דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
21.5°תל אביב
  • 16.6°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 28.9°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בחזרה לפרקט: ליגת העל בכדורסל תחודש לאחר שלושה וחצי חודשים

הליגה תשוב הערב לפעילות לאחר מאבק שהסתיים בסיכום בין ארגון שחקני הכדורסל ומנהלת הליגה, ובכפוף להגבלות משרד הבריאות | ארגון השחקנים: "חזרת הליגה משמחת במיוחד, על רקע הקשיים שמעמיד בפנינו נגיף הקורונה"

יוגב אוחיון מהפועל חולון (עם הכדור) ואדם אריאל ממכבי ראשל"צ (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)
יוגב אוחיון מהפועל חולון (עם הכדור) ואדם אריאל ממכבי ראשל"צ (קרדיט: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ליגת העל בכדורסל תשוב הערב (ראשון) אחרי שלושה וחצי חודשים, ללא קהל ותחת מגבלות משרד הבריאות. חזרתה של ליגת הכדורסל לוותה במאבק שהסתיים בסיכום בין ארגון שחקני הכדורסל ומנהלת ליגת העל, על מתווה לחזרתה מפגרת הקורונה. לפי המתווה, הקבוצות התאמנו החל מה-1 ביוני והשחקנים הונחו להיכנס לבידוד. חלק מהקבוצות החליפו את כל הזרים וצירפו מספר שחקנים חדשים.

המשחקים שייערכו הערב במסגרת המחזור ה-22: מכבי תל אביב תארח את מכבי אשדוד, הפועל באר שבע מול חולון, מכבי חיפה תפגוש את הפועל תל אביב והפועל ירושלים נגד מכבי ראשון לציון. מחר ישחקו עירוני נהריה מול הפועל גלבוע/גליל והפועל אילת תארח את עירוני נס ציונה.

"חזרת הליגה משמחת במיוחד, על רקע הקשיים שמעמיד בפנינו נגיף הקורונה והשלכותיו" נכתב בהודעת ארגון שחקני הכדורסל. "ארגון השחקנים עמד בחזית המאבק להחזרת הליגה, היו מתנגדים רבים לחזרת הליגה, וטענות רבות נגד חזרתה. הצהרנו באופן ברור בפני כל הגורמים נעשה כל מה שאפשר על מנת שהליגה תחזור. 'תגידו מתי והיכן, ואנחנו נתייצב'".

בארגון הוסיפו, "רוב מוחלט של השחקנים, ביצע במלואן את הנחיות הבריאות, כי ידענו שחזרת הליגה תלויה בנו וברצון שלנו לחזור למגרש. לקחנו על עצמנו משימה קשה, והיום נוכיח שעמדנו בה".

מנכ"ל מנהלת ליגת העל בכדורסל, שמואל פרנקל פרסם מכתב לשחקנים ולקבוצות: "אני גאה מאוד בחזרתנו למגרשים, עשינו הכל כדי לאפשר את החזרת הליגה. מקווים כי לקראת הפלייאוף נוכל לשלב קהל. בחודשים האחרונים היינו בדיאלוג רצוף עם הקבוצות ועם משרדי הממשלה, גיבשנו מתווה, החזרנו שחקנים מחו"ל והתעקשנו על הקלות לשחקנים שנדרשו לבידוד ככל שרק ניתן. אני מצפה מכל אחת ואחד מאתנו, איש איש בתפקידו ובמעמדו, לעמוד בכל הכללים וההנחיות ולא לסכן את משחקי הליגה. המנהלת בראשותי לא תהסס לנקוט צעדים חריפים ולקנוס כל קבוצה או שחקן שיעשו דין לעצמם ויסכנו את הליגה כולה".​

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, פרסם פוסט נרגש: "הערב גם ליגת הכדורסל חוזרת! אמנם בלי קהל, אבל אחרי כל כך הרבה שנים באולמות, באהדה שיש בה שמחה ועצב, במבט מודאג על לוח התוצאות, בהבנה ש-24 שניות הם לפעמים נצח, בשקט שמאפשר לשמוע את המגע עם הפרקט או ברעש שמחריש אוזניים ודוחף את הקבוצה -ההתרגשות עדיין ממלאת את הלב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!