דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קריית שמונה

עובדים מוגנים / סוף לסכסוך העבודה: עיריית קרית שמונה תימנע מהגדלת ההעסקה הקבלנית

ההסכם בין העירייה להסתדרות נחתם בעקבות מאבק כנגד כוונת העירייה להעביר עובדי ניקיון, חינוך וגזברות להעסקה קבלנית | בנוסף נקבע כי העירייה תשתתף במימון פעילויות ועד העובדים והוסדר תשלום רכיבי שכר

שלט בדרך לקרית שמונה (צילום: Imagesforrodas / ויקישיתוף)
שלט בדרך לקרית שמונה (צילום: Imagesforrodas / ויקישיתוף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם המסיים את סכסוך העבודה בעיריית קריית שמונה נחתם היום (חמישי) בתום מו"מ שנערך בין נציגי ההסתדרות, עיריית קריית שמונה וועד עובדי העירייה. בהסכם התחייבה העירייה שלא להגדיל את העסקת עובדי הקבלן על חשבון העסקת עובדי עירייה, אלא במקרים חריגים שיאושרו על ידי הצדדים. בנוסף הוסכם כי העירייה תשתתף במימון פעולות של ועד העובדים, על בסיס תקציב שנתי, והוסדר תשלום רכיבי שכר לעובדים, זאת לאחר שהתקבל לכך אישור ממשרד הפנים.

על ההסכם חתמו ראש עיריית קריית שמונה, עו"ד אביחי שטרן ויו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק, בתום דיון ממושך בוועדה פריטטית שהתקיימה אתמול בין הצדדים במשרדי מרכז השלטון המקומי.

ראש העירייה אביחי שטרן ברך על ההסכם ואמר כי סיום סכסוך העבודה הוא ציון דרך חשוב בהבראת העירייה. "אני שמח שהציבור לא ייפגע עוד משביתות ומסכסוכי עבודה. עוד אני שמח שעולה בידי לתקן טעויות בשכר של עובדים. אין ספק שעל מנת להעניק שירות טוב לתושבי קריית שמונה, חשוב לטפח את העובדים ולתת להם את כל הסיבות להיות מרוצים במקום עבודתם. כשהעובדים מרוצים, הארגון מצליח, השירות לאזרח ניתן בחיוך ומכל הלב ורמת שביעות הרצון של התושבים עולה בהתאמה".

יו"ר מרחב ההסתדרות, יונה פרטוק אמר: "כל אחד יצא עם חצי תאוותו בידו וזה אומר שההסכם הגון והוגן". הוא הביע תקווה כי שיתוף הפעולה בין הצדדים יהיה מעתה פורה ומועיל. "יש לציין כי החתימה על ההסכם סגרה פערים שהלכו וגדלו בתקופה האחרונה, וכעת אנו מתחילים דרך חדשה. אני מאחל הצלחה לצדדים ומקווה שתחושת ה'ניצחנו, הפסדנו, קופחנו' תרד מן הפרק. מערכת יחסי עבודה לא יכולה להיות מבוססת על ניצחונות וכישלונות. היעד העיקרי הוא יחסים הוגנים".

יו"ר ועד עובדי העירייה, שולה עמוס: "ועד העובדים שמח שדרישתנו לביטול העסקת קבלנים בניקיון בתי הספר הושגה, גם במחיר של ויתורים בגזרות אחרות. כמו בכל משא ומתן חשוב לדעת להשיג הצלחות אך גם לדעת להרפות ולוותר. שמחה שהמשבר הזה מאחורינו – נמשיך לשמור על זכויות העובדים ולפעול למענם".

לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בעיריית קרית שמונה בעקבות דיווחים על כך שהעירייה ניסתה להפריט את שירותי הניקיון והאחזקה בעיר, ולהעסיק עובדי קבלן במקום עובדים קבועים ופעלה להעביר גם את מחלקות הגזברות של העיר, החינוך וחשבות השכר – למיקור חוץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!