דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הר"י

מערכת הבריאות / הוועדה לבחינת קיצור תורנויות הרופאים החלה היום את פעילותה

הוועדה, שהוקמה בעקבות מאבקם של ארגון המתמחים מרש"ם, ישבה למפגש ראשון בו הכריזה על המנדט שהיא לוקחת על עצמה שכולל את האיזון שבין קיצור המשמרות לאיכות הכשרת המתמחים | מחוץ לפגישה הפגינו פעילי ארגון מרש"ם

הוועדה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורנויות בבתי החולים. (צילום: דוברות הר"י)
הוועדה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורנויות בבתי החולים. (צילום: דוברות הר"י)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אני בטוח שנגיע להסכמות שייטיבו את המערכת כולה. נדאג לרופאים ונדאג גם למטופלים." כך אמר היום (א') יו"ר ההסתדרות הרפואית, ציון חגי, במפגש הראשון של הוועדה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורנויות בבתי החולים. הוועדה הוקמה על ידי הר"י לאחר הפעלת לחץ ציבורי לקיצור תורנויות הרופאים המתמחים, לחץ שהופעל בעיקר על ידי ארגון המתמחים מרש"ם.

בראשות הוועדה יושבים פרופ' רן טור כספא, שכיהן כדיקן הפקולטה לרפואה בצפת וכיו"ר הוועדה לשיפור הטיפול במחלקות הפנימיות, ופרופ' יוסף קלאוזנר, מנהל מרכז הסרטן באיכילוב ויו"ר המועצה הלאומית לכירורגיה, הרדמה וטיפול נמרץ של משרד הבריאות. ד"ר אלה קיטרוסר, יו"ר פורום המתמחים, משמשת גם כמרכזת הוועדה, אך נכחה בישיבה בזום כיוון שהיא בבידוד. בוועדה יושבים נציגי פורום המתמחים בהסתדרות הרפואית, נציגי פורום הסטאז'רים, פורום המומחים הצעירים, נציגי מנהלי בתי החולים, ראשי איגודים רפואים מקצועיים וראשי המועצה המדעית של הסתדרות הרופאים.

פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית הוועדה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורנויות בבתי החולים. (צילום: דוברות הר"י)
פרופ' ציון חגי יו"ר ההסתדרות הרפואית הוועדה לבחינת מתכונת עבודת הרופאים ואופי התורנויות בבתי החולים. (צילום: דוברות הר"י)

ד"ר ליאור אונגר, יו"ר פורום המומחים הצעירים ויו"ר פורום המתמחים לשעבר, אמר בישיבה כי בכוונתו "לנקות את השיח הפופוליסטי (מנושא קיצור תורנויות המתמחים. ד"א) ולקיים שיח ריאלי." ד"ר אונגר, שממונה כחוקר ראשי בניסוי קיצור תורנויות של בית החולים שיבא, אמר שהדברים הם "לא כמו שהם נראים בתקשורת". ד"ר אלה קריטקוסר, יו"ר פורום המתמחים ומרכזת הוועדה, אמרה כי "ביחד יש את האפשרות לראות את התמונה הכוללת, ולא רק תמונה נקודתית. מתמחה רוצה ללמוד להיות רופא טוב, ראוי להסתכל לא רק על תנאי העבודה שלנו אלא גם על ההכשרה שלנו."

המנדט של הוועדה, כפי שהוצג בישיבה, כולל בחינת מודלים להקלה או קיצור משך התורנויות, מציאת איזון בין הצורך לקצר את התורנויות של הרופאים המתמחים בלי לפגוע באיכות הכשרתם או בטיפול המטופלים, בחינת הצורך בתוספות של כוח אדם רפואי וכוח אדם תומך ובחינת מנגנוני שכר ותקצוב של בתי החולים. כמו כן תעסוק הוועדה במתכונת העבודה במחלקות וגם בהכנת דרישת תקצוב למשרד האוצר לשינויי מתכונת העבודה. פרופ' חגי הדגיש כי יש צורך לתת פתרונות מגוונים לצרכים השונים של תחומי הרפואה השונים וגם לאיזור הפריפריה, איזור שנמצא במחסור חמור בכוח אדם רפואי. פרופ' חגי הצהיר שהוועדה תבחן את אופן העבודה של כל הרופאים בבתי החולים, כולל גם רופאים בכירים וגם רופאים מתמחים.

פעילי ארגון מרש"ם הפגינו מול אולם הישיבות בכפר המכביה ברמת גן בזמן הישיבה. הפעילים החזיקו שלטים עם ציטוטים של חברי וועדה שהתבטאו נגד קיצור תורנויות המתמחים בעבר.

הפגנת פעילי ארגון מרש"ם מחוץ למוקד הישיבה (קרדיט: מרש"ם)
הפגנת פעילי ארגון מרש"ם מחוץ למוקד הישיבה (קרדיט: מרש"ם)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!