דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה לעובדי המעבדות הרפואיות

יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון: "המחשבה שאנחנו עבדים, שמסוגלים לעמוד בכל משימה, בלי סיוע ובלי גב - היא איבוד שליטה טוטלי של מערכת הבריאות" | המו"מ על הסכם קיבוצי שיפצה את העובדים נקלע למבוי סתום

נג'ם גנדלי (28) מחיפה, ״"כל דגימה של קורונה זה בין 5 ל-6 שעות, דרושה יותר מיממה בשביל לסיים את כל הבדיקות, בלי לצאת להפסקה״ (צילום: שי ניר, דבר)
נג'ם גנדלי (28) מחיפה, ״"כל דגימה של קורונה זה בין 5 ל-6 שעות, דרושה יותר מיממה בשביל לסיים את כל הבדיקות, בלי לצאת להפסקה״ (צילום: שי ניר, דבר)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות אישרה הבוקר (שלישי) סכסוך עבודה כללי לביוכימאים, מיקרוביולוגים ועובדי המעבדות. הסכסוך הוכרז בשל של המחסור החמור בכוח האדם, במיוחד לאור העלייה בעומס העבודה מאז התפשטות נגיף הקורונה, והעובדה שהמשא ומתן הקיבוצי בעניינם נקלע למבוי סתום.

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות:
"מאז קום המדינה לא ראינו מחדל מתמשך כזה והעדר קשר למציאות. הפקרת המעבדות, המחשבה שאנחנו עבדים, שמסוגלים לעמוד בכל משימה, בלי סיוע ובלי גב – היא איבוד שליטה טוטלי של מערכת הבריאות. אנו קוראים למשרדי הבריאות והאוצר לחזור במיידי לשולחן המשא ומתן ולהגיע אתנו להסכם שיאפשר לנו לטפל בעשרות אלפי בדיקות הקורונה והסרולוגיה. ללא תגבור בכוח האדם אנחנו פשוט נקרוס וכך גם מערך בדיקות הקורונה בישראל על כל המשתמע מכך."

"זה מלחיץ ברמה שלא תפקדתי כשבאתי הביתה" סיפרה ל'דבר' עינת שפרן, עובדת מעבדה בת 44 מכרכור. "בחודש מאי עשיתי 80 ומשהו שעות נוספות. כשהגעתי הביתה נחתי על הספה וממנה עברתי למיטה. אני זוכרת שהייתה תקופה בחיים שלי שהייתי ממש לחוצה שהסימן לזה היה שהשיניים שלי התחילו לכאוב. עכשיו בקורונה זה חזר. גם הגוף משלם את המחיר. לא יכולתי לנהוג יותר לעבודה והזמינו לי מונית. לפחות במונית יכולתי להירדם. כל אפריל וגם חצי ממאי זה היה כך, ורק בשלושת השבועות האחרונים חזרתי לנהוג״.

ד״ר יובל גפן, מנהל המעבדה ״השכר הוא מהנמוכים במערכת הבריאות, עובדים חדשים מקבלים השלמה לשכר מינימום״ (צילום: שי ניר, דבר)
ד״ר יובל גפן, מנהל המעבדה ״השכר הוא מהנמוכים במערכת הבריאות, עובדים חדשים מקבלים השלמה לשכר מינימום״ (צילום: שי ניר, דבר)

הסכסוך חל על כל עובדי המעבדות המועסקים במשרדי הממשלה לרבות משרד הבריאות; בשירותי בריאות כללית; במרכזים הרפואיים הדסה, שערי צדק, איכילוב, בני ציון, אסותא; ברשויות המקומיות, בקופת החולים מאוחדת ובעובדי קרנות המחקר אצל המעסיקים השונים.​

על פי ההודעה, עובדי המעבדות נדרשו לבצע עשרות אלפי בדיקות ביום לזיהוי נגיף הקורונה, ומאות אלפי בדיקות סרולוגיות לזיהוי נוגדנים כנגד הנגיף, וזאת בנוסף לעבודתם השוטפת.

בהסתדרות טוענים כי המצב הביא למחסור בכוח אדם לביצוע, הבדיקות בהתאם לדרישות משרד הבריאות והמעסיקים, ומנגד תגבור בכוח אדם לא מקצועי, לא מיומן וללא הרשאות – בניגוד ל"תקנות בריאות העם". בנוסף, נדרשו העובדים לבצע שעות עבודה נוספות מעבר לתקן ללא תגמול ראוי ומוסכם.

משא ומתן בין נציגות העובדים למעסיקים, לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את מתכונת העבודה בתקופת המשבר והתגמול בגינה, נקלע למבוי סתום, טוענת ההסתדרות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!