דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
21.6°תל אביב
  • 14.7°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 22.4°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

נגיף הקורונה / רה"מ: התרופפות בשמירה על ההנחיות, קבינט הקורונה יתכנס מחר

נתניהו ציין כי הדיון יעסוק בין היתר בתחבורה הציבורית ובמערכת החינוך | המשמעות: רכבת ישראל לא תשוב לפעולה מחר (ב') כפי שתוכנן

ישיבת הממשלה. 7 ביוני 2020 (צילום: מארק ישראל סלם/פלאש90)
ישיבת הממשלה. 7 ביוני 2020 (צילום: מארק ישראל סלם/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה מהתרופפות בשמירה על הנחיות משרד הבריאות בקרב הציבור. בנוגע לפתיחה המחודשת של הרכבת, הודיע נתניהו כי מחר יתכנס קבינט הקורונה וידון בנושא, כמו גם בסוגיות נוספות. המשמעות: הרכבת לא תשוב לפעולה מחר כפי שתוכנן.

״אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים", אמר נתניהו. כפי שאמרתי כל הזמן: הנגיף כאן. הוא לא המצאה דמיונית לא שלי ולא של אף אחד אחר. מי שאומר שמלכתחילה לא הייתה פה סכנה או שכעת אין סכנה, מטעה את הציבור ומעודד התנהגות שמסכנת את בריאות הציבור ואת חייהם של רבים.

"חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים בשמונת הימים האחרונים בשיעור ההדבקה בישראל, חלק מזה נובע, וגם היה צפוי, בגלל ההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו. אבל חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסכות, מרחק והיגיינה.

"גם כשמנטרלים את ההתפרצות בגימנסיה העברית בירושלים, ואת ההתפרצות בבתי הספר, אנחנו רואים עלייה ברורה בחלקים רבים של המדינה ובחלקים רבים של האוכלוסייה. לכן, זימנתי מחר בבוקר את קבינט הקורונה שם נשקול את הצעדים המתבקשים מול התגברות המגיפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן".

נתניהו הוסיף כי בכוונתו לקיים השבוע ישיבה עם שר האוצר ועם שאר השרים הכלכליים, בה יבקש עדכון "על הצעדים שנקטנו על מנת להחזיר אנשים למעגל העבודה וצעדים שאנחנו מתבקשים לנקוט כדי לעזור לעסקים קטנים ולעסקים בכלל, לחזור לשגרת פעילות.

"יש סימנים ראשונים מעודדים של התאוששות במשק, אתם רואים את זה – פתיחת עסקים, פתיחת מסעדות, לפעמים פתיחה יותר מדי – אנחנו רואים את ההתאוששות הזאת, אבל ההמשך תלוי בכם, אזרחי ישראל.

"היום שר הביטחון, שר הבריאות ואנוכי נלך למכון הביולוגי בנס ציונה ונקבל עדכון על ההתקדמות במאמצים למציאת החיסון. אנחנו כולנו מייחלים ומתפללים שהמאמצים האלה יצליחו, אבל אי אפשר לבנות עליהם – לא על אלה וגם לא על המתרחש ביתר המכונים והחברות בעולם. אנחנו כולנו צריכים להבין שאנחנו צפויים לחיות בשגרת הקורונה הרבה זמן. בלי הקפדה על מסכות, מרחק והיגיינה – לא נוכל לעמוד ביעדים שלנו וגם לא נוכל להחזיר את המשק למסלולו. לכן אני מבקש מכם – הקפידו על הכללים למען הבריאות, למען החיים, למען מקומות עבודה".

עוד הוסיף נתניהו כי הממשלה תדון בחוק הקורונה ובאיזונים בין ההכרח "לנקוט צעדים מהירים לעצירת המגיפה, לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט שהן יקרות לכולנו".​

עובדי הרכבת אינם מתודרכים

ביום שלישי שעבר, התגלה כי משרד הבריאות עדיין לא אישר את הפעלת הרכבת מחדש. ביום חמישי הודיעה שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד) כי סיכמה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין (הליכוד) על פתיחה מחר. כעת מסתבר, שגם הכרזה זו לא נכונה, לאור העליה בתחלואה בקורונה והיעדר הנחיות לעובדים ולציבור לגבי פתיחת הרכבת.

חידוש הפעילות יחייב חבישת מסיכה בעת נסיעה ברכבת, ושמירת מרחק על הרציפים. כמוכן, הרכבת תבצע בדיקות לאיתור נוסעים עם חום גבוה ותערוך תשאול מדגמי לגבי סימפטומים מדגמיים בקרב הנוסעים.

צעד הנשקל כעת, לשם הגבלת מספר הנוסעים ברכבת, הם החובה להזמין מראש וואוצ'ר לכל נסיעה, דרך אפליקציה.

במשרד הבריאות חוששים מהאפשרות שהרכבת תהפוך להיות אמצעי הפצה של וירוס הקורונה, כאשר היכולת לעקוב אחר עליית נוסע ספציפי לרכבת ואיתור כלל מי שהיה בקרבתו היא משימה קשה עד בלתי אפשרית.

מאז הפסקת פעילות הרכבת, מאות עובדים נשארו בבית, תוך שהם מנצלים ימי חופשה, כחלק מהסכמי השכר במגזר הציבורי. ב-1 ביוני הוחזרו כלל העובדים לעבודה בהיקף חלקי, למשימות שונות כמו פעולות ניקיון בתחנות ועבודות תחזוקה. אף על פי כן, עובדי הרכבת לא תודרכו לגבי הוראות שמירת הבריאות ברכבת. נכון לעכשיו, חלק ניכר מעובדי הרכבת מקבלים הודעה בשעות הערב לגבי שעות העבודה ביום למחרת. סידור העבודה שיצא לעובדים איננו רלוונטי, לאור הדחייה בהפעלת קווי הנוסעים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!