דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

עובדים במאבק / "אם משרד האוצר ימשיך להתעקש, אנשים יחיו מקצבה של 3,000 ש"ח"

יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, דורש ממשרד האוצר להאריך את המענק לעשרות אלפי עובדים מובטלים מעל גיל 67 גם לחודש יוני | "מדובר על אנשים שנמצאים במצב כלכלי קשה, שאין להם פנסיות או הכנסות נוספות"

שמוליק מזרחי יו"ר הסתדרות הגמלאים (משמאל), בהפגנה כנגד הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, 21 במאי 2019 (צילום: צביקה רז ואורית פירשטיין)
שמוליק מזרחי יו"ר הסתדרות הגמלאים (משמאל), בהפגנה כנגד הקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, 21 במאי 2019 (צילום: צביקה רז ואורית פירשטיין)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות הגמלאים דורשת ממשרד האוצר לחזור בו מהתנגדותו לשלם מענק לעובדים מעל גיל 67 שפוטרו או נמצאים בחל״ת גם בחודש יוני. המענק ניתן כחלופה לדמי אבטלה, שעובדים מעל גיל 67 אינם זכאים להם, לתקופת הקורונה בלבד. בתחילה הוא ניתן לחודשים מרץ ואפריל, ובהמשך הוארך למאי. נכון לעכשיו, המענק לא ישולם בחודש יוני.

"מדובר על אנשים שנמצאים במצב כלכלי קשה, שאין להם פנסיות או הכנסות נוספות והם חיים כרגע מהביטוח הלאומי", אומר יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי, "הם הוצאו לחל"ת או פוטרו ולא יכולים לחזור, כי מקומות עבודה לא מקבלים אותם, בגלל מצב בריאותי, או שמקום העבודה שלהם עדיין לא חזר לעבוד. אם משרד האוצר יתעקש ולא יאפשר להם לקבל פיצוי, הם יחיו מקצבת הכנסה של 3000 ש"ח, בעוד שכשהם עבדו, הייתה להם עוד הכנסה שהם יכלו לפרנס את עצמם".

אזרחים מעל גיל 67 זכאים לקצבת אזרח ותיק מהביטוח הלאומי, שעומדת על כ-2,000 ש"ח. אלו מביניהם שאין להם חסכון פנסיוני נאלצים לעבוד כדי להגיע לרמת הכנסה המאפשרת קיום מינימלי. משבר הקורונה הציב אותם ללא הכנסה נוספת וללא גב כלכלי, מאחר שהחוק מותיר אותם ללא זכאות לדמי אבטלה. הפתרון הזמני שניתן לתקופת הקורונה היה חלקי: מענק חד פעמי בין 1,000 ל-4,000 ש"ח, שניתן ללא קשר להכנסה מהעבודה, אלא לגובה הפנסיה. המענק ניתן לחודשים מרץ ואפריל, ובהמשך הוארך למאי.

לפי נתוני הביטוח הלאומי, ערב משבר הקורונה היו בישראל כ-135 אלף שכירים בישראל מעל גיל 67. 43% מהם הם בגילים 67-69, 51% מהם בגילאי 70-79, ו-6% הם מעל גיל 80. בחודש מרץ העריך ביטוח לאומי שבערך כמחצית מהם זכאים לפיצוי. מבדיקת 'דבר' עולה כי נכון לסוף אפריל הוגשו כ-30 אלף בקשות בלבד.

מזרחי אומר כי שר הרווחה איציק שמולי ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר תומכים במהלך, ודורש ממשרד האוצר לאשר את המענק. "משרד האוצר צריך להבין את גודל השעה והמצוקה האמיתית ולא למנוע את המענק בחודש יוני, מתוך הרצון שביולי יהיה שיפור ואנשים יוכלו לחזור לעבודתם או לעבודה אחרת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!