דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים במאבק / עובדי המעבדות: בניגוד לפרסומים, לא נחתם עדיין הסכם על תנאי העבודה

בתגובה לפרסומים לפיהם הסכימו הצדדים על תוספות שכר בגין שעות נוספות ובדיקות קורונה, אמרה אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות: "מקווים שהאוצר יתעשת ולא יפתיע אותנו בהודעות לתקשורת"

טכנאי מעבדות מבצעים בדיקות לקורונה. 9 ביוני (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
טכנאי מעבדות מבצעים בדיקות לקורונה. 9 ביוני (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות, טענה כי בניגוד לפרסומים הבוקר (שלישי), לא נחתם עדיין הסכם עם עובדי המעבדות בבתי החולים ובמעבדות בריאות הציבור. אדמון: "מקווים שהאוצר יתעשת, ומהר, ובטח לא יפתיע אותנו בהודעות, שלא על דעתנו, לתקשורת".​

על פרסום הבוקר ב'כלכליסט', האוצר ועובדי המעבדות של בתי החולים הממשלתיים הגיעו אמש להסכמות על מודל שיעניק תוספת של עד 4,000 שקל לכל עובד עבור שעות נוספות ועוד תוספת של עד 4,000 שקל על ביצוע בדיקות. במקביל, נטען כי הושג הסכם נפרד עם עובדי המעבדות של קופת חולים כללית, שיקבלו גם הם תוספת שכר על הבדיקות.

כאמור, לטענת אדמון, מדובר בפרסום מוטעה, והמשא ומתן על תנאי העבודה בכ-20 מעבדות, מתנהל מאז אפריל "בקצב איטי, בסגנון של פליק פלאק לאחור".

לדבריה, "מתוך אחריות לציבור הישראלי, אנחנו עובדי המעבדות, קיבלנו את מרבית הדרישות וההצעות של האוצר. הכדור כעת לא בידיים שלנו, אלא בידי האוצר, שמתמהמה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הממונה על השכר מקיים שיח עם המעסיקים השונים, ההסתדרות ואיגוד עובדי המעבדות על מנת להגיע להסדרים מתאימים בהתאם לצרכים השונים בכל מעבדה. בימים אלה ממשיך להתנהל משא ומתן עם עובדי מעבדות קורונה בבתי החולים הממשלתיים".

בשבוע שעבר הוכרז סכסוך עבודה כללי לביוכימאים, מיקרוביולוגים ועובדי המעבדות. הסכסוך הוכרז בשל של המחסור החמור בכוח האדם, במיוחד לאור העלייה בעומס העבודה מאז התפשטות נגיף הקורונה, ושהמשא ומתן הקיבוצי עם משרדי הבריאות והאוצר נקלע, לטענתם, למבוי סתום.

העובדים טוענים כי עומס העבודה מאז התפרצות מגפת הקורונה הביא למחסור בכוח אדם לביצוע הבדיקות בהתאם לדרישות משרד הבריאות והמעסיקים, ומנגד לתגבור בכוח אדם לא מקצועי, לא מיומן וללא הרשאות – בניגוד ל"תקנות בריאות העם". בנוסף, נדרשו העובדים לבצע שעות עבודה נוספות מעבר לתקן ללא תגמול ראוי ומוסכם.

אחרי ההכרזה על הסכסוך אמרה אדמון: "מאז קום המדינה לא ראינו מחדל מתמשך כזה והעדר קשר למציאות. הפקרת המעבדות, המחשבה שאנחנו עבדים, שמסוגלים לעמוד בכל משימה, בלי סיוע ובלי גב – היא איבוד שליטה טוטלי של מערכת הבריאות. אנו קוראים למשרדי הבריאות והאוצר לחזור במיידי לשולחן המשא ומתן ולהגיע אתנו להסכם שיאפשר לנו לטפל בעשרות אלפי בדיקות הקורונה והסרולוגיה. ללא תגבור בכוח האדם אנחנו פשוט נקרוס וכך גם מערך בדיקות הקורונה בישראל על כל המשתמע מכך".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!