו פה היום. אני שמח שהצלחנו למכור את החברה כמקשה אחת עם הסכם קיבוצי. גורמים רבי עצמה רצו שמגה תיפול, אבל ההסתדרות לא נתנה להם". אייל הודה באופן אישי ליו"ר ההסתדרות, "הוא שמר שלא ינגסו בנו, כחומה בצורה", אמר.

הבעלים הטריים של הרשת,נחום ביתן,  קיצר בדבריו. ביתן  הודה לבורא עולם, למשפחתו, לצוות יינות ביתן, לנאמנים שבחרו בהצעתו, לעובדיה ולוועד.

"אפשר לשאול למה שרשות מנהלית תגיע לאירוע עסקי" אמר כונס הנכסים הרשמי, פרופ' דוד האן, "תפקידה של הרשות הוא לפקח מלמעלה על תקינות ההליכים. אבל אפשר לפקח תוך כדי סיוע במידה הראויה והנדרשת כדי להוביל את הספינה לחוף מבטחים"

"באתי לכאן כדי להכיר בטוב ולהוקיר תודה לנאמנים, להסתדרות, להנהלת מגה, לעובדים שהבינו את צו השעה ולקבוצת הרכישה יינות ביתן", סיכם, "כדי לומר 'שהחיינו' על הצלת עסק בישראל – אבוא כל יום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!