דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים במאבק / 11 עובדים זמניים במכון התקנים זומנו לשימוע; ההסתדרות: ניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת במקום

ועד העובדים חושש כי בכוונת ההנהלה לפטר עשרות עובדים נוספים באופן חד צדדי, למרות שהסכם מ-2016 מתיר לקדם פרישה מרצון של 175 עובדים | גרשון גלמן, יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א: "קורא לממשלה למנוע הרס מוחלט של המוסד"

אסיפת עובדים במכון התקנים. ארכיון (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
אסיפת עובדים במכון התקנים. ארכיון (קרדיט: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת מכון התקנים זימנה 11 עובדים זמניים לשימוע לפני פיטורים, ובוועד העובדים חוששים כי בכוונתה עשרות עובדים נוספים באופן חד צדדי.בוועד טוענים כי המהלך עלול לצאת לפועל למרות שהמכון רושם רווחים של מיליוני שקלים.

בהסתדרות במרחב תל אביב-יפו טוענים כי המנכ"ל, גלעד גולוב, שנכנס לתפקיד לפני פחות משנה מתנהל באופן כוחני. לדברי גרשון גלמן, יו"ר המרחב, "במשך שנים ארוכות התאפיינו יחסי העבודה במכון בהבנה ובכבוד הדדיים. ניהלתי משאים ומתנים עם שישה מנכ"לים במכון. ידענו לנהל דיאלוג ענייני עם ההנהלה והובלנו הסכמים שלא נתפסו כניצחון של צד אחד או כתבוסה של צד אחר".

גרשון גלמן יו"ר מרחב ת"א יפו בהסתדרות: "לעצור את הגל העכור" (דוברות ההסתדרות)
גרשון גלמן יו"ר מרחב ת"א יפו בהסתדרות: "לעצור את הגל העכור" (דוברות ההסתדרות)

במרחב ובוועד העובדים סבורים כי המהלך החד צדדי נועד להחליש את העבודה המאורגנת במכון, ומוסיפים כי הפיטורים עלולים  לפגוע גם בשירות הלקוחות ובהכנסותיו. גלמן: "לא נשלים עם מדיניות שמטרתה למעוך את העבודה המאורגנת במכון התקנים".

הוא מוסיף כי ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו מגבה את הוועד ופועלת לבלום את ההתנהלות החד צדדית מצד המנכ"ל גולוב. "עירבתי את יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ואת נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר, כדי לעצור את הגל העכור", אומר גלמן, "אני קורא גם לשר הכלכלה עמיר פרץ, שאמון על המכון בין יתר תפקידיו, ולשר האוצר ישראל כ"ץ, להתערב בנעשה ולמנוע הרס מוחלט של המוסד המפואר הזה".

בדצמבר 2016 נחתם הסכם בין המדינה להסתדרות על רפורמה במכון התקנים. ההסכם כלל תוכנית לפרישה מוקדמת של 300 עובדים קבועים, על פני חמש שנים. לדברי הוועד, בהתאם להסכם יכולה הנהלת החברה לקדם את פרישתם של עוד 175 עובדים עד סוף 2021, במקום לפטר עובדים באופן חד צדדי. על פי העובדים, בזמן משבר הקורונה העובדים כי חלה עלייה בפעילות המכון, שהוגדר על ידי המדינה כמפעל חיוני.

את עובדי מכון התקנים מלווים בהסתדרות עמיר שפטל, יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב ת"א; אייל ויטוס, יו"ר הסתדרות המח"ר במרחב; גד גפני, יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים במרחב; ואבינועם גבריאל מהסתדרות המהנדסים.

ממכון התקנים הישראלי נמסר בתגובה: "המכון משרת את המשק והכלכלה בישראל. לצערנו, עקב משבר הקורונה, הירידה ביבוא והפגיעה בתעשייה המקומית, הנהלת מכון התקנים נוקטת באמצעים כדי להתאים את ההוצאות להכנסות. עקב כך נאלצה ההנהלה לבטל חלק מהשעות הנוספות ולזמן לשימוע 11 עובדים זמניים". עוד ציינו במכון, כי לאורך כל המשבר, לא פוטרו עובדים ואף לא הוצאו עובדים לחל"ת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!