דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחיר הקורונה / מחאת תעשיית הבמה והאירועים: "זקוקים למענקים מהמדינה כדי שנוכל לשרוד את התקופה הזאת"

אנשי הבמה והאירועים הקימו הבוקר (א') מאהל מחאה מול הכנסת תחת הכותרת "הנשמה או מלחמה" | המפגינים מוחים על כך שהעצמאים העובדים בתחום לא נכללו בתכנית הסיוע שגיבשו משרדי התרבות והאוצר | דוד דז'יאן, מפיק אירועים: "אנחנו מבקשים שיבינו את הקושי שלנו, שיתנו לנו אופק"

דוד דז'יאן, מפיק אירועים: "מאז שהקורונה התפרצה והשמיים נסגרו אנחנו לא יכולים לעבוד ואנחנו לא יודעים מתי נמשיך לעבוד" (צילום: הדס יום טוב)
דוד דז'יאן, מפיק אירועים: "מאז שהקורונה התפרצה והשמיים נסגרו אנחנו לא יכולים לעבוד ואנחנו לא יודעים מתי נמשיך לעבוד" (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

ועד הפעולה של אנשי הבמה והאירועים הקים הבוקר (ראשון) מאהל מחאה מול הכנסת ומקיים בשעה זו הפגנה תחת הכותרת "הנשמה או מלחמה". המפגינים מוחים על כך שהעצמאים העובדים בתחום לא נכללו בתכנית הסיוע שגיבשו משרדי התרבות והאוצר.

דוד דג'יאן (50) מפיק אירועים בינלאומיים שמשתתף במחאה אמר ל'דבר': "אנחנו מנסים להביא את הקול של כל מי שעובד עם השוק הבינלאומי. אנחנו מביאים אלפי אירועים בשנה, זה מאות אלפי תיירים. מאז שהקורונה התפרצה והשמיים נסגרו אנחנו לא יכולים לעבוד ואנחנו לא יודעים מתי נמשיך לעבוד. אותו דבר עם כנסים של חברות בינלאומיות, כל עוד הדברים לא יירגעו, לא יבואו לארץ. המשמעות היא שאנחנו יושבים בבית ולא עובדים. לא עבדו לא במרס, לא באפריל, לא במאי ולא ביוני, ולצערי אנחנו לא נעבוד כל השנה הזאת. אנחנו מבקשים שיבינו את הקושי שלנו, שיתנו לנו אופק, תאריך יעד מתי נוכל לחזור לעבוד. אנחנו מצפים למענקים מהמדינה כדי שנוכל לשרוד את התקופה הזאת".

מחאת אנשי תעשיית האירועים והבמה מול הכנסת (צילום: הדס יום טוב)
מחאת אנשי תעשיית האירועים והבמה מול הכנסת (צילום: הדס יום טוב)

"נשב במאהל עד שתעבור חקיקה או החלטה ממשלתית אמיתית עם תוקף לדרישותינו", אמר אתמול רמי בז'ה, מפיק אירועים, בעל מתחם הלייב-פארק בראשון לציון וראש הוועד המאגד מפיקים ומתחמי אירועים ותרבות עצמאיים.

"מאהל מחאה על שום מה? על כלום ושום דבר שקיבלנו, מלבד סימפטיה משר התרבות והנהון משר האוצר", אמר אתמול (שבת) בז'ה ל'דבר'. לדבריו, "הכירו אותנו בעיקר בתודעה ובתקשורת, אבל לא הכירו בנו כתעשייה שנפגעה באופן חריג וקיצוני. אנו רואים בדרישותינו את זכויותינו הלגיטימיות. אנחנו לא חלק מחבילת ההטבות או הסיוע למוסדות התרבות, אנחנו סקטור פרטי שמייצר אירועי תרבות והפקות אבל לא נתמך ולא מסובסד".

ועד הפעולה דורש מהממשלה להגדיר את תעשיית התרבות והאירועים כתחום בסיכון וגבוה, בעקבות השבתתו במהלך משבר הקורונה והמשך ההגבלות החלות עליו. בנוסף, אומר בז'ה, "אנחנו דורשים המשך לתכניות המענקים והפעימות לעצמאים, המשך של החל"ת ומתן דמי אבטלה לשכירים שלנו וגמישות בהחזרת העובדים השכירים לעבודה ומתן תמריצים לכך".

מחאת אנשי תעשיית האירועים והבמה מול הכנסת (צילום: הדס יום טוב)
מחאת אנשי תעשיית האירועים והבמה מול הכנסת (צילום: הדס יום טוב)

בז'ה מדבר גם על הרחבת ההקלות במיסים הישירים, כמו מע"מ, ובמיסים העקיפים כמו ארנונה, החלת הפעימה על הוצאות קבועות לכל הענפים בסיכון במתכונת שהתבצעה במרץ ואפריל והחלת הפעימה השלישית על עסקים בינוניים, "עד חזרה מלאה לשיגרה אמיתית וכלכלית". לטענתו, כל הצעדים האלה כבר הובטחו על ידי הממשלה, אך לא בוצעו.

בנוסף, הוא מדגיש כי דרושה של קרן חילוץ ועידוד, עם הלוואות בערבות משמעותית של המדינה, לתעשיית התרבות והאירועים של העצמאיים, החברות הפרטיות וההפקות". "הציבור איתנו לחלוטין" הוא טוען, "גם תומך ומשתתף בכאב וגם מביע נכונות לחזור ולבלות, לצאת למופעים ולפסטיבלים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!