דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מערכת הבריאות / למרות הצהרת השר, למשרד הבריאות אין עדיין תכנית לחיזוק המחלקות הפנימיות

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד, אמרה לחברי הוועדה לביקורת המדינה כי נערכים עדיין דיונים תקציביים על יישום ההחלטה להעלות את תקני המינימום לרופאים במחלקות | עזרא סירבה לנקוב ביעד רצוי לתפוסה במחלקות, העומדת כיום על 96% בבמוצע

היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דבר)
היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דבר)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

למרות הצהרתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, בדיון של הוועדה לביקורת המדינה עלה כי למשרד בראשותו אין תכנית מסודרת לחיזוק המחלקות הפנימיות בבתי החולים. ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, אמרה היום (רביעי) לחברי הכנסת כי המשרד נמצא עדיין בדיונים תקציביים על יישום המלצות ועדת טור כספא, שפורסמו לפני שנה, בהן נקבע תקן המינימום לרופאים בכל מחלקה – מ-12 רופאים על 38 חולים כיום, ל-16 עד 2024. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם), קרא למשרד להקים גוף מעקב אחר מספר התקנים במחלקות הפנימיות.

ד"ר אבישי אליס , יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, טען כי מאז פרסום הדו"ח לא נראו שינויים בשטח, וכי פתיחתן  מחדש של מחלקות הקורונה תבוא על חשבון המחלקות הפנימיות, השחוקות גם כך, מצב שעלול להוביל לקריסת מערכת האשפוז.

ד"ר עזרא, לא הסכימה לנקוב ביעד ברור לאחוז התפוסה הרצוי למחלקות, והסתפקה בכך שהמשרד "לא מאושר" מהעובדה שתפוסהה הממוצעת עומדת כיום על 96%. עזרא הוסיפה כי מאז 2014 התווספו 227 מיטות אשפוז למחלקות הפנימיות,אך לטענת לפי פרופ' גבי בן נון, מאיגוד רופאי בריאות הציבור, תוספת זאת לא מכסה אפילו את הגידול השנתי באוכלוסייה. 

לדברי ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקה פנימית בבית חולים השרון בפתח תקווה, אחת הסיבות למניין המתים מקורונה, הנמוך יחסית, בישראל צלחה הייתה יכולתן של המחלקות הפנימיות להנשים חולים, בניגוד למצב ברוב מדינות העולם, בהן מונשמים חולים רק במחלקות טיפול נמרץ.

פרופ' אליס הוסיף כי למרות חשיבות של המחלקות הפנימיות בתקופת הקורונה, ובאופן כללי במערכת הבריאות, "צוואר הבקבוק הוא כוח האדם, התקינה היא משנות השבעים. הרופאים לא קשובים למטופלים והמטופלים לפעמים משתחררים מוקדם מידי. זאת לא רפואה טובה".

על פי רועי רייכר, מאגף התקציבים במשרד האוצר, בכוונת המשרד להקצות תקציבים ייעודיים למחלקות הפנימיות בחוק התחשבנות – שמסדיר את תשלומי קופות החולים לבתי החולים עבור שירותים רפואיים – שייוצג לממשלה בקרוב. צעד זה אמור להתמודד עם העובדה שבניגוד למחלקות כמו כירורגיה, תגבור כוח האדם במחלקות הפנימיות לא מניב רווח לבתי החולים ולכן הן נמצאות לעיתים קרובות בתת תקצוב. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם), אמר כי על משרד הבריאות להקים גוף מעקב אחר מספר התקנים במחלקות הפנימיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!