דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר הקורונה

מחיר הקורונה / "הנשמה או מלחמה": אנשי תעשיית התרבות והאירועים יקימו אוהל מחאה מול הכנסת

זאת בעקבות אי הכללתם בתכנית הסיוע שגיבשו משרדי האוצר והתרבות | רמי בז'ה, מראשי הוועד ל׳דבר׳: "לא הכירו בנו כתעשייה שנפגעה באופן חריג וקיצוני"

רמי בז'ה, יו״ר פורום העצמאים בהסתדרות (צילום: אילן סולימן)
רמי בז'ה, יו״ר פורום העצמאים בהסתדרות (צילום: אילן סולימן)
הדס יום טוב

ועד הפעולה של תעשיית הבידור והאירועים בישראל יקים מחר (ראשון) מאהל מחאה מול משכן הכנסת, תחת הכותרת "הנשמה או מלחמה. הוועד מוחה על כך שהעצמאים העובדים בתחום לא נכללו בתכנית הסיוע שגיבשו משרדי התרבות והאוצר. רמי בז'ה, מראש הוועד, המאגד מפיקים ומתחמי אירועים ותרבות עצמאיים: "נשב במאהל עד שתעבור חקיקה או החלטה ממשלתית אמיתית עם תוקף לדרישותינו".

רמי בז'ה במחאה של ועד הפעולה של תחום התרבות והאירועים. (צילום: אילן סולימן)
רמי בז'ה במחאה של ועד הפעולה של תחום התרבות והאירועים. (צילום: אילן סולימן)

בראיון ל'דבר' אומר בז'ה, מפיק אירועים, בעל מתחם הלייב-פארק בראשון לציון, כי "מאהל מחאה על שום מה? על כלום ושום דבר שקיבלנו, מלבד סימפטיה משר התרבות והנהון משר האוצר". לדבריו, "הכירו אותנו בעיקר בתודעה ובתקשורת, אבל לא הכירו בנו כתעשייה שנפגעה באופן חריג וקיצוני. אנו רואים בדרישותינו את זכויותינו הלגיטימיות. אנחנו לא חלק מחבילת ההטבות או הסיוע למוסדות התרבות, אנחנו סקטור פרטי שמייצר אירועי תרבות והפקות אבל לא נתמך ולא מסובסד".

ועד הפעולה דורש מהממשלה להגדיר את תעשיית התרבות והאירועים כתחום בסיכון וגבוה, בעקבות השבתתו במהלך משבר הקורונה והמשך ההגבלות החלות עליו. בנוסף, אומר בז'ה, "אנחנו דורשים המשך לתכניות המענקים והפעימות לעצמאים, המשך של החל"ת ומתן דמי אבטלה לשכירים שלנו וגמישות בהחזרת העובדים השכירים לעבודה ומתן תמריצים לכך".

מחאת ועד הפעולה של תחום התרבות והאירועים. "תעשייה שנפגעה באופן חריג וקיצוני"(קרדיט: יח"צ)
מחאת ועד הפעולה של תחום התרבות והאירועים. "תעשייה שנפגעה באופן חריג וקיצוני"(קרדיט: יח"צ)

בז'ה מדבר גם על הרחבת ההקלות במיסים הישירים, כמו מע"מ, ובמיסים העקיפים כמו ארנונה, החלת הפעימה על הוצאות קבועות לכל הענפים בסיכון במתכונת שהתבצעה במרץ ואפריל והחלת הפעימה השלישית על עסקים בינוניים "עד חזרה מלאה לשיגרה אמיתית וכלכלית". לטענתו, כל הצעדים האלה כבר הובטחו על ידי הממשלה, אך לא בוצעו.

בנוסף, הוא מדגיש כי דרושה של קרן חילוץ ועידוד, עם הלוואות בערבות משמעותית של המדינה, לתעשיית התרבות והאירועים של העצמאיים, החברות הפרטיות וההפקות". "הציבור איתנו לחלוטין" הוא טוען, "גם תומך ומשתתף בכאב וגם מביע נכונות לחזור ולבלות, לצאת למופעים ולפסטיבלים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!