דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

מאבק קצבאות הנכות / ארגוני הנכים חסמו את כביש החוף: ''נפגין עד להעלאת הקצבאות"

הארגונים קוראים למשרד האוצר להציג מתווה ברור, הכולל לוח זמנים, להעלאת הקצבאות | על פי החוק, המתווה אמור היה להיות מוצג בסוף 2019 | אלכס פרידמן, יו"ר 'נכה לא חצי בן אדם': "ממשלות ישראל פעלה בשיטת 'הפרד ומשול' בקרב ארגוני הנכים, אבל אנחנו יודעים לפעול באחדות"

הפגנת מאבק הנכים בכביש מספר 2 (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)
הפגנת מאבק הנכים בכביש מספר 2 (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני הנכים חסמו היום (שני) את כביש 2 ואת כביש 4 במחאה על כך שלא פורסם המתווה לחלוקה הפעימה השנייה בהעלאת קצבאות הנכות. בארגון 'הנכים הופכים לפנתרים' הודיעו כי יערכו "חסימות כבישים שטרם נראו".

מארגון 'נכה לא חצי בן אדם' נמסר כי "הארגון הגיש לשרים מתווה מוסכם הנתמך על ידי כ-30 ארגונים חברתיים מובילים. אנו דורשים לקבוע לוח זמנים ברור ולקדם הליך חקיקה מהיר של החוק בהתאם למתווה שהוגש".

בפברואר 2018 אישרה הכנסת, אחרי מאבק ציבורי ממושך, תיקון לחוק הביטוח הלאומי במסגרתו הוקצו 4.341 מיליארד שקלים לטובת הגדלת קצבאות הנכים. כ-2.3 מיליארד שקלים מומשו במרץ 2018 במסגרת הפעימה הראשונה. עם זאת, תיקון החוק לא קבע פרטים לגבי שאר הפעימות – מבחינת חלוקת הקצבה ולוחות זמנים – אלא קבע כי ועדה בין-משרדית תגבש המלצות למתווה העלאה מדורג, שיובא לאישור הממשלה על ידי שרי האוצר והרווחה. בפועל, לא הציגו השרים מתווה, ופעילות הוועדה אמורה להתחדש רק בסוף החודש.

לפני כשבועיים, אחרי שנפגש עם ארגוני הנכים, התחייב שר האוצר ישראל כ"ץ לכלול את מתווה העלאת הקצבאות במסגרת התקציב הקרוב, שאמור לקבל את אישור הכנסת בספטמבר הקרוב. על פי הודעת האוצר, בכוונת השר להביא לאישור הממשלה את המתווה כך שקצבת הנכות הכללית תעמוד על 3,700 שקלים.

מ'הנכים הופכים לפנתרים' נמסר כי "לאחר פגישתנו עם שר האוצר, והתחייבותו ליישום חוק הנכים בתקציב הקרוב, ולאחר דרישתו של יו"ר ועדת הרווחה, ח"כ חיים כץ, להגיש מתווה לחלוקת הפעימות הבאות בתוך שבוע, טרם חלה התקדמות בנושא".

עוד הוסיפו כי "אנו מצפים משר האוצר שיעביר לח"כ כץ את המתווה, כולל תאריך, למתן הפעימה השלישית והרביעית וגודל הפעימה לחלוקות הבאות וליישם את הפעימה השלישית ללא גרירת רגליים, כמו שנכתב בחוק. אנו עומדים על זכותנו ולא נרפה מההפגנות עד ליישום החוק".

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו"ר ארגון 'נכה לא חצי בן אדם': "במשך עשרות שנים ממשלות ישראל פעלו בשיטת 'הפרד ומשול' בקרב ארגוני הנכים, אבל אנחנו יודעים לפעול באחדות. אחדות אמיתית, בלי 'חליפיים' ובלי אאודי, לטובת יישום החוק שנלחמנו עליו שנים ולמען רווחת ציבור האנשים עם המוגבלות בישראל. ביחד ננצח".

במשרד האוצר מסרו בתגובה כי שר האוצר יעלה לאישור הממשלה את המתווה להעלאת הקצבאות וכי הוא ייכלל בתקציב המדינה הקרוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!