דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית הספר של החופש הגדול

בדרך לשגרה / החינוך הבלתי פורמלי חוזר היום, ״ביה"ס של החופש הגדול״ יפעל עד ה-6 באוגוסט

הקייטנות של משרד החינוך יפעלו החל מה-14 ביולי עד שעות הצהריים | ביה״ס של החופש הגדול יורחב גם לילדי הגן, ולאחריו יפעלו צהרונים עד השעה 16:00 |השתתפות המורים בקייטנות תהיה וולונטרית, ובתמורה לתשלום נוסף

תלמידות עוטות מסיכות. (למצולמות אין קשר לכתבה) אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד / פלאש 90).
תלמידות עוטות מסיכות. (למצולמות אין קשר לכתבה) אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד / פלאש 90).
דוד טברסקי

בתי הספר של החופש הגדול, קייטנות הקיץ של משרד החינוך, יורחבו לראשונה גם לגני הילדים ויפעלו במשך חמישה ימים בשבוע – כך הוחלט ביום שלישי בישיבה בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. התוכנית תתחיל לפעול ב-14 ליולי ותימשך עד ה-6 לאוגוסט. לצד מגוון פעילויות חינוכיות, הקייטנות יתמקדו השנה בצמצום פערים לימודיים שנוצרו עקב משבר הקורונה. את הקייטנות ידריכו מורים וגננות שיבחרו בכך, ויקבלו על כך תוספת שכר.

ההשתתפות בבתי הספר של החופש הגדול תהיה ללא תשלום ברשויות מקומיות מאשכולות למ"ס 1 עד 4, בהן ירושלים, רמלה, עכו, נצרת, לוד, אום אל פאחם ורהט. ביתר הרשויות יינתן סבסוד דיפרנציאלי בהתאם למפתח חברתי כלכלי. פעילות גני הילדים במהלך חודשי הקיץ תיכנס גם היא תחת הפרויקט, כשבנוסף אליהם ייפתחו צהרונים שיספקו לילדים מסגרת עד השעה 16:00.

ההחלטה שומרת על ההסכמות שהושגו בין משרדי האוצר והחינוך להסתדרות המורים, לפיהן המורים בבתי הספר היסודיים יוותרו על תשעה ימי חופשה בחודש יולי ויצאו לחופשת הקיץ ב-13 ליולי. מורים החפצים בכך, יוכלו להמשיך ללמד במסגרת בית הספר של החופש הגדול, בתמורה לתשלום נוסף.

"אנו שמחים שהמתווה שהסתדרות המורים הציעה בתחילת משבר הקורונה, לגבי הפעלת בית הספר של החופש הגדול, התקבל במלואו", אמרה יפה בן דוד, מזכ״לית הסתדרות המורים, והדגישה ש"הסתדרות המורים תמשיך לעמוד על כך שההסכם יקוים ככתבו וכלשונו. עובדי ההוראה לא יעבדו אף יום נוסף ללא תשלום".

"זהו מהלך שמבטא את המחויבות של הממשלה להחזיר את מערכת החינוך למסלול ולתת מענה לאתגרים שהעמידה תקופת הקורונה" אמר יואב גלנט, שר החינוך. חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי, אמר ש"הרשויות המקומיות יתחילו את היערכותן באופן מיידי".

בישיבה בה אושר ההסכם השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרדו רונן פרץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס.

החל מהיום (רביעי) ישיב משרד החינוך לפעילות את מגוון מסגרות החינוך הבלתי פורמלי, בהתאם להנחיות משרד הבריאות: מינוי ממונה קורונה בסניפים, הצהרת בריאות, שימוש במסכות ושמירה על כללי מרחק והיגיינה. בין היתר ישובו לפעילות תנועות וארגוני הנוער, מתנ"סים, חוגים, מחלקות נוער ברשויות, מרכזי העשרת מחוננים ומצטיינים, אולפני מבוגרים וחוגי סיור.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!