דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / ההסתדרות דורשת מאגד לפצות את הנהגים על פגיעה בתנאי עבודתם

לטענת ההסתדרות, הנהלת החברה הפרה את ההסכם עם הוועד, קיצצה בתנאיהם ובשעות עבודתם של העובדים שלא יצאו לחל"ת | קובי ואחניש, יו"ר ועד עובדי אגד: "לא יכול להיות שיציבו לעובדים אולטימטום"

יו''ר ועד העובדים באגד, יעקב ואחניש, נואם במהלך הפגנה. נובמבר 2016 (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
יו''ר ועד העובדים באגד, יעקב ואחניש, נואם במהלך הפגנה. נובמבר 2016 (צילום באדיבות דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות דורשת מאגד לפצות נהגים על פגיעה בתנאי עבודתם בתקופת הקורונה. בעתירה שהוגשה בבית הדין לעבודה בתל אביב, נטען כי בין הנהלת החברה לעובדים נחתם ערב הקורונה הסכם בדבר הוצאת חלק מעובדי החברה לחל"ת. במסגרת התמודדותה עם ההגבלות על התחבורה הציבורית. לטענת ההסתדרות, הנהלת החברה בחרה לקצץ בתנאיהם ובשעות עבודתם של העובדים הנותרים באופן חד צדדי, ובניגוד להסכמים הקיבוציים עליהם היא חתומה. בהסתדרות דורשים גם את השבת כ-200 העובדים שעודם בחל"ת או בחופשה כפויה לעבודה, ולשלם להם שכר מלא בגין התקופה בה שהו בחופשה כפויה או בחל"ת בניגוד להסכם, החל מה-1 במאי.

"הנהלת אגד ניצלה את הקורונה כדי לפגוע בעובדים ולהפר הסכמים" אמר ל'דבר' קובי ואחניש, יו"ר ועד עובדי אגד. "חתמנו על הסכם, אפשרנו הוצאה של אלפי עובדים לחל"תים ולחופשות כפויות כדי להתמודד עם המצב. אבל העובדים שנשארו לעבוד, יש להם הסכמי עבודה שמגדירים כמה שעות עבודה מגיעות להם, וצריך לכבד אותם. לא יכול להיות שעובד שמגיעות לו 8 שעות עבודה ביום, יקבל רק 4 ושכרו ייפגע בחצי. לא יכול להיות שיציבו לו אולטימטום 'אז תנצל ימי חופשה', מעבר למה שהוסכם במו"מ הקיבוצי".

כתב הבקשה שהוגש באמצעות עו"ד סיוון רדיאן מהמחלקה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ועו"ד כפיר זאב המייצג את וועד העובדים, דורש מהחברה למסור לוועד העובדים את מלוא הנתונים על שיבוצי העובדים מאז תחילת מרץ, ולפצות את אלו מהם שנפגעו כתוצאה משיבוץ חלקי כך שיקבלו את מלוא השכר שהיה מגיע להם, לו הייתה משבצת אותם החברה בהתאם להסכמים הקיבוציים. עוד הוא מציין כי העובדים שנותרו בעבודתם בתקופת הקורונה, נדרשו באופן חד צדדי להצהיר על שני ימי חופשה בחג הפסח, ודורשת להשיב ימים אלו לעובדים.

טענה נוספת שמעלה וועד העובדים היא כי עובדים ותקים המשמשים כשומרים במסופי החברה הוצאו בתקופת הקורונה לחופשה כפויה מבלי שהיה בכך צורך, שכן תפקידם לא התייתר, ובמקומם הוצבו עובדי כוח אדם. לפיכך דורש הוועד כי החברה תשיב להם את ימי החופשה השנתית שנוכו להם עקב יציאתם הכפויה לחופשה.

מעבר לסוגיות הנוגעות למשבר הקורונה, מתייחסת הבקשה גם להיעדר תנאים בסיסיים ובהם תאי השירותים במספר מסופי אגד בירושלים, דבר שגרם לעובדים לקבל דו"חות על הטלת מימיהם במקום ציבורי.

תגובת דובר אגד: "היועצים המשפטיים של אגד צפויים לקבל  לידם את החומר המשפטי הנוגע לנושא  זה, את עמדתנו וגישתנו לתביעה נבטא בדיון העתידי הצפוי להתקיים בעתיד הקרוב בבית הדין לעבודה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!